Google Ads Nedir?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Ads Nedir?​

Google Ads Nedir?


Gelişen teknolojiyle beraber e-ticaret ve online reklamcılık ehemmiyet kazanmıştır. Google dijital dünyanın en fazla reklam geliri getirisini elde eden aracı olarak Google Ads yardımıyla etkili çözümler sunmaktadır.

İnternet dünyasında AdWords olarak malum Google ADS, kullananların yapmış olduğu kelime sorguları baz alınarak çalışan bir reklamcılık türüdür. İşletmelerin en sık kullandıkları modellerden kabul edilen AdWords, internette Google arama sıralamasında reklamların öteki kullanıcılara ulaştırılmasını sağlar. Google Adwords ile reklamı gören kişiler tıkladığında ücret ödenir. Bu ölçümlenebilme özelliği ile yalnızca alınan tıklamalar için ücret ödenmesi firmalar açısından büyük bir avantajdır.

Google Ads, reklam performansınızı ölçerek reklamlarınızın yarattığı tesirleri çözümleme eder. Kazancınızın reklam maliyetine oranını görerek reklam stratejilerinizi güçlendirmenize olanak sağlar.

Google Ads kullanarak reklamınızın gösterime başlayacağı bölge, gün, saat, hedef kitlenin yaş ve cinsiyet detayları şeklinde ayarlamalar yaparak gereksinimler doğrultusunda size en uygun reklam modelini seçebilirsiniz. Reklam modelinizi seçtikten sonrasında haritalar, Gmail, Google Play, YouTube şeklinde platformlarda ve web sitelerinde reklamlarınız gösterilir. Bu sayede minimum maliyetle maksimum kazanç sağlanır.



Google Reklam Modelleri Nedir?


Google Ads modelleri hedef kesime ulaşmak için yalnızca bir metin yada görsel kullanmaz, en doğru görüntü, ses ve metin ile ulaşılmasına olanak tanır.

google-reklam-modelleri.jpg


Alışveriş Reklamları


Google alışveriş reklamlarıyla, sitenizdeki ürün yada hizmetleri, arama motorundaki alışveriş sekmesiyle potansiyel müşterilere ulaştırabilirsiniz. Google Merchant Center hesabınız ile e-ticaret sitenizdeki ürünlerin görsellerini, fiyatlarını ve özelliklerini girerek ilgili bir aramada ürünlerinizin gösterilmesini sağlayabilirsiniz.

Arama Ağı Reklamları


Arama ağı reklamları sistemiyle anahtar kelimeler belirleyerek, kullananların yapmış olduğu aramalarda, e-ticaret sitenizi ilk sıralarda izah edebilirsiniz. Metin temelli olan bu arama ağı reklamları, web sitelerinin en fazlaca kullandığı sistemlerindendir.

Tekrardan Pazarlama Reklamları


Tekrardan pazarlama reklamları, markanın tanınırlığını artıran sistemdir. Sitenizle daha ilkin etkileşimde bulunmuş kullanıcılara ürün ya da hizmetleri hatırlatarak e- tecim sitenizdeki eski kullanıcılarınıza ulaşabilirsiniz. Bu sistem ile reklamlarınız Google’ da geçmişteki kullanıcılarınızın karşısına çıkar.

Görüntülü Reklam Ağı


Görsel temelli reklam kampanyalarını içeren görüntülü reklam ağı modeli, hedef kitlenizi bulmanıza destek verir. Görüntülü reklamlar; internet sayfaları, YouTube, Gmail şeklinde platformlarda kullananların karşısına çıkar.

YouTube Reklamları


Reklam yayınlamaya en elverişli mecralardan birisi olan YouTube üstünde atlanabilir yada atlanamayan türde video formatındaki reklamlar oluşturulur. YouTube reklamları video başlangıcında, videonun içinde yada yan tarafındaki alanda gösterilebilir.

Adwords Iyi mi Çalışır?


Google Adwords iyi mi çalışır? Reklamlarınızın görünme olasılığının artması için seçilen kelimeler ya da kelime grupları aratılan anahtar kelimelerle özdeşleşmelidir. Google reklamları bir çeşit açık artırma prensibi ile iş yapmaktadır. Reklamınızın gösterilmesini istediğiniz anahtar kelimelerde yaşanmış olan rekabete bağlı olarak ödemeniz ihtiyaç duyulan meblağ değişiklik göstermektedir.
 
Üst Alt