Google Ads Teklif Stratejileri Nelerdir?

ZarorrDe

Bağımlı
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
67
Tepki
0

Google Ads Teklif Stratejileri Nedir?​

Google Ads Teklif Stratejileri Nelerdir?


Çeşitlilik gösteren Google Ads reklam stratejileri, işletmeye uygun olacak şekilde tercih edilmelidir. Doğru reklam stratejisi uygulanarak maliyetler düşürülebilir. Tercih edilen teklif stratejisi, kampanya performansına ve elde edilecek kar oranına tesir etmektedir. Aynı şekilde yanlış teklif stratejisiyle bütçe boşa harcanarak zarar edilebilir. Kampanyalara teklif stratejilerini doğru seçmek ya da gerektiğinde değişiklik yapmak, dönüşüm oranlarında ciddi farklar oluşturmaktadır.

Google Ads reklamlarında elde edilmesi hedeflenen sonuçlar, teklif stratejileri ile sağlanmaya çalışılır. Tercih edilen stratejiler ile yayınlanma, tıklama ya da dönüşüm alma üstüne odaklanılabilir.

Peki teklif stratejisi nedir? Google Ads teklif stratejileri nedir? Bu yazımızda Google Ads teklif stratejileri ve kullanımları mevzusunda data verdik.

Teklif Stratejisi Nedir?


Google Ads teklif stratejilerinde en temel amaç reklamların tıklanma ve görüntülenme miktarını arttırmaktır. Kısaca verilen reklamlardan sağlanan karlılığın artması için maksimum dönüşüm sağlanması gerekir.

Kampanyalarda kullanabileceğiniz değişik teklif stratejileri bulunmaktadır. Teklif stratejisi, temelde iki odağa dayanır. Bunlar;

-Kampanyanın hedef ağı (Arama yada görüntüleme)

-Yayınlanma, görüntüleme, tıklama ve dönüşümler

Hedef kesime, kampanyaya ve işletmeye en uygun teklif stratejisini seçmek gerekir. Bu sayede daha çok görüntülenme ve tıklama almak, marka bilinirliğini arttırmak, iyi dönüşümler elde etmek mümkündür.

Google Ads Teklif Stratejileri


Kampanya performansını arttırmak için kullanılabilecek Google Ads teklif stratejileri oldukça çeşitlidir. Sistemde değişik kampanya türleri için değişik stratejiler bulunmaktadır. Google Ads teklif stratejileri şunlardır:

  1. Manuel Tıklama Başına Maliyet


Manuel tıklama başına maliyet, tüm tekliflerin tek tek manuel yönetildiği teklif stratejisidir. Anahtar kelime ve yerleşimler vasıtasıyla reklamlara değişik teklifler belirlenebilmektedir.

Bu reklam stratejisi, kampanya üstünde daha fazlaca denetim sağlamaktadır. Bilhassa ilk kez reklam veren kişilerin reklam performansını kolayca izlemesini ve azca ücret ödemesini sağlar.

  1. Hedef EBM Teklifi


Hedef EBM teklifi (Edinme Başına Maliyet), hedeflenen maliyet ya da altında en fazlaca dönüşümü elde etmeye yönelik bir stratejidir.

Hedef EBM stratejisi, makine öğreniminden faydalanarak geçmiş verileri çözümleme eder. Bu çözümleme sonucunda her açık arttırmada etkili teklifler belirler. Dolayısıyla belirli edinme maliyetiyle maksimum dönüşüm almaya odaklanılır.

  1. Geliştirilmiş Tıklama Başına Maliyet


Geliştirilmiş tıklama başına maliyet (GTBM), manuel tekliflerde olduğu benzer biçimde dönüşümleri arttırmayı hedeflemektedir. Hem görüntülü, hem de arama reklam kampanyalarında kullanılabilen bu strateji ile maliyet durağan(durgun) tutulurken alınan dönüşümler artabilmektedir.

Gelişmiş tıklama başına maliyette anahtar kelime ve reklam gruplarının maliyeti şahıs tarafınca belirlense de algoritma bu değerleri optimize eder. Böylelikle, satışı pozitif yönde etkileme olasılığı doğrultusunda Google, teklif tutarında artış yada azalış yapabilir.

  1. Hedef ROAS


Hedef ROAS, elde edilmiş gelire nazaran çalışan otomatik bir teklif stratejisidir. Bu stratejiyi kullanırken dönüşüm değerlerini yakından izlemek gerekir. Sadece hedef ROAS teklif stratejisini kullanabilmek için kampanyanın son 1.5 ayda minimum 20 dönüşüm almış olması şarttır. Kampanyadaki dönüşüm oranı arttıkça, sistemin doğru çıkarımlarda bulunma oranı da artmaktadır.

Reklam harcamalarıyla elde edilmiş gelir hedefinin yüzdesel olarak makinaya tanımlanmasını sağlamaktadır. Hedef ROAS, (satış ÷ reklam harcanması maliyeti) x 0 formülüyle hesaplanmaktadır. Girilen değere nazaran teklifler optimize edilir.

  1. Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarma


Dönüşümleri en üst düzeye çıkarma, en kolay teklif stratejilerinden biridir. Bu stratejide Google, belirlenen bütçe dahilinde alınacak dönüşümü maksimuma çıkarmak için teklifleri otomatik optime eder. Bu sayede anahtar kelime, reklam grupları, yerleşimler için ayrı teklif tutarı belirlenmesine gerek kalmaz. Mevcut bütçeyle en fazla dönüşümü elde etme hedefiyle iş koşturmacasındadır.

  1. Görüntülenebilir Yayınlanma Başına Maliyet


Görüntülenebilir yayınlanma başına maliyet (gBGBM) ile görüntülü reklam kampanyaları ve Youtube reklamları benzer biçimde alanlarda marka bilinirliğini arttırmak hedeflenir. Bu tür reklamların yarısı ekranda bir saniyeden uzun süre kaldığında görüntülenmiş olarak sayılır.

Görüntülenebilir reklamlarda ödeme yapılabilecek maksimum ücret belirlenebilmektedir. Bu sayede belirlenen ücretten fazlası ödenmemiş olur.

  1. Bin Yayınlanma Başına Maliyet


Bin yayınlanma başına maliyet (BGBM), bir tek gösterime dayalı teklif verilen bir stratejidir. Bu doğrultuda, bütçe dahilinde en fazla görüntülenme miktarına ulaşmak hedeflenir. Video ve görüntülü reklamlarda marka bilinirliğini sağlamak amacıyla kullanılan BGBM stratejisinde, her bin yayınlanma başına ödenecek ücret seçilebilmektedir.
 
Üst Alt