Google Benim İşletmem Hesabında Yapılan Hatalar

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Benim İşletmem Hesabında Meydana getirilen Hatalar​

Google Benim İşletmem Hesabında Yapılan Hatalar


Google Benim İşletmem hesabı oluşturmak kolaydır. Sadece hakkaten hesabınızı başarı göstermiş olmak için optimize ettiniz mi? Hesabınızı oluşturduktan sonrasında son olarak ne vakit bilgilerinizi denetim ettiniz ya da güncellediniz?

Google Benim İşletmem hesabınızın dirimsel bilgilerle doludur. Bu bilgilerin noksan ya da yanlış olması Mahalli SEO çalışmalarınızı sekteye uğratır. Bu yüzden sık sık hesabınızı denetim etmeli, bilgilerinizi güncelleme ve doğru olduğundan güvenilir olmalısınız. Bu yazımızda Google Benim İşletmem hesabında meydana getirilen hatalar Mahalli SEO çalışmalarınızı negatif etkileyeceği benzer biçimde potansiyel müşterilerinizin de rakiplerinize kendi elinizle kaptırılması anlamına gelir. Bu yazımızda Google Benim İşletmem hesabında meydana getirilen hatalar ve çözüm önerilerini sizlerle paylaşacağız.

Google’ın Benim İşletmem Hesabınız İlgili Görüntülediği Mühim Bilgiler

  • Fotoğraflar
  • Dış Sokak Görünümü
  • Harita
  • Web Sitesi
  • Yorumlar
  • Telefon Numarası
  • Emek harcama Saatleri
  • Sorular ve Cevaplar
  • Hakkında
  • Yol Tarifi
  • Adres Detayları

Yukarıda Google tarafınca bir My Business hesabında gösterilen detayları sıraladık. Bu bilgilerinden biri ya da birkaçının noksan olması tecrübe etmek kullanıcılara fena bir edinim sunduğunuz anlamına gelir. Ek olarak bu işletmenizin alan kişi kaybetmiş olduğu anlamına da gelir. Mesela harita ya da adres bilgilerini noksan ve yanlış girmeniz durumunda işletmenizi ilk kez ziyaret edecek bir potansiyel alan kişi kaybederseniz.

Google Benim İşletmem Hesabında En Sık Meydana getirilen Hatalar

1- Tamamlanmamış Bilgiler


Benim İşletmem hesabını oluşturmak tek başına Mahalli SEO için kafi değildir. Bu yüzden işletmenizin tüm bilgilerini hesabınızda eksiksiz bir halde girmeniz gerekir. Adres, emek harcama saatleri, telefon, fotoğraf, sokak görünümü ve yol tarifi benzer biçimde bilgiler işletmeniz için hesabınızda yer edinen dirimsel bilgilerdir. Bunların noksan olması demek alan kişi kaybetmeniz anlamına gelir.

Hiçbir işletme sahibi potansiyel müşterilerini rakiplerine kaptırmak istemez. Öyleyse işletme hesabınızdaki noksan detayları tespit edin. Bu detayları güncel bir halde hesabınıza ilave edin.

2- Yanlış Bilgiler


My Business hesabınıza yanlış bilgiler eklemek direkt potansiyel müşterilerinizin bir kısmını rakiplerinize kaptırmanız anlamına gelir. Emek harcama saatleri, telefon, adres, internet sayfası ve öteki tüm bilgilerin doğru bir halde girilmesi gerekir.

3- Harita Pimleri


Harita pimleri, çoğunlukla Google Benim İşletmem hesapları tarafınca göz ardı edilir. İşletmenizi ziyaret etmek isteyen potansiyel müşteriler, harita pimleri yer almıyorsa ya yanlış bir konuma gidecek ya da işletmenizi ziyaret etmekten vazgeçecektir.

4- Fotoğraflar


Fotoğraflar, harita pimlerinden sonrasında en oldukca dikkatsizlik edilen kısımlardan biridir. Birçok işletme sahibi hesabına işletmesini gösteren fotoğrafları eklemeyi göz ardı ediyor. Hatta bazı işletmelerde de eklenen footğraflar çoğu zaman müşterilerin çekmiş olduğu ve eklediği fotoğraflar oluyor.

İşletmenizi iyi bir halde temsil etmesi için iç ve dış mekanın fotoğraflarını eklemelisiniz. Değişik açılardan ve kaliteli hem dış hem de iç mekan için minimum 5 fotoğraf eklemenizi tavsiye ediyoruz. Ek olarak boş vitrin ve mekan fotoğrafları benzer biçimde fotoğraflar yerine müşterilerin sizi hizmet sunumu yaparken ya da çalışırken görebileceği fotoğraflar ilave edin.

5- Yorumlar


Yorumlar, ister pozitif olsun ister negatif olsun işletme sahipleri tarafınca pek ciddiye alınmıyor ev cevap verilmiyor. Müşterileriniz kendilerinin ciddiye alındığını görmek ister. Bunu göstermek için en iyi araçta alan kişi yorumlarına yanıt vermektir.

Google Benim İşletmem hesabında bilhassa negatif yorumlara işletme sahipleri tarafınca yanıt oluşturmak cidden can bunaltan olabilir. Hatta bazı işletme sahipleri ki bilhassa hemen hemen kurumsal kimlik kazanamamış olanlar negatif yorumlara sert bir üslupla yanıt verebiliyor. Bunu yapmak potansiyel müşterilerinizin gözünde negatif bir idrak yaratmanız ve onları rakiplerinize kaptırmanız anlamına gelir. Zira bu şekilde bir durumda vereceğiniz yanıt müşterilerinizin sizin hakkınızda oluşturacağı algıyı öncesinden belirleyecektir.

Bazı insanoğlu, sizin müşteriniz olmadığı ya da hizmet kalitenizi beğenmiş olduğu halde size negatif yorumlar yapabilir. Sadece bu durum karşısında gelecek potansiyel müşterilerinizi düşünerek kurumsallığınızı zedelememelisiniz. Bu şekilde bir durumda eğer şahıs müşteriniz değilse ve iddiaları asılsızsa bunu uygun bir üslupla yanıt olarak iletebilirsiniz. Öteki negatif yorumlar için ise durumu incelediğinizi belirten, alan kişi memnuniyetini ciddiye aldığınızı ve kişiyle iletişime geçeceğinizi belirte bir yanıt metni oluşturabilirsiniz.

6- Sahiplenilmemiş Listeleme


Google Benim İşletmem hesabınızı oluşturduktan sonrasında eğer onay işlemini yapmadıysanız işletmeniz ile ilgili detayları düzenleyemez ve yorumlara yanıt veremezseniz. Ek olarak bir öteki risk de başkası işletmenizi sahiplenebilir ev bu durumla ilgili problemi çözemezsiniz.

Yukarıda sıraladığımız tüm hataları düzeltebilmek için de işletmenizi onaylatmanız ve sahiplenmeniz gerekir. Eğer hesabınızı kısaca işletmenizi doğrulatmazsanız tüm bu riskleri göze aldığınız benzer biçimde yukarıdaki hatalar var ise düzeltemezsiniz. Mahalli SEO açısından başarı göstermiş bir netice için bu {hiç de} isteyeceğiniz bir durum olmayacaktır.
 
Üst Alt