Google Analytics Temel Eğitimi

bertanuzun

Bağımlı
Katılım
13 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepki
1
Google Analytics Nedir? Analytics, ücretsiz olarak web analitik hizmeti sunar. Google bu hizmeti Urchin’i satın aldıktan sonra Kasım 2005’te başlattı.
Google Analytics, dünyada pazar payı en yüksek web analizi hizmetidir. Google Analytics tüm web sitesi yada mobil uygulama sahipleri için ücretsiz kullanılabilen profesyonel bir web sayacıdır. Web site sahipleri, dijital pazarlama uzmanları, satış departmanları, e-ticaret müdürleri, dijital iletişim uzmanları gibi mesleklere sahip kişiler tarafından kullanılır.

Google Analytics Kurulumu
1. https://analytics.google.com/analytics/web/ adresinden Google Analytics üye kaydı, yada üyeliğiniz varsa üye girişi yapın.
2. Sol menünün en altında yer alan yönetici sekmesine tıklayın.
3.jpg

3. Hesap Oluştur Butonuna tıklayın.
4. Açılan ekranda yer alan Hesap Adı, Web Sitesi Adı, Web Sitesi URL’si, Sektör Kategorisi, Raporlama Saat Dilimi seçeneklerini ekran görüntüsündeki gibi seçin.
4.jpg

5.İzleme Kimliği Alın butonuna tıklayın. Ve ekranda gelen Sözleşme metnini onaylayın.
6.Bir sonraki aşamada izleme kodu görülecektir.
<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics –> ile başlayan ve </script> ile biten izleme kodunu site içerisinde tüm sayfalarda görülecek şekilde <head> ile </head> kodları arasında herhangi bir yere ekleyin.
6-1024x356.jpg

Tebrikler! Analytics kurulumunu tamamladınız.

Google Analytics Eğitimi
Yapılan bir araştırmada web site sahiplerinin ve reklam pazarlama bölümü çalışanlarının Google Analytics‘i yalnızca yüzde 20 kapasiteyle kullandığı ortaya çıkmış bulunuyor. Eğer rakiplerinizi geçmek istiyorsanız neden Analytics‘i daha verimli kullanmayasınız ki? Keza bir şirkette SEO uzmanı olarak çalışıyorsanız da Analytics’i kullanmayı çok iyi bilmeniz size avantaj sağlayabilir.

Özellikle e-ticaret siteleri için çok kullanışlı istatistikler çıkartan Google Analytics, tamamen ücretsiz olmasına rağmen dünyanın en gelişmiş performans analiz servislerinin başında geliyor. Bu servisi etkin bir şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tavsiyelere kulak vermenizde fayda olacaktır.
Google Analytics’e Kayıt ve Kurulum
İki adımda çok kolay bir şekilde kayıt olma olanağına sahiptir. İlk adım, analizini izlemek istediğiniz web sitesinin bilgilerini Analytics’de istenilen alanlara doldurun. Daha sonra JavaScript olarak verilen izleme kodunu kopyalayın. İzlemek istediğiniz sayfanın “head” bölümüne kodu yapıştırın.
Hemen çıkma oranını ölçün
Sitenize giren ziyaretçiler bir sayfayı görüntüleyip hiçbir etkileşime girmeden hemen çıkış yapıyorsa, burada bir sorun var demektir. Analytics‘in derlediği hemen çıkma oranı verilerini ölçümleyerek nerede hata yaptığınızı öğrenip, buna karşı çözüm yolları arayabilirsiniz.
En çok ziyaretçi gönderen kaynakları bulun
Bir e-ticaret sitesini Adwords veya Facebook reklamları olmaksızın tamamen organik hitle ayakta tutabilmek gerçekten büyük başarı. Bu başarıya giden yolda ne aşamada olduğunuzu öğrenmek için sitenize gelen kullanıcıların ücretli mi, yoksa ücretsiz ziyaretçi gönderen kaynaklardan mı geldiğini ölçebilirsiniz.
Kullanıcı etkileşimini gözlemleyin
Analytics’te oturum açtıktan sonra Davranış > Davranış akışı bölümüne giriş yaparak sitenize giren ziyaretçilerin etkileşimini görüntüleyebilmeniz mümkün. Ana sayfayı ziyaret eden bir kullanıcının hangi alt sayfa ve içeriklere erişim sağladığının bilgisine bu yolla ulaşabilmek yine sizin elinizde.
Uygulama galerisine göz atın
Google Analytics API‘sini kullanarak geliştirilmiş onlarca farklı yazılım, Analytics’in uygulama galerisinde yerini almış bulunuyor. Çoğu kullanıcı tarafından henüz keşfedilmeyen bu uygulamalar sayesinde Google Analytics‘ten çekilen verileri çok daha etkin bir şekilde yorumlayıp anlamlı sonuçlar çıkarabilmeniz mümkündür. Check My Analytics, Analytics Portfolio, Tatvic ve NextAnalytics bunların başında geliyor.
Hesap Kontrolü
Hesabınızla ilgili tüm seçenekleri kontrol edebilmenizi sağlayan bölümdür. Bağlı olan web siteleriyle ilgili tüm işlemleri bu sekmede gerçekleştirebilirsiniz. Site ekleme veya kaldırma işlemlerini de burada düzenleyebilirsiniz.
Bununla birlikte ortak kullanıcıları da bu alanda yetkilendirebilirsiniz. Ad Exchange, AdWords gibi diğer Google ürünleri ile bağlantıları bu sayfada yapabilirsiniz.
Temel olarak Google Analytics kullanımı bu şekilde. Burada sadece önemli noktalara değindim. Aracı inceleyerek çok daha farklı işleriniz için kullanabilirsiniz.
Trafik Almayan Sayfa ve İçeriklerin İyileştirilmesi
Kaliteli ve özen gösterilmiş uzun içerikler hazırlamak geri dönüş oranının artmasına ve ziyaretçinin sitede kalmasına sebep olmaktadır. Kısa ve basit içerikler oluşturmaktansa daha uzun ve araştırmaya dayalı içerikler oluşturun. Trafik almayan içeriklerinizi bulmak için ise iki yöntem mevcut. Google Analytics ile Google Search konsolu birbirine bağlayarak sonuçları ortaklaştırmak.
Verimsiz Sayfaları Destekleyin
Eğer bir sayfaya gelen kullanıcıların hemen çıkma oranı yüksek ise anlamanız gereken şey o sayfadaki içeriğin yetersiz olduğudur. Bir sayfada hemen çıkma oranının yüksek olması tüm siteyi etkilediğinden dolayı yapmanız gereken şey o içeriği verimli ve tatminkar bir seviyeye çıkarmaktır. Sayfaya giren kitleyi analiz etmeli ve onları içine çekecek şekilde o sayfayı geliştirmelisiniz.
Trafiği Huni Haline Getirin
En verimli sayfalarınızı Analytics araçları kullanarak analiz edin ve bu verimli sayfaları birbirine bağlayın. Bu bağlama şekli kullanıcının ilgisini arttıracak şekilde olsun. Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken temel nokta birbirine bağladığınız içeriklerin birbirleriyle ilintili içerikler olması gerekliliğidir.
Sonuç Olarak
SEO’yu oluşturan algoritmalar devamlı değilse de ilkeler değişmemekte sadece gelişmektedir. Bu noktada trendi yakalamalı ve onun üzerine koyarak ilerlemelisiniz. Günümüzde SEO web sitesi eksenli değil; kullanıcı odaklı oluşturulduğundan dolayı potansiyel kitlenizi tam olarak anlamalı ve onları içinize alacak içerikler üretmelisiniz. Kendinize bağladığınız her kullanıcı, sıralamada yükselmenizi sağlayacak bir araç halini alacaktır.

