Google Analytics İle Kitle Analizi Nasıl Yapılır ?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Analytics İle Kitle Analizi Iyi mi Yapılır ?​

Google Analytics İle Kitle Analizi Nasıl Yapılır ?


Google Analytics günümüzde ufak ve orta halli işletmelerin ve daha birçok kişinin fazlaca sık duyduğu kavramlardan birisidir. Eğer bir ürün satıyorsanız yada bir amaç için belli bir hedefe ulaşmak istiyorsanız ilgilendiğiniz mevzuda ve hedef kitleniz ile ilgili neler yapabilirsiniz tüm bu tarz şeyleri Google Analytics ile görebilirsiniz. Bu sistemin temel amacı elbet ki kişinin ulaşmak istediği hedefe daha kısa sürede ulaşmasını sağlamak için belli araçları ona sunmasıdır. Eğer Google Analytics’i doğru okuyabilir ve belli bir sisteme bakılırsa hareket ederseniz hedeflediğiniz noktaya daha kısa sürede ulaşmanız mümkündür.

Ilk olarak Ne Yapmak Gerekiyor?


Başlangıç olarak projenin ne amaçla kurulduğu ve neye hizmet etmiş olduğu kati olarak belirlenmelidir. Sonrasında ise eğer yapılacaksa ürün satışı ve satış stratejisi belirlenmelidir. Tüm bunlardan sonrasında hedef kitlesi kati olarak belirgin bir çizgi ile belirlenmeli ve buna bakılırsa emek harcama yapılmaya başlanmalıdır.

Tüm bunlara karar verildikten sonrasında ise Kitleler kısmına girerek çözümleme hayata geçirmeye başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak hedef kitleniz doğal olarak ki etkin kullanıcılar olmalıdır. Sizin için satın alan olma yada hedefinize katılma adına katkı sağlayacak yegane kişilerdir. Burada mühim olan nokta etkin kullananların son bigün içinde ve bir ay içinde ne kadar ziyaret ettiğini tespit ederek ona bakılırsa hareket etmek olacaktır. Tamamı bittikten sonrasında sol alt köşedeki ayarlar kısmına girmeniz gerekmektedir. Oluşturulan ekranda devam ederek Kitle Tanımları ve sonrasında da Kitleler kısmına girmeniz gerekiyor. Burada boş bir ekran ile karşılacaksınız. Yeni kitle diyerek devam edin. Burada hedef kitlenizi yapmaya başlayacaksınız. Kitle oluştururken tavsiye edilen kısmını da kullanabilir yada kendiniz de oluşuturabilirsiniz. Hedef kitlenizi oluşutururken dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan bazı noktalar olmalıdır. Bunların en başlangıcında web sitenizde en uzun süre zaman geçiren ve sık sık giriş meydana getiren kullanıcılar hedef alınmalıdır. Eğer internet sayfası e-ticaret ile ilgiliyse o vakit gene sitede en fazla zaman geçiren, ürünü sepete ekleyen ve sepete eklenen ürünü satın alma potansiyeline haiz kişiler hedef olarak seçilmeli ve bu yönde hareket edilmelidir. Sonrasında ise hedef kitle ayarlamasını bitirip Uygula diyerek yaptığımız değişimleri kaydetmiş oluyoruz.

Tüm bunlardan sonrasında Kitle Hedefleri kısmına girerek Google Ads hesabına girip seçilen hedef kitleyi reklamlarda kullanmak için Google Ads hesabınıza göndermeniz gerekiyor. Bu hedef kitlenin Google Ads hesabında görümesi 24 ile 48 saat içinde sürebilir. Gene hedef ekle kısmına girerek Google Ads hesabınızı kaydetmenizde yarar vardır. Böylece hedefiniz ile ilgili detaylı çözümleme yapmış olmuş olursunuz.
GA-Inaccuracies.jpeg


Google Analytics Hakkında Son Olarak


Google Analytics ile birçok çözümleme türünü aynı anda yapmanız da mümkündür. Mesela beta analizinde kullanıcı başı ödenen ücretin neticelerini 90 gün içinde görebilir ve işe yarayıp yaramadığına karar verebilirsiniz. Burada dikkat etmek ihtiyaç duyulan en mühim nokta kanallara bakılırsa hareket ederek hepsini ayrı ayrı değerlendirmek olacaktır. Böylece kanalları tek tek değerlendirebilirsiniz. Bütçenizi de bu değerlendirmeye bakılırsa yapabilirsiniz. Khort Analizinde ise tarihlere bakılırsa kullananların size ne kadar bağlı kaldıklarını göstermektedir. Burada mühim olan nokta bağlı kalan şahıs ve grupların analizi yapılarak reklamın buna bakılırsa şekillenmesini sağlamak olacaktır. Kitleler ise hususi olarak çözümleme ederek ve emek harcama yaparak oluşturduğunuz ve reklam için kullandığınız grubun adıdır. Burada web sitenizin türüne bakılırsa kişilerin ne kadar süre kaldıklarını kendiniz tespit ederek reklamlarınız bu yönde geliştirebilirsiniz. Sitenin türüne ve amacına bakılırsa farklılık gösteren bu sistemde bazı siteler için bu kriter 20 saniye olurken bazıları için 60 saniyeyi geçmektedir. Buna karar vermek tamamen size kalmış olduğu benzer biçimde sektörünüze ve hedeflediğiniz kesime bakılırsa de değişim göstermektedir. Kullanıcı Gezgininde ise bir kullanıcının kaç kez girmiş olduğu ve ne kadar işelm yapmış olduğu ile ilgili analizlere yer verilmektedir. Kullanıcı kimliğine girerek bu detaylara göz atabilirsiniz. Demografi’de ise kullananların cinsiyeti ve yaşı benzer biçimde dağılımlar yer almıştır. Buna bakarak hangi yaş ve cinsiyet aralığındaki kişiler ziyaret etmiş ve hangi tarihte daha fazlaca ziyaret etmiş benzer biçimde mevzulara bakabilirsiniz. İlgi Alanlarında ise ziyaretçilerin hangi ürüne daha fazlaca bakmış olduğu ve hangi sayfada daha fazlaca zaman geçirdiği benzer biçimde mevzuları görmeniz mümkündür.
kitle-analizi.jpeg
 
Üst Alt