Google Eylül 2019 Çekirdek Algoritma Güncellemesi Yayınlandı!

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Eylül 2019 Çekirdek Algoritma Güncellemesi Gösterildi!​

Google Eylül 2019 Çekirdek Algoritma Güncellemesi Yayınlandı!


Google’ın belli dönemlerle yapmış olduğu algoritma güncellemelerine bugün bir yenisi daha eklendi. @searchliaison Twitter hesabından yapmış olduğu açıklamada GoogleEylül 2019 çekirdek algoritma güncellemesi olarak adlandırdığı ve bu güncellemeyi bir yazı ile duyuran Google, blog linkini de aynı tweet vesilesiyle paylaştı.

Later today, we are releasing a broad core algorithm update, as we do several times per year. It is called the September 2019 Core Update. Our guidance about such updates remains as we’ve covered before. Please see this blog for more about that: https://t.co/e5ZQUAlt0G

— Google SearchLiaison (@searchliaison) September 24, 2019

Eylül 2019 Çekirdek Algoritma Güncellemesi ile Neler Değişiyor?


Google, yalnızca senenin belli dönemlerinde değil aslına bakarsak her gün güncellemeleri arasına bir yenisini daha eklemektedir. Bu güncellemelerin her biri arama sonuçlarında ya da site trafiğinizde net bir halde fark edilmez. Sadece çekirdek algoritma güncellemeleri arama neticeleri üstünde oldukça etkili güncellemeler olarak tanımlanabilir.

Google, resmi Twitter hesabı üstünden yapmış olduğu açıklamada 24 Eylül 2019 tarihinde internet sayfalarını geniş bir algoritma güncellemesinin beklediğini duyurdu. Google’ın güncelleme ile ilgili yapmış olduğu paylaşım ve açıklamadan yola çıkarak bu güncelleme ile sizleri nelerin beklediğini hep beraber inceleyelim:

1- İçerik


Her güncelleme de olduğu şeklinde Eylül 2019 Çekirdek Algoritma Güncellemesinde de temel nokta başarı göstermiş içeriktir. Eğer hakikaten içeriklerinize güveniyorsanız güncelleme sonrasında büyük sıralama kayıpları yaşamazsınız. Eğer içeriklerinizde hala güncellemeniz ihtiyaç duyulan noktalar var ise aşağıda sizler için sıralayacağımız kriterler doğrultusunda bunu yapabilirsiniz.

  • İçerikleriniz emsalsiz olmalıdır.
  • İçerikleriniz anahtar kelimelerinizle ilgili kapsamlı bilgiler vermelidir.
  • İçeriklerinizde kullandığınız ifade biçimi ve dilin kullanıcılar tarafınca kolay anlaşılıyor olması gereklidir.
  • İçeriklerinizin toplumsal medya ve öteki platformlarda paylaşılabilir olduğundan güvenli olmalısınız.
  • Web sitenizde yer edinen içeriklerde kullananların dikkatini başka yöne çeken ya da içeriğe ulaşmasını zorlaştıran reklamlar olmamalıdır.
  • Web siteniz başta olmak suretiyle sayfalarınızın mobil uyumlu olması ve içeriklerinizin mobil cihazlardan iyi bir halde görüntüleniyor olması gerekir.
  • İçerikleriniz kullananların amaçlarına hizmet eden ve onlara aradıkları detayları sunacak şekilde tasarlanmalıdır.
  • Başlıklarınız kısa ve içeriğiniz hakkında informasyon verecek şekilde oluşturulmalıdır. Bununla beraber meta açıklası şeklinde ögelerde bu şekilde hazırlanmalıdır.

Eylül 2019 Çekirdek Algoritması sonrasında sayfalarınızın ve içeriklerinizin performansında düşüş gözlemliyorsanız yukarıdaki kriterler çerçevesinde düşüş yaşadığınız sayfalarınızı denetleyin.

2- EAT Puanı


EAT, Uzmanlık, Yetkinlik ve Güvenilirlik kelimelerinin İngilizce kısaltmalarıdır. Terimin ya da kavramın açıklaması ise yazılan içeriklerde uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik faktörlerinin esas alınmasıdır. (Daha çok bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.)

EAT puanı ya da derecelendirme sistemi, direkt sıralama faktörü değildir. Sadece Google EAT Puanını dolaylı olarak sıralamalarda esas almaktadır. EAT Puanı aslına bakarsak direkt içeriklerinizle ilgili bir faktördür. Google’ın geçmişte yapmış olduğu çekirdek algoritma güncellemeleriyle ortaya çıkan EAT Puanı Eylül güncellemesi ile de ön plana çıkıyor. Bu yüzden içeriklerinizi EAT perspektifinden inceleyerek neler yapmanız icap ettiğini incelemelisiniz.

Çekirdek algoritma güncellemeleri rahat ve yüzeysel güncellemelere nazaran daha uzun soluklu tesir yaratır. Ek olarak bu güncellemeler birkaç aylık uzun bir süreci kapsar. Herhangi bir algoritma güncellemesinden etkilenen içeriğinizi öteki güncellemeye kadar tekrardan düzenlemeniz ya da bir anlamda optimize etmeniz web sitenizin sıralamalarda yaşamış olduğu düşüşü toparlamaya yetmeyebilir. Bundan dolayı hemen hemen güncelleme yeni başlamışken bir an ilkin içeriklerinizi gözden geçirerek tekrardan optimize etmeniz gerekir.
 
Üst Alt