FACEBOOK REKLAMLARI VS. GOOGLE ADS: HANGİ PLATFORM EN İYİDİR?

RİMA

Meraklı
Katılım
7 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki
2
Ortalama bir kişi günde üç ila dört kez Google'da arama yapıyor ve Facebook'ta yarım saatten fazla zaman harcıyor.

Reklamlarınızın görülmesini istiyorsanız, insanların olduğu yere gitmeniz gerekir. 2021'de bunlar Google ve Facebook.

Google Ads ve Facebook Ads, inanılmaz erişime sahip en iyi PPC ağlarıdır. Her ikisi de her büyüklükteki işletme için uygun maliyetlidir ve trafik ve dönüşüm sağlamada etkilidir.

Ama hangisi daha iyi?

Her birinin avantajları olsa da, doğru PPC platformunu seçmek, reklam yatırımınızdan en iyi şekilde yararlanmanın anahtarıdır.

Bu makale, Google Ads ve Facebook Ads arasındaki farkları, her birinin artılarını ve eksilerini ve hangisinin işletmeniz için en iyisi olduğunu inceler.

GOOGLE REKLAMLARI NELERDİR?
Google Ads her yerde.

Çoğu kişi, arama motoru sonuçlarının en üstünde görünen arama terimlerine dayalı reklamlara aşinadır. Bazen metin reklamlardır ve bazen aradığınız bir ürünün listelerini gösterirler.

1626628254872.png


Ancak Google'ın erişimi, YouTube'daki çok sayıda web sitesi, uygulama ve hatta video ağına görüntülü reklamlar eklemek için SERP'nin çok ötesine geçiyor.

AdWords adını biliyor olabilirsiniz. 2018'de Google Ads olarak yeniden markalanmadan önce bir zamanlar Google AdWords olarak biliniyordu.

FACEBOOK REKLAMLARI NELERDİR?
Facebook Reklamları, kullanıcıların haber akışlarında ve Facebook'un başka yerlerinde görünen ücretli reklamlar veya gönderilerdir.

Birçok Facebook Reklamı, arkadaşlarından veya kullanıcının takip ettiği sayfalardan gelen içerikle uyum sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.

1626628276537.png


NEDEN GOOGLE REKLAMLARINA VEYA FACEBOOK REKLAMLARINA REKLAM YAPMALISINIZ?
Hem Google Ads hem de Facebook reklamları, PPC (tıklama başına ödeme) ağlarıdır. PPC reklamları pazarlamacılar arasında popülerdir - markaların %74'ü ve ajansların %79'u PPC reklamcılığının işleri için büyük bir itici güç olduğunu söylüyor.

PPC'nin pazarlama karmasının önemli bir parçası olmasının birkaç nedeni vardır.

Yeni başlayanlar için uygun maliyetlidir. Yalnızca reklamınız tıklandığında ödeme yapmanız gerektiğinden, her bütçeye uygundur.

PPC reklamcılığının giriş engeli düşüktür ve genellikle hızlı sonuçlar alır. Sonuç üretmek için genellikle aylar süren SEO ile karşılaştırıldığında, PPC reklamları hemen trafik getirmeye başlayabilir.

Reklam yayınlamak, potansiyel müşterileriniz hakkında da harika bir bilgi kaynağı olabilir. Örneğin, reklamlardaki ne tür resimlerin en fazla dönüşümü sağladığını test edebilirsiniz.

Tıklama başına ödeme reklamcılığının işletmenize fayda sağlayacağına şüphe yoktur. Sadece hangi ağı kullanacağınıza karar vermeniz gerekiyor.

Google ve Facebook'u PPC için ilk iki seçenek yapan nedir?
Ortalama olarak, insanlar her gün yaklaşık 6.000 ila 10.000 reklamla karşılaşır.

Hedef kitlenize gösterilen bu kadar çok reklamla, gerçek bir etkiye sahip olanı oluşturmak her zamankinden daha zor. Reklamınızı en çok kişiye gösterebilecek ağı seçmek iyi bir başlangıçtır.

Google'a göre, Google Görüntülü Reklam Ağı internet kullanıcılarının %90'ından fazlasına ulaşıyor ve Google Ads 650.000 uygulamada görüntüleniyor. Bu arada Facebook'un aylık 2,7 milyardan fazla aktif kullanıcısı var.

Ne satıyor olursanız olun, Google ve Facebook kullanan potansiyel alıcılarınız var.

