Google Play Store Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Google Play Store Optimizasyonu Iyi mi Yapılır?​

Google Play Store Optimizasyonu Nasıl Yapılır?


ASO, App Store Optimizasyonu’nun bir kısaltmasıdır.Mağazanızı daha iyi ve daha popüler hale getirmek, pazarda daha iyi sıralamalar elde etmek ve muhtemelen daha çok para kazanmak için lüzumlu adımları ihtiva eder. ASO’nun arama motoru optimizasyonuna fazlaca benzediğini görmüş olacaksınız, bu yüzden SEO’yu biliyorsanız, sıfırdan başlamıyorsunuz anlamına gelir. Peki, Google Play Store Optimizasyonu Iyi mi Yapılır? Genel olarak ASO’nun bilmenizde fayda olan bazı ayırt edici özellikleri var.

Yüksek kaliteli organik indirmelerin yüzde 80’inin (ne demek olursa olsun) arama sonucunda gerçekleşmesi gerçeğiyle yüzleşince mağazanız için optimizasyon yapmanız icap ettiğini anlarsınız. Başka bir deyişle, yüklemelerdeki aslan oranı organik aramalar sonucu gelmektedir.

ASO Sıralaması Faktörleri

Anahtar Kelimeler


Google Play Store’da iyi sıralamalarda anahtar kelimelerin mühim bir unsur olması şaşırtıcı değildir.

SEO’da olduğu şeklinde, anahtar kelimelerin geçirilmesi bilhassa başlıkta, başlıklarda ve açıklamada önemlidir. Daha iyi sonuçlar almak için, anahtar kelimelerinizin varyasyonlarını kullanın.

App İncelemeler ve Dereceler


İyi yorumlar ve derecelendirmeler elde etmeye çalışmak gerekmektedir. Bununla beraber, ücretle puan ve araştırma yorumları satın almak sizi ciddi şekilde zora sokabilir.

Uygulama İndirme ve Yüklemelerini Teşvik Edin


G+, Feysbuk, Twitter vb. şeklinde toplumsal paylaşım ağlarında ve mobil uygulamalar için kurulmuş forumlarda etken olarak tanıtım yapmak, uygulamanıza fazlaca fazla trafik çekebilir ve indirme sayısını ve kurulum sayısını pozitif yönde yönde etkileyebilir.

Mahalli


Belli bir ülkeyi bir pazar olarak hedefliyorsanız, uygulamanızın yerelleştirilmiş bir sürümünü sunmanız şarttır. Uygulamanızı hedef ülkelerin dillerinde çevirin. İpucu olarak aklınızda bulunsun ki: Kaide olarak, bir çok uygulamanın İngilizce bir sürümü vardır ve fazlaca azının İngilizce olmayanları vardır. Netice olarak, çoğu zaman İngilizce olmayan uygulamalar için rekabet fazlaca daha düşüktür ve bu, bilhassa doymuş bir piyasada fark edilmek için daha iyi talih verir.

Kalite Ekran Görüntüleri


Kalite ekran görüntüleri direkt daha iyi sıralamayla ilgili olmayabilir, sadece uygulamanız keşfedildiğinde, fena görünümlü ekran görüntüleri ile kullanıcıları kaçırmak istemezsiniz. Bundan dolayı, net ss’ler oluşturmak için vakit ve çaba harcayın. Kullanıcılar uygulamanızın ekranlarını açıkça görebildiğinde ve bu ss’lerde gerekseme duyduğu işlevleri gördüğünde, uygulamayı indirip yüklemek daha ihtimaller içindedir. Dolayısıyla daha çok indirme ve kurulum daha iyi sıralamaya da niçin olur.

Backlink Alımı


Konvansiyonel aramada olduğu şeklinde, uygulama sayfanıza backlink almak fazlaca destek sağlar. Doğal ki, spam değil, saygı duyulan kaynaklardan kaliteli bağlantılara ihtiyacınız var. Z kalitede düzinelerce backlink yerine, A kalite siteden tek bir geribağlantı almak daha iyidir.
 
Üst Alt