Google News Neydi Ne Oldu?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4
Geçtiğimiz yıla kadar bir webmaster için en mühim ana başlıklardan birisi Google News’di desek yanlış olmaz değil mi? Backlink satışlarında fiyatı değiştiren, kurumsal görüntü olarak görülen bu ‘rozet’ geçmişte neydi ve bugün ne oldu? Gelin bu yazımızda mevzuyu yakından ele alalım.

Servis yayına girmiş olduğu tarihten itibaren haber odaklı web sitelerinin en büyük trafik kaynaklarından birisi oldu. Bilhassa gene bu dönemlerde web sitelerinin bu servise kayıt olmaları da asla kolay bir süreç değildi. Zira platform bu mevzuda oldukça seçici davranmakta, her başvuran haber sitesini kabul etmemekteydi. Google News’in dikkat etmiş olduğu pek oldukça parametre bulunuyordu. İnternet sitelerinin kurumsal bir altyapıya haiz olmaları, künye ve yazar şeffaflığı, spam adresler olmaması benzer biçimde mühim baremlere dikkat ediliyordu ve başvuran bir çok adres kabul edilmiyordu. Bu yüzden de bir web sitesinin News kaydının bulunması kurumsal imajının da kanıtı olarak görüldüğü için kıymeti yüksekti.


Not: Kendimi bu aşamada frenleyerek bir noktanın da altını çizmek isterim. Normal olarak bir çok platformda olduğu benzer biçimde burada da çeşitli manipülasyonlar yapılıyordu. Sadece işin ucu Google’a bağlı olduğundan herhangi bir alana nazaran bunun daha zor bulunduğunu da söyleyebiliriz. Gene de yazımızı bu yönüyle eleştirmek isteyen okurlarımız için notumuzu düşelim.

google-news_1.png


Platformun Bugünkü Kıymeti ve Avantajları Nedir?​


Google News’e kayıt olmanın hâlâ imaja pozitif bir tesiri bulunduğunu söyleyebiliriz. Bunun başlıca sebepleri içinde söz mevzusu firmanın Google olması diyebiliriz. Ha doğal ki avantajlar bu şekilde de sınırı olan değil. News’e kayıt olmanın, arama motorundaki index hızınızı yükselttiği bir çok webmaster tarafınca deneyim edildi. Bununla beraber Google’ın yeni hizmetlerinden olan keşfet kısmı benzer biçimde alanlara da kaydı bulunan sitelerin, öteki sitelere nazaran daha kolay düştüğünü söyleyebiliriz. Bu yönüyle de trafikte bir artış getirdiğini dolaylı yolla görmemiz mümkün.

Fakat geçmişe nazaran değerinde büyük seviyede bir azalma bulunduğunu da söylemeden geçemeyiz. Bugün News yalnızca haber sitelerini değil, blog sitelerini de içinde barındıran bir servis haline geldi ve başvurularda onay almak artık eskiye nazaran oldukça daha kolay. Bir çok site buraya kayıt yaptırabildiği için de diyebiliyoruz ki platform artık eskisi kadar pozitif etkilere niçin olamıyor. Geçmişte kayıtlı olan her site için yüksek trafiğe kaynaklık oluşturan News, bugün oldukça daha azca site için “Kullanıcılara yetişme yolu” olmayı başarabiliyor.

Normal olarak, abonelik parametresinin ehemmiyet kazanmasıyla beraber, News’te abone sayısı yüksek olan web sitelerine platformun daha yüksek tıklamalar getirebildiğini söylememiz mümkün. Kısaca en özet haliyle, News için geçmişte yalnızca buraya kayıt olmak tüm avantajlarından faydalanabilmeyi yanında getiriyordu. Sadece bugün, biz site sahiplerinin de ellerinden geleni yapmaları gerekiyor. Zira artık “Sitemizin News kaydı bulunuyor” demekten daha fazlasını sağlaması oldukça güç olan platformda, bunu söylesek dahi verdiği görüntü da geçmişe nazaran oldukça düşük kalıyor

Google News servisiyle ilgili siz ne düşünüyorsunuz? Siteniz servise kayıtlı mı? Avantajlarını görebiliyor musunuz? Yorumlarda görüşelim.
 
Üst Alt