Google Alışveriş Reklamları Nasıl Verilir?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Alışveriş Reklamları Iyi mi Verilir?​

Google Alışveriş Reklamları Nasıl Verilir?


Google Alışveriş Reklamları Iyi mi Verilir?

Online tecim siteleri SEO uyumunun yanında ek olarak arama motoru reklamları ile de satışlarını arttırma yoluna başvurur. Zira neredeyse her e-ticaret ile ilgili kelime oldukça yüksek oranda rekabet değerine haizdir. Bunun yanında, online tecim siteleri için oluşturulan reklam modellerinde geri dönüşüm oranının yüksek olması da e-ticaret firmalarının arama motorlarına reklam vermelerinin en büyük sebeplerinden biridir.

Google alışveriş reklamları da geri dönüşüm oranı fazlaca yüksek e-ticaret reklamı seçeneklerinden biridir. Bu sebeple en fazla tercih edilen reklam modelidir.

Google Alışveriş Reklam Modelinin Avantajları​


Google alışveriş reklamları Görüntülü reklamlarına yada Adwords reklamlarına nazaran değişik avantajlara haizdir. Zira bu reklam modeli direkt alıverişe izleyeceği yolu göstermeye odaklıdır. Bu sebeple de satış arttırma mevzusunda son aşama başarılıdır. Hatta en başarı göstermiş kanaldır diyebiliriz.

Bir ürün aratıldığı süre çıkan sonuçlar içinde en üst sırada Google Alışveriş Reklamları çıkar. Gösterilen reklamların muhteviyatında ürünün resmi, indirimin yüzdesi, ürünün fiyatı ve sitenin adı yer alır. Dolayısıyla web üstünden alışveriş yapmak isteyen müşterilerin en oldukça merak ettikleri soruların cevapları bu reklamlar üstünden verilir.

Ziyaretçiler daha fazlasını görüntüle butonuna tıkladıklarında birbirine benzer ürünlerin bulunmuş olduğu Google alışveriş ekranına yönlendirirler. Bu sitenin arayüzü e-ticaret sitelerinin arayüzlerine benzemektedir. Ürünleri fiyatlarına ve satıcı isimlerine nazaran de aratma şansınız vardır. Ek olarak çıkan neticeleri fiyatına ve güncelliğe nazaran de sıralayabilirsiniz.

Tüm bu özellikler yardımıyla reklamlardan siteye ulaşan kullanıcılar artık tamamensatın alma evresine hazır bir hale gelmiş şekilde siteye erişim sağlamaktadır. Bu yüzden Google alışveriş reklamları yatırım getirisi diğerlerine oranla oldukça yüksek bir reklam modelleridir.

seo96-300x124.jpg


Google Merchant Center Nedir?​


Google Merchant Center alışveriş reklamlarının düzenlenmiş olduğu, listeleme işlemlerinin gerçekleştiği ve yayınlandığı hizmettir. Merchant Center’da tüm ürünlerinizi listelersiniz. Tüm ürünlerinizi bir tek buraya bağlandıktan sonrasında reklama çıkabilir.

1- Merchant Center Kaydı Yaptırmak​


Alışveriş reklamı verebilmek için ihtiyacınız olanlar hesaplar vardır. Gmail hesabı, aynı Gmail hesabına bağlı Adwords hesabı,Adwords hesabına bağlı Merchant Center hesabı açmış olmanız ihtiyaç duyulan hesaplardır.

Bu sebeple Merchant Center hesabınızı oluşturmanız gerekir. Google sizlerden web sitenizin URL adresini, mağaza adını, ülke bilgilerini kısacası temel bilgilerinizi isteyerek arkasından sitenizin onayını gerçekleştirir ve sonrasında Merchant Center kaydınız gerçekleşmiş olacaktır.

2- Ürünlerin Yüklenmesi​


Merchant Center kaydınızı oluşturmanızın arkasından ürünleri bu sayfaya yüklemeniz gerekiyor. Ürünlerin yüklenmesi işlemine veri feed’i denilmektedir. Veri Feed’i için ürün bilgilerinin kusursuz bir şekilde eklenmesi gerekmektedir. Ürün markası, fiyat, yığın bilgisi, ürün görseli, kısa ürün açıklaması şeklinde detayları girmeniz gerekir.

Veri Feedleri eklendikten sonrasında bilgilerin geçerliliği denetim edilir. Neredeyse 3-4 gün içinde Feedlerin onay işlemi gerçekleştirilir. Veri Feed’in onayının sonrasında artık alışveriş reklamları için kampanya meydana getirmeye başlayabilirsiniz.

3- Alışveriş Kampanyası Oluşturma​


Adwords hesabınız ve Merchant hesabınızın ilişkilendirmesinin sonrasında artık Adwords’a giriş yaparak kampanya meydana getirmeye başlayabilirsiniz. Artık hesaplarınız ilişkilendirilmiş olduğundan Merchant hesabınızın detayları de gelecektir. Böylelikle anahtar kelime, bölge detayları girip tıklama başı teklif vererek kampanyanızı oluşturabilirsiniz.
 
Üst Alt