Her iki ağ da reklamları insanların aradığı yere yerleştirir. Google'da arama yapan bir kişi, otomatik olarak bir Google Reklamı görecekleri SERP'in en üstüne bakar. Bir Facebook kullanıcısı, bazıları Facebook Reklamları olan her gönderiye bakarak beslemelerini kaydırır.

Başka hiçbir PPC platformu, Google ve Facebook'un ulaştığı erişime sahip değildir.

FACEBOOK REKLAMLARI İLE GOOGLE REKLAMLARI ARASINDAKİ FARK NEDİR?
Facebook Reklamları ve Google Reklamlarının pek çok ortak noktası var, ancak bazı önemli farklılıkları da var. En iyi seçimi yapmak için ücretli arama reklamcılığı ile sosyal medya reklamcılığı arasındaki temel farkları anlamalısınız.

Ücretli arama ve ücretli sosyal
Google Ads, arama ağından daha fazlasını sunar, ancak birincil gücü, reklamlarınızı SERP'in en üstüne koymaktır. Ücretli arama, kullanıcının arama amacına uygun reklamlar göstermeye odaklanır.

Facebook Reklamları, sosyal alanında kullanıcı gruplarına ulaşır. İnsanlar, ilgi alanlarına ve yaşam tarzlarına göre özel olarak hazırlanmış içeriği görmeyi umarak Facebook'a giriş yapıyor. İyi hedeflenmiş bir Facebook Reklamı bunun bir parçası olabilir.

Reklam türleri
Google'daki ücretli arama reklamları son derece basittir. Tek gereken biraz metin ve bir reklamınız var.

Sosyal medya reklamcılığı, tamamen yüksek kaliteli görüntüler ve videolarla ilgilidir. Bu, Facebook Reklamları için Google Reklamlarına göre hem avantaj hem de dezavantajdır. Bir metin reklam oluşturmak daha kolaydır, ancak göz kamaştırıcı, yüksek çözünürlüklü bir resme göre göz ardı edilmesi daha kolaydır.

Elbette Google, ücretli aramadan daha fazlasını sunar. Reklam seçeneklerinde çeşitlilik arıyorsanız, ağınız Google'dır. Google Reklamları şunları içerir:

~Arama reklamları: Metin reklamlar, belirli anahtar kelimeleri arayan kişilere gösterilir. Bunlar genel anahtar kelimeler, kendi marka adınız veya rakip markalar olabilir.
~Görüntülü reklamlar: Resim reklamlar, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki birçok sitede görüntülenir.
~Video reklamlar: YouTube'da ve diğer video web sitelerinde görüntülenen reklamlar.
~Uygulama reklamları: Uygulamanız için yüklemeleri, etkileşimleri ve kayıtları artırmaya yönelik reklamlar.
~Alışveriş reklamları: Arama sayfasının üst kısmında çevrimiçi ve yerel envanteri tanıtan reklamlar.
~Yerel reklamlar: İnsanları fiziksel mağazalara ve mekanlara getirmek için tasarlanmış kampanyalar.
~Akıllı Kampanyalar: Hızlı reklamlar oluşturun. Google'ın teknolojisi, anahtar kelimeleri bulur ve onları hedeflemenin en uygun yoluna karar verir. Hem Arama hem de Görüntülü Reklam ağlarında görünürler.

1626628374325.png


Facebook Reklamları, Facebook ve Instagram beslemeleri, Facebook Marketplace, Facebook Messenger ve daha fazlası dahil olmak üzere Facebook ağının çeşitli yerlerinde görünür. Facebook Audience Network'teki uygulamalarda Facebook ve Instagram dışında bile görünebilirler.

Ancak, bu ağın erişimi Google'ınki kadar geniş değil.

Reklam türleri çok görseldir ve şunları içerir:

~Resim reklamlar: Tek bir resme dayalı reklamlar.
~Video reklamlar: Bir videoya dayalı reklamlar.
~Dönen reklamlar: Her biri kendi bağlantısına sahip tek bir reklamda en fazla 10 resim veya video sergileyen reklamlar.
~Anında deneyim: Birisi bir mobil cihazda bir reklama dokunduktan sonra açılan tam ekran, etkileşimli bir deneyim.
~Koleksiyon reklamları: Her biri Hızlı Deneyim olarak açılan birden çok ürünü içeren reklamlar.

