Google Harita ve My Business Kaydı Nasıl Yapılır?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Harita ve My Business Kaydı Iyi mi Yapılır?​

Google Harita ve My Business Kaydı Nasıl Yapılır?


Google Harita ve My Business Kaydı Iyi mi Yapılır?



İşletmenizin arama motorlarında üst sırada yer alması için yapmanız ihtiyaç duyulan mühim işlerden biri de Google Harita kaydınızı yapmaktır. Harita kaydı oluşturduğunuz vakit iş yerinizin bulunmuş olduğu bölgedeki müşterilerin size ulaşmasını kolaylıkla sağlarsınız. Bununla birlikte arama motorlarının mahalli sonuçlarında sitenizin görünür olmasını da elde etmiş olmuş olursunuz. Böylece işletmenize ulaşmak isteyen müşteriler kolaylıkla sizinle iletişime geçebilirler.

seo77-300x158.jpg


Google My Business (Google İşletmem) Kaydı Iyi mi Gerçekleştirilir?​




1- İşletme Kaydı Oluşturma​


Google haritalara kayıt olmanız için My Business hesabı oluşturmanız gerekir. Harita kaydınız da Google My Business uygulaması tarafınca gerçekleştirilecektir. Google My Business’da işletmenize ilişik detayları doğru ve eksiksiz girerek hesap oluşturmanız gerekir. Kayıt işlemi gerçekleşirken size işletmenizin adresi, emek verme saatleri, telefon numarası, fax numarası, posta kodu gib temel bilgiler sorulacaktır. En mühim nokta bu temel detayları doğru ve eksiksiz yazdığınızdan güvenli olmanız olacaktır.

2- Google My Business İşletme Onayı Alma​


Google’ın bir işletme olarak kaydınızı açması için ilkin Google’dan onay almanız gerekir. Her data ve içinde ne olduğu yayınlamadan ilkin inceleyen ve kullanıcılarına iyi bir hizmet sunmak isteyen Google kuşkusuz ki Eksiksiz ve doğru olarak girdiğinizden güvenli olduğunuz bilgilerin Google tarafınca incelenip onaylanması için 4 değişik yol seyredebilirsiniz.

1- Posta Kodu İle Onay Alma​


Yeni kurulmuş bir işletmeye sahipseniz ve My Business kaydınız hemen hemen bulunmuyor ise Google ilk olarak posta kodu ile onay işlemini gerçekleştirmektedir. Bu yüzden posta kodunuzu ve adresinizi doğru bir halde girmeniz oldukça ehemmiyet taşır. My Business sayfasından işletmenizi seçtikten sonrasında şimdi doğrula butonuna tıkladıktan sonrasında doğrulama işlemini başlatmış olmuş olursunuz. Bu işlemden sonrasında yapmanız ihtiyaç duyulan adresinize gönderilecek olan postayı beklemek olacaktır. Bu postanın gönderilmesi neredeyse iki hafta kadar sürmektedir. Sadece bu süre yoğunluk benzer biçimde size bağlı olmayan sebeplerle birazcık daha uzayabilir. Size ulaşan postada bulunan onay kodunu girdikten sonrasında harita kaydını oluşturma işlemini tamamlamış olmuş olursunuz.

2- Telefon İle Onay Alma​


Google bazı işletmelere telefon ile doğrulama yapma şansı verir. My business sayfasına girip şimdi doğrula seçeneğine tıkladıktan sonrasında eğer telefonla doğrula seçeneğini seçmenize izin veriliyorsa, bu işleme devam edebilirsiniz. Telefonla doğrula butonuna tıkladıktan sonrasında cep telefonunuza gelen doğrulama kodu mesajını gelen aramayı cevapladıktan sonrasında girerek işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Yada beni şimdi ara seçeneğine tıklayarak da işlemi gerçekteştirebilirsiniz.

3- E-Posta İle Doğrulama​


Doğrulama kodunuzu e-posta ile almak istiyorsanız e-posta doğrulaması seçeneğini seçmelisiniz. Fakat bu seçenek de her işletmeye verilmemektedir. Eğer Google size izin veriyorsa tıklayarak işleminizi gelen onay mailinde bulunan doğrulama kodumu My business hesabınıza girerek gerçekleştirebilirsiniz.

4- Search Console İle Doğrulama​


Eğer daha ilkin bir Search Console hesabı edindiyseniz ve işletmenizin bu hesaptan doğrulamasını sağladıysanız posta, e-mail yada telefonla doğrulama yapmanıza gerek kalmayacaktır. My business’a Search Console’da doğrulama yaptığınız hesap vesilesiyle giriş yaptığınız takdirde doğrulama işlemi kolaylıkla gerçekleşecektir.
 
Üst Alt