Eniyisunucum Durum Değerlendirmesi

Z. Furkan Denizhan

Kurumsal Üye
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
27
Tepki
9
Puan
2
Yaş
16
Konum
Earth
Meslek
URL Shortener
Bu konu bir satış baltalama konusundan ziyade, bir değerlendirme ve ders çıkarma konusudur!

Merhaba,
Bugün @EniyiSunucum firmasının anlık durumunu değerlendirecek ve gözden geçireceğiz.

Öncelikle sunucularda birer elektronik üründür, her an problem çıkarabilme potansiyeline sahiptirler. Ancak bir hosting firmasında aranması gereken özellik, bu problem açığa çıktığında çözümü nasıl ve ne kadar hızda sağladığıdır.

En İyi Sunucum isimli hosting firması IBM M3 x3550 marka/model sunucusunu 16.05.2021 tarihinde 01:30 itibariyle reboot ediyor. Ancak ilgili sunucu reboot sonrası boot etmiyor. İlgili modelde belirli firmware sürümlerinde kararsızlık mevcut, sorun bu nedenle yaşanmış olabilir. Bu durumda basit ve hızlı bir şekilde firmware upgrade sağlanarak en geç 30 dakika içerisinde sunucu tekrar ayağa kaldırılabilir. Sorun firmware kaynaklı değil varsayalım, sorunun kaynağını 20 saat 12 dakika boyunca aramak ve müşterilerin sitelerinin offline şekilde kalmasına sebebiyet vermek mantıklı değil. En basit ve hızlı çözüm olarak, ilgili diskleri farklı bir sunucuya aktararak boot edebilirlerdi. Disklerin transfer edildiği sunucuda bulunan RAID kartı, disklerdeki RAID yapısını okuyacak ve kendi yapılandırmasını hızla tekrar güncelleyerek sorunsuz bir şekilde boot edebilir hale gelecekti. Disklerin transfer edilmesi, gerekli yapılandırmaların gerçekleştirilmesi ve sistemin ayağa kaldırılması maksimum 60 dakika sürecekti. Ancak maalesef ilgili firma bu şekilde bir aksiyon almıyor ve halen sorunu araştırmaya devam ediyor.

Öncelikle ilgili firmanın diğer hataları;

1-) R10'da sorununa çözüm araması. (Bir forumda çözüm aramak yerine IBM Support Team'a ulaşarak, sorunu hızla çözümleyebilir.)
2-) Aynı sunucuda kalmakta ısrarlı olmaları. (Diskleri farklı bir sunucuya aktararak, sorunsuz bir şekilde tüm sistemi ayağa kaldırabilirlerdi.)
3-) Veri merkezinde işlem gerçekleştirme konusunda yalan söylemeleri. (İlgili arkadaşlar değil, barındırma hizmeti aldıkları firma olan SkyVDS firması tarafından veri merkezi süreci yönetilmekteydi, kendilerini veri merkezinde işlem gerçekleştirir gibi lanse etmeleri kesinlikle kabul edilemez.)
4-) Kesintinin kısa olarak kabul edilmesi. (20 saatlik bir kesintiyi bırakın, 1 saatlik kesinti dahi kabul edilemez. Elbette kesintiler yaşanır, ancak sorununun hızla çözüme kavuşturulması esastır.)
5-) İlgili firma RAID yapısı olarak RAID 0 kullanıyor. Olası bir disk sorununda tüm verilerin kalıcı olarak silinmesi muhtemel. Herhangi bir yedekleme üniteleride maalesef bulunmuyor.

Tekrar belirtmek istiyorum, herhangi bir baltalama amacımız bulunmuyor. Tamamen firmaların hatalarını tarafsız olarak değerlendirmek, analiz etmek adına bu şekilde bir konu açma eyleminde bulundum.

Saygılar,
İyi çalışmalar.
 