Hedefleme Seçenekleri
Ücretli arama hedefleme, anahtar kelimelere odaklanırken, ücretli sosyal hedefleme, ilgi alanlarını ve demografik grupları kullanır.

Google Ads, demografiye dayalı olarak hedefleme yapmanıza olanak tanır. Ancak, kategoriler oldukça basit. Gücü, arama amacına dayalı hedeflemededir.

Facebook Reklamları hedeflemesi ise çok ayrıntılı olabilir.

Facebook, kullanıcıları ve konumları, ilgi alanları, yaşam tarzları, değerleri, demografisi ve davranışları hakkında çok şey biliyor. İdeal hedef kitlenize ulaşmak için reklam kampanyanızı bu faktörlerin bir kombinasyonuna göre hedefleyebilirsiniz.

1626628445763.png


Her iki PPC platformu da sitenizi geçmişte ziyaret etmiş kişilere reklam vermenize olanak tanır.

Alıcı Amacı ve Marka Bilinirliği
Bir internet kullanıcısı tıpkı sizinki gibi bir ürün almak istiyor. Arama çubuğuna ürünün açıklamasını yazarlar ve işte! Ürününüzün adı ve web sitenizin bağlantısı, arama sonuçlarının en üstünde görünür.

Google Ads'ün güzelliği, ürününüzü veya benzer bir şeyi satın alma niyetinde olan müşterilere ulaşmasıdır.

Ancak şu anda her potansiyel müşteri sizi aramıyor. Ücretli arama, reklamlarınızı ürün veya hizmet türünüz hakkında bilgisi olmayan bir hedef kitlenin önüne koymayı zorlaştırır. Sizi aramıyorlar - ancak onlara ulaşabilirseniz ilgilenebilirler.

Facebook Reklamları, özellikle şirketinizle ilgilenmesi muhtemel insan gruplarını doğru bir şekilde tanımlayabiliyorsanız, marka bilinirliğinde mükemmeldir.

Haber akışlarına ilgi çekici bir Facebook Reklamı koyun ve ürününüzün ihtiyaç duyduklarını hiç bilmedikleri bir şey olduğunu keşfedebilirler.

HANGİ PPC AĞI DAHA İYİ BİR ROI'YE SAHİPTİR?
Üzgünüm, burada kolay cevaplar yok.

Her iki ağ da, ihtiyaçlarınız için doğruysa, harika bir yatırım getirisi sağlayabilir. En iyi PPC platformunu bulmak için kendinize sormanız gereken birkaç soru.

Ürününüzü veya hizmetinizi arayan çok kişi var mı?
Reklamlarınızın arama motoru sonuç sayfasının en üstünde görünmesi için, birisinin anahtar kelimelerinizi araması gerekir.

Ürününüzle ilgili anahtar kelimelerin önemli bir arama hacmine sahip olup olmadığını öğrenmek için Google'ın Anahtar Kelime Planlayıcı'yı veya başka bir anahtar kelime araştırma aracını kullanabilirsiniz. Bunu yaparlarsa, bir Google Ads arama kampanyası yürütmek, bu trafiğin bir kısmını doğrudan sitenize yönlendirmenin harika bir yolu olabilir.

Ancak, ürününüzün bilinirliğini kimse aramadan önce yaymanız gerekiyorsa, Facebook'u deneyin.

Google Ads'deki anahtar kelimeleriniz ne kadar maliyetli?
Her biri için tıklama başına maliyet (TBM) tahmini almak için anahtar kelimelerinizi Anahtar Kelime Planlayıcı'ya yerleştirin. Bir dönüşüm elde etmek için muhtemelen çok sayıda tıklama için ödeme yapmanız gerekecektir. En alakalı anahtar kelimelerinizi karşılayabilir misiniz?

Bu, sektöre göre büyük ölçüde değişecektir. En yüksek ortalama dönüşüm başına maliyet, bilgisayar ve elektronik endüstrisinde 101,40 $ ile, en düşük ortalama dönüşüm başına maliyet ise 26,17 $ ile otomobil endüstrisindedir.

1626628515804.png


Hangi reklam ağının daha ucuz olduğu, Google Ads anahtar kelimeleriniz için ne kadar ödemeniz gerektiğine bağlı olacaktır.