Analytics’in Cevaplayabileceği Diğer Sorular:

  • Gerçek zamanlı olarak siteye nerelerden giriliyor, kaç tane online kullanıcı var?
  • Siteye kaç kullanıcı giriş yaptı?
  • 1 Kullanıcı kaç sayfa gezdi?
  • Ortalama oturum süresi ne kadardır?
  • Hemen çıkma oranı nedir?
  • Kullanıcılar tarayıcıda hangi dil kullanıyor?
  • Girilen ülke ve şehirler nelerdir?
  • Tarayıcı, işletim sistemi, servis sağlayıcı bilgileri nelerdir?
  • Ziyaretçilerin yaş, cinsiyet dağılımı nelerdir?
  • Kullanıcılarınızın ilgi alanı nelerdir?
  • Ziyaretçilerin ne kadarlık bir yüzdesi siteye tekrar giriyor ve kaç kere girdi?
  • Siteye mobilden, masaüstünden ne kadar giriş yapıldı?
  • Kullanılan mobil cihaz markaları nelerdir?
  • Siteye giren kullanıcılar hangi kanallardan geldi?
  • Google Ads reklamlarımızdan ne kadarlık bir giriş yapıldı?
  • Google Ads reklamlarımızdan ne kadarlık dönüşüm oranı var?
  • Siteye organik trafik sağlayan anahtar kelimeler nelerdir?
  • Sosyal medya ziyaretçilerin hangi URL’lerden geldiği.
  • 3. parti reklam verdiğiniz platformlardan ne kadarlık dönüşüm oldu?
  • Siteye giren kullanıcılar daha sonra hangi sayfalara göz attı?
  • Tüm sayfalar bazında giriş, süre, hemen çıkma oranı, sayfa değeri nelerdir?
  • Siteye girenler hangi sayfadan giriş yaptı?
  • Siteden çıkanlar hangi sayfadan çıkış yaptı?
  • Site hızı kullanıcı bazında ne durumda?
  • Hangi sayfalar daha yavaş?
  • Siteyi hızlandırmak için öneriler nelerdir?
  • Sitede yer alan arama çubuğundan neler arandı?
  • Arandıktan sonra hangi sayfaya geçiş yapıldı?
  • Siteye etkinlik hedefleri tanımlandıktan sonra, bu hedeflerden ne kadarı gerçekleştirildi?
  • Dönüşüm oranları nelerdir? Dönüşümler hangi kanallardan geldi?
  • Ürünlere göre satış performansı nelerdir?
  • Kullanıcı satışa kadar hangi yollardan geçti?
  • Sunumlarınız için kullanabileceğiniz görselleri ise Gösterge Raporlarından oluşturabilirsiniz.
 
Üst Alt