Google Araçları Kullanım Kılavuzu

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Araçları Kullanım Kılavuzu​

google araçları


Google araçları, gerek SEO çalışmalarınızı takip edebilmek gerekse daha süratli bir halde ilerlemesini sağlamak için Google’ın sunmuş olduğu araçlar bütünüdür. Google’ın sunmuş olduğu hizmetler kapsamında olan bu araçlar yardımıyla web sitenizi çözümleme edebilir ve bu doğrultuda lüzumlu emekleri yapabilirsiniz. Web sitenizi yada online işletmenizi geniş kitlelere duyurmak ve arama sonuçlarında daha iyi sıralamalar elde etmek için bu araçlar aslına bakarsak sizler için büyük bir fırsat sunar.

Google araçları içinde yalnızca web sitenizi ya da SEO çalışmalarınızı takip edebileceğiniz araçlar yoktur. Reklam çalışmalarınızı yürütebileceğiniz ve takip edebileceğiniz, kazanç elde edebileceğiniz yada bir internet sayfası kurabileceğiniz araçlar da Google araçları içinde yer alır. Bu yazımızda Google’ın hizmete sunmuş olduğu ve değişik amaçlar için tasarlanan araçların iyi mi kullanılacağını ve kapsamını sizlerle paylaşacağız.

1- Google Keyword Planner


google keyword planner


Adwords bünyesinde bulunan Keyword Planner kısaca Türkçe adı ile Anahtar Kelime Planlayıcı, Google üstünden kullananların yaptıkları aramalar hakkında detaylı data sahibi olmanızı elde eden bir araçtır. Adwords üstünden reklam vermeden ilkin araştırma yapmak için kullanılan bu aracı bununla beraber anahtar kelime analizi için de kesinlikle kullanmalısınız.

keyword planner


Google Keyword Planner, anahtar kelimelere ilişkin tavsiye edilen teklifi, rekabeti ve aranma hacmi gösterir. Google Keyword Planner’ı iyi mi kullanacağınıza dair daha detaylı bilgilere Google Keyword Planner Iyi mi Kullanılır? adlı içeriğimizden ulaşabilirsiniz.

2- Google AdWords


Google AdWords, ücretli arama kampanyalar oluşturmak için kullanılan bir Google aracıdır. Bilhassa arama sonuçlarına müdahale edemediğimiz durumlarda bu sistem üstünden oluşturacağımız reklam kampanyaları sunduğunuz hizmeti ya da web sitenizi kullanıcılara ulaştırmak için etkili bir yöntemdir. Mesela e-ticaret sitenizde mevcud bir kampanyadan ya da indirimden potansiyel müşterileri haberdar etmek için AdWords üstünden bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. Bu sayede kampanya ya da indirimi daha büyük bir kesime iletmiş olmuş olursunuz.

Google AdWords üstünden oluşturacağınız reklam kampanyalarında anahtar kelime analizi oldukça önemlidir. Kampanyanız için seçtiğiniz anahtar kelime doğru olmadığı sürece hedeflediğiniz verimi sağlayamayacağınız şeklinde hem bütçe hem de süre mevzusunda zarara uğrayacaksınız. Sistem üstünden size sunulan hedeflemeleri doğru bir halde kullanmanız gerekir. Mobil yada masaüstü kullanıcı hedeflemeleri başta olmak suretiyle kullanıcı davranışlarına yönelik iyi bir analizle oldukça düşük bütçelerle maksimum verim sağlayabilirsiniz.

google adwords


Google Adwords üstünden oluşturacağınız kampanyada yukarıda yer edinen görselde ki bir sekme karşınıza çıkacaktır. “Bütçeniz” olarak adlandırılan bölümde bu reklam kampanyası için ne kadar harcama yapacağınızı belirleyebilirsiniz. Hedef kitle seçimi kısmında yer, ağlar ve anahtar kelimeleri belirleyerek hedef kitlenize uygun bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. Bu bölümde en mühim normal olarak ki hedef kitle seçimi meydana getirilen kısımdır. Doğru yer, ağlar yada anahtar kelimeler belirlenmediği sürece reklam kampanyasına ne kadar oldukca bütçe ayırırsanız ayırın istediğiniz verimi elde edemezsiniz.

Hedef kitle seçiminde anahtar kelime araştırması yaparken gene Google Adwords’e bağlı olan Gogle Keyword Planner sizin için biçilmiş kaftan olacaktır. Maliyet, teklifler yada aranma hacmi şeklinde birçok veriye bu vasıta üstünden ulaşabilirsiniz. Bu sayede yüksek başarı elde edebileceğiniz bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.

3- Google Analytics


Google Analytics denildiği süre asla şüphesiz aklımıza gelen ilk şey SEO çalışmalarıdır. SEO çalışmalarının ayrılmaz bir parçası olan bu vasıta yardımıyla web sitenizle ve kullanıcı davranışları ile ilgili birçok detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Web sitenizi ziyaret eden kullananların hangi platformlardan (Feysbuk, Twitter yada Instagram vb.) sitenize ulaştığını, hangi tarayıcıyı kullanarak sitenizi ziyaret ettiğini, mobilden mi yoksa masaüstünden mi sitenize giriş yaptığını bu vasıta yardımıyla öğrenebilirsiniz.