Ürününüz veya hizmetiniz belirli bir demografi tarafından mı kullanılıyor?
İdeal alıcınızı ormancılık sektöründe çalışan, evcil tavşanları olan ve Android telefon kullanan yeni evlilere kadar daraltabilirseniz, Facebook Reklamlarını beğeneceksiniz.

Facebook, belirli bir kitleyi hedeflemek için üstün bir seçimdir, Google ise niyete göre hedefler.

Sadece bir PPC ağı mı seçmeniz gerekiyor?
Ödeyebileceğinizden, hangisinin size en iyi yatırım getirisini sağlayacağını bulmanın en iyi yolu, her ikisini de küçük bir test bütçesi ile denemektir.

FACEBOOK REKLAMLARINI YA DA GOOGLE REKLAMLARINI KULLANIR MISINIZ?
Duruma göre değişir.

Her iki platform da uygun maliyetlidir ve harika bir yatırım getirisi elde etme yeteneğine sahiptir. Her ikisi de potansiyel müşteriler oluşturabilir.

Google Ads, sizi arayan kişilerin önüne çıkarır, Facebook Ads ise yeni müşteriler yaratır. Bütçenize uyuyorsa, Facebook ve Google Ads'i birlikte kullanmak, dönüşüm hunisinin tamamını kapsamak için idealdir.

Google Ads, reklam türlerinde daha fazla çeşitliliğe sahiptir. YouTube'da olmak veya çok sayıda site ve uygulama ağında görüntülü reklamlar yayınlamak istiyorsanız, Google Ads'de olmanız gerekir.

Facebook Reklamları ise siz ve hedef kitleniz arasında daha fazla etkileşime izin verir. Birçok Facebook Reklamı, yorumlar bölümündeki konuşmalarla tamamlanan organik Facebook gönderilerini taklit eder.

1626628550684.png


Birçok işletme, her iki ağı da farklı amaçlar için kullanmaya karar verir. Yalnızca birini kullanabileceğinizi düşünüyorsanız, hedeflerinizin her birinin güçlü yönleriyle nasıl uyumlu olduğunu düşünün.

GOOGLE REKLAMLARINA VE FACEBOOK REKLAMLARINA NASIL BAŞLANIR?
Google Ads ve Facebook Ads, PPC deneyimi olmasa bile herkesin bir reklam kampanyası oluşturmasını kolaylaştırır. Biraz hızlı bir kopya ve belki bir resim ile, kısa sürede bir reklamınız hazır ve yayında olabilir.

Reklamlarınızın yatırım getirisini en üst düzeye çıkarmak ise strateji ve özveri gerektiren karmaşık bir süreçtir.

PPC kampanyalarınızı planlarken kendinize aşağıdaki gibi sorular sorun:

~PPC bütçeniz nedir?
~Reklamlarınızla kime ulaşmaya çalışıyorsunuz?
~Ücretli arama kullanıyorsanız, anahtar kelimelerinizin maliyeti ne olacak?
~Reklamlarınızın nerede görüntülenmesini istiyorsunuz?
~Şu anda anahtar kelimeleriniz için hangi reklamlar gösteriliyor?
~İdeal alıcınıza hangi demografik hedefleme seçenekleri ulaşacak?
~Reklamlarınız hangi açılış sayfasına bağlantı verecek?

Küçük bir test bütçesiyle başlayın ve kampanyalarınızın başarısını takip edin. Daha büyük bir yatırım yaptığınızdan emin olana kadar, neyin işe yaramadığına karar verin.

Tıklama başına ödeme reklamlarına ince ayar yapmak, reklamcılık konusunda deneyimsiz kişiler için kafa karıştırıcı olabilen devam eden bir süreçtir. Şirket içi PPC uzmanlarınız yoksa, bir PPC yönetim ajansıyla çalışmayı düşünün.

SONUÇ
Google Ads ve Facebook Ads, her ikisi de en iyi PPC seçenekleridir. Hangisini seçeceğiniz hedeflerinize bağlıdır. İki ağ, ilgilenen alıcıları hedefleyen Google Ads ve marka bilinirliği ve etkileşim oluşturan Facebook Reklamları ile birbirini iyi bir şekilde tamamlıyor.

Reklam kampanyalarını optimize etmenin karmaşıklığı göz korkutucuysa veya tüm gün PPC reklamlarını izlemekten başka yapacak daha iyi işleriniz varsa, YG'nizi en üst düzeye çıkarmak için bir PPC yönetim uzmanıyla çalışın.
 
Üst Alt