RooT

Hosting yöneticisi
Katılım
28 Mar 2020
Mesajlar
55
Tepki
39
Puan
17
Konum
TÜRKİYE
Meslek
Sistem/Sunucu Yöneticisi
Geçmiş olsun umarım veri kaybı yoktur
 

Deustchland

Yeni üye
Katılım
9 Tem 2021
Mesajlar
1
Tepki
0
Puan
1
Yaş
20
Konum
Bursa
Meslek
Hosting Firması
Merhabalar,
öncelikle açıklama yapma gereği duyduk.
Elimizden geldiğince çoğu sorunuza yanıt vereceğim.

1-) *'da sorununa çözüm araması. (Bir forumda çözüm aramak yerine IBM Support Team'a ulaşarak, sorunu hızla çözümleyebilir.

IBM Support Team'a ulaşamadığımızı nereden biliyorsunuz biz veya başkası böyle bilgi vermedik kimseye ve IBM Support kısmından cevap alana kadar forum üzerinde daha hızlı daha net cevaplar aldık.

2-) Aynı sunucuda kalmakta ısrarlı olmaları. (Diskleri farklı bir sunucuya aktararak, sorunsuz bir şekilde tüm sistemi ayağa kaldırabilirlerdi.

Aynı özelliklere sahip bir sunucu temin edebilmek o kadar da kolay olmuyor 8 disk modelli hele comnet tarafında hemen bulanabilecek bir sunucu olsaydı zaten temin ederdik ve tekrardan bu bilgilere sahip olduğunuz forum üzerinden incelerseniz 8 disk modelli IBM sunucusu aradığımızı da görürdünüz sanırım bakmadınız.

3-)Veri merkezinde işlem gerçekleştirme konusunda yalan söylemeleri. (İlgili arkadaşlar değil, barındırma hizmeti aldıkları firma olan SkyVDS firması tarafından veri merkezi süreci yönetilmekteydi, kendilerini veri merkezinde işlem gerçekleştirir gibi lanse etmeleri kesinlikle kabul edilemez. )

Bu olay yaşandığında sokağa çıkma yasakları mevcuttu biliyorsunuz ve bu olay gece 1.30 sularında yaşandı gece 1.30da çıkıp veri merkezine gidemeyeceğimiz için haklı olarak ilk müdahaleyi Süleyman bey yaptı buraya kadar her şey tamam. Fakat feribot biletim dahi hâlâ durmaktadır tarafınıza atabilirim diğer müdahaleler gerek Süleyman bey gerek biz tarafından yapıldı. Ayrıca Veri merkezi üzerinde bir sürü firma sahibi arkadaşlar vardı eminim bu konuyu diğer forumda açsaydınız bizim birebir veri merkezinde bulunduğumuzu söylerlerdi.

4-) Kesintinin kısa olarak kabul edilmesi. (20 saatlik bir kesintiyi bırakın, 1 saatlik kesinti dahi kabul edilemez. Elbette kesintiler yaşanır, ancak sorununun hızla çözüme kavuşturulması esastır.

Arıza ışığı dahil yakmayan bir cihazda arızayı bulmak pekte kolay olmuyor. Tüm her şeyi farklı bir cihaz temin edip taşıdıktan sonra Raid'lerin hatalı disklerin çoğunun patlamış olduğunu farkettik ve burada yine devreye bir şeyler temin etmek giriyor IBM ve HP sunucunun disk kızakları aynı değil aynısını bulup getirmek çoğu diskler patlamışken aynı diskler ile tekrar sunucuyu power on başlatamazdık yeni diskler temin etmekte pek kolay değildi.

Güncelleme: Maalesef veri kaybı gerçekleşti. Sanal sunucu ve web hosting hizmetlerinin tamamı silindi.

%100 bir oran kesinlikle değil söz konusu dahi değildir sanal sunucuların %40 kısımlık verileri kurtarıldı Hosting'lerde ise hiçbir kayıp yaşanmadı.

Bu bilgilerin hepsi teyit edilebilir kanıt sunulabilecek bilgilerdir yanlış lanse edilmemek adına böyle bir cevap verdik amacımız tartışma çıkartmak değildir herkese iyi günler dileriz.
 
Üst Alt