Google Analytics, site trafiği kaynağını ve site trafiğinin durumu hakkında oldukca fazla bilgiye ulaşmanızı sağlar. Ulaşacağınız bu veriler doğrultusunda bununla beraber web sitenize ekleyeceğiniz içerikler ile ilgili de doğru bir plan yapmanızı sağlar. Oturumlar, derhal çıkma oranı, oturum süresi ve o an sitenizde bulunan kullanıcılar şeklinde birçok veri bu planın hatlarını belirlemenize destek olacaktır.

google analytics


Yukarıda yer edinen görselde sağ kırmızı kutucuk Google Analytics üstünden “Gerçek Zamanlı” verilere ulaşabileceğiniz alandır. Buradan gerçek zamanlı birçok veriyi oldukca kolay bir halde anlık olarak görüntüleyebilirsiniz. Ek olarak bu verileri rapor haline de getirebilirsiniz.

4- Google Pagespeed Insights


Google Pagespeed Insights, web sitenizin hızını çözümleme edebileceğiniz bir Google aracıdır. Bu vasıta yardımıyla web sitenizin hem mobil hem de masaüstü sürümü için hızlarına ilişkin performansı görüntüleyebilirsiniz. Bu sayede SEO açısından oldukça mühim olan site hızı optimizasyonu mevzusunda da kendinize bir yol haritası çizebilirsiniz.

Google Pagespeed Insights


Web sitenizin hızını çözümleme etmek için “Bir web sayfası URL’si girin” kısmına web sitenizin URL’Sini girip çözümleme et butonuna basmanız kafi olacaktır.

pagespeed insights


Çözümleme işleminin peşinden sitenizin hem mobil hem de masaüstü sürümü için 100 üstünden bir hız puanı verilecektir. Ek olarak gösterilen mevcut problemler ve tavsiyeler yardımıyla etkili bir optimizasyon emek vermesi yürütebilirsiniz.

5- Google Trends


Google Trends popüler aramaların gösterildiği Google aracıdır. 24 saat içinde belli bir ülkede hangi anahtar kelimelerin aramalarda popüler bulunduğunu ve bu anahtar kelimeler ile ilgili alt kelimeleri de göstermektedir.

google trends


Ülke seçeneklerinin yer almış olduğu kısımdan arzu ettiğiniz bölgede trend olan aramaları görüntüleyebilirsiniz.

google trends


Yukarıdaki görselde de görünmüş olduğu şeklinde günlük ve gerçek zamanlı olarak seçtiğiniz bölgedeki trend olan aramaları inceleyebilirsiniz. Bu sayede popüler olan anahtar kelimelerle ilgili içerikler üreterek başarı sağlayabilirsiniz.

6- Google Search Console


Google Search Console, sitenizin yapılandırılması, trafiği yada optimizasyonu hakkında bilgilere ulaşabileceğiniz ve bu veriler yardımıyla bir SEO emek vermesi yürütebileceğiniz araçtır. Bu vasıta ile web sitenizi iyi bir halde yapılandırarak arama sonuçlarında oldukca iyi sıralamalar elde edebilirsiniz.

google search console


Aracı kullanabilmeniz için ilk olarak gmail adresiniz ile oturum açın. Arkasından karşınıza çıkacak sekmede ilgili alan web sitenizin URL’sini ilave ederek “mülk ekle” butonuna tıklayın.
search-console-1024x483.png


Yukarıdaki görsellerde yer edinen mülk doğrulama yöntemi ile mülkünüzü doğruladıktan sonrasında aracı parasız bir halde kullanmaya başlayabilirsiniz.

7- Google Blogger


Sunduğunuz bir hizmeti tanıtmak, yaptğınız işleri saha geniş kitlelere duyurmak ya da kazanç sağlamak için bir internet sayfası oluşturmak istiyorsunuz. Sadece bir web sitesinin iyi mi oluşturulduğuna dair teknik bilgiye haiz değilsiniz. İşte bu aşamada sizlere Google’ın bir internet sayfası oluşturmanızı sağlayacak aracı olan Google Blogger aracını tanıtmak istiyoruz.

Normal olarak altyapı ve birçok mevzu açısından WordPress oldukca fazla tercih edilir durumda. Sadece internet sayfası oluşturma mevzusunda bir fikriniz yoksa Google Blogger, hem kullanımı hem de sağlamış olduğu kolaylık açısından tercih edilebilecek bir araçtır. Ek olarak parasız bloglara gore de oldukça kuvvetli olması kullanmak için ayrı bir sebep oluşturmaktadır.

google-blogger-1024x467.png


Yukarıda yer edinen görselden de anlayacağınız suretiyle açacağınız blog ile ilgili kazanç, tema, istatistik yada yorum şeklinde birçok veriye de ulaşabilirsiniz.

8- Google AdSense


Web siteniz üstünden reklam gelirleri, tıklamalar ve trafik düzeyi şeklinde bazı bileşenlere gore belli bir oranda kazanç elde etmenizi elde eden Google aracıdır. Eğer sitenizin trafiği belli bir düzeyin üzerindeyse bu potansiyeli kazanca dönüştürebileceğiniz bir platformdur.

google adsense


Bilhassa organik trafik açısından iyi bir düzeydeyseniz büyük kazançlar elde edebilirsiniz. Web siteniz üstünden gelir sağlamak istiyorsanız Google AdSense hesabı oluşturarak size verilen reklam kodlarını doğru bir halde yerleştirmelisiniz. Ek olarak bu reklam kodlarını yerleştirirken kullanıcı deneyimini negatif etkilememesine de dikkat etmelisiniz. Web siteniz geliştikçe bu platform üstünden oldukça yüksek tutarlarda gelir sağlayabileceğinizi de unutmamalısınız.
 
Üst Alt