Google Ağustos Algoritma Güncellemesi Etkilerinden Kurtulma

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Ağustos Algoritma Güncellemesi Etkilerinden Kurtulma​

Google Ağutos Algoritma Güncellemesi


Google Ağustos Algoritması güncellemesi, SERP sonuçlarında ciddi değişikliklere yol açarken birçok site üstünde de büyük etkisinde bırakır yarattı. Bu tesir asla şüphesiz sitelerin trafik kaybı olarak yansıdı. Bu yazımızda son olarak güncelleme olan Ağustos algoritma güncellemesi ve yarattığı etkilerden iyi mi kurtulabileceğinize dair ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Google Ağustos Algoritma Güncellemesi Etkilerinden Iyi mi Kurtulunur?


Google Ağutos Algoritma Güncellemesi


Google her yıl tertipli olarak gerçekleştirdiği algoritma güncellemelerine Ağustos ayında bir yenisini daha ekledi. Bu güncelleme her yıl belli periyotlarla meydana getirilen çekirdek algoritma güncellemesidir. Arama sonuçlarında büyük değişimler yaratan güncelleme, neredeyse tüm sitelerde bazı etkisinde bırakır yarattı. Bu etkilerinde en başlangıcında trafik kaybı yer aldı. Aşağıda sizlerle bu etkilerden iyi mi kurtulacağınıza dair bazı ipuçları paylaşacağız.

Temelde sitenizle ilgili sormanız ihtiyaç duyulan bazı sorular var. Mesela kullananların arama sorgusu kısaca anahtar kelime ile ne kadar ilgili bir siteye sahipsiniz? Eğer siteniz ya da kullanıcılara sunduğunuz içeriklerde ilgi düzeyi düşükse siteniz bu algoritma güncellemesi ile düşüşe geçmiş anlama gelir. Bu yüzden bu etkiden kurtulmak için süratli bir program dahilinde sitenizin ve içeriklerinizin ilgi düzeyini yükseltmeniz gerekiyor.

Güncellemenin temelde arama neticelerini hedef aldığınız düşünürsek alakasız sayfaların, içeriklerin sitelerin algoritma güncellemesinden etkilendiğini anlamak zor olmayacaktır. Kullananların arama sorguları ile ilgi düzeyi düşük sayfalar sıralama kaybederken, ilgi düzeyi yüksek sayfalar sıralama açısından bir yükseliş yaşadı. Bu aşamada site sahiplerinin ya da editörlerinin temel çıkarımlarının başlangıcında kullanıcı odaklı içerikler hazırlaması gerektiği yer ediniyor. Eğer kullanıcı odaklı olmayan ve alakasız içeriklere sahipseniz güncellemenin tesiri epey bir süre devam edecek siteniz kalıcı olarak büyük bir sıra kaybı yaşayacaktır. Eğer sitenizde trafik kaybı gözlemliyorsanız ilk olarak içeriklerinizi ve sayfalarınızı gözden geçirin. Peşinden tüm sitenizi inceleyerek ilgi düzeyini artıracak dokunuşlar yapın.
 
Üst Alt