En İyi SEO Araçları 2022

writerman01

İçerik Editörü
Wordpress Uzmanı
Katılım
22 Şub 2022
Mesajlar
4
Tepki
1

seo araçları nelerdir.jpg

En İyi SEO Araçları 2022​

En iyi seo araçları; Bir SEO optimizasyonu yaparken dikkate alınması gereken detay miktarı çok fazladır. İşinizde profesyonelseniz, tüm müşterilerinize hizmet vermek için günlük olarak birden fazla alanla ilgilenmeniz gerekebilir. Dikkate alınması gereken çok fazla veri ve faktör varken, bir etki alanını yönetmek bile çok yorucu hale geliyor. Gerçek şu ki, SEO kavramları basit olsa da eylemler çok zaman alıyor.
Bu zamanın çoğu, raporlar oluşturmaya, verileri karşılaştırmaya ve iyileştirme fırsatları için içeriği taramaya harcanır. Bu görevler, doğru kaynaklarla kolayca optimize edilebilir. Yani SEO araçları, becerilerinizi daha fazla yaratıcılık ve yenilik gerektiren görevlerde kullanarak zamanınızı daha iyi kullanmanızı sağlar. Süreç otomasyonu daha iyi, daha hızlı ve daha dinamik çözümler oluşturmaya yardımcı olur. Peki en iyi seo araçları nelerdir?

En İyi SEO Yönetim Aracı Nasıl Seçilir?​

İnternette çok sayıda SEO yönetim aracının bulunduğunu ve bu araçların birbirlerinden farklı özelliklere sahip olduğunu bilmek gerekir. SEO, sektörlerinin her birinde çeşitli ayrıntılar ve özelliklerle dolu karmaşık bir alandır. Bu yüzden sizlere önerdiğimiz, önemli ölçümlerinizin her biri için özel bir SEO aracı seçmenizdir. Çoklu ve derin bir analiz başarının anahtarıdır!

İşletmeniz için en iyi SEO yönetim aracını bulmak için tavsiyemiz, önce optimizasyon KPI'larınızın ne olacağını düşünmenizdir. En iyi SEO yönetim aracını seçmek istiyorsanız, bazı önemli faktörlere dikkat etmeniz gerekebilir.
  • SEO aracının özellikleri ve kullanışlı olup olmaması
  • Diğer araçlara göre özelliklerin ve seçeneklerin çeşitliliği
  • İşleyişi ve veri güvenilirliği
  • Arayüz erişilebilirliği
Genel olarak, bir SEO aracının sınıfının en iyisi olarak gösteren derecelendirmelere karşıyız. Bunun nedeni, çok farklı işlevlere, odaklara ve hedef kitlelere sahip olmalarıdır. Bu araçların çoğu tamamlayıcı bir şekilde kullanılabilir. Aslında analizlerin birden fazla yazılımla yapılmasını her zaman tavsiye ederim. Bu, verilerinizin güvenilir olmasını ve mümkün olan en iyi eylem planını seçmenizi sağlar.
Bu listeyi yaparken pratikliği de dikkate aldık. Çoğu profesyonel, işlerini kolaylaştırmak ve değerleri raporlamak ve karşılaştırmak için harcanan zamanı azaltmak için SEO araçları arar. Bu nedenle, bu seçimde ortaya çıkması gereken temel gereksinimlerden biri, kullanımı kolay, hızlı ve verimli olmaktır. İşte karşınızda en iyi SEO araçları

SEO Analyzer​

Süper basit, tanı odaklı, ücretsiz bir araçla başlayalım: SEO Analyzer. Sayfanın oldukça kapsamlı bir SEO analizini elde etmek için web sitenizin adresini çubuğa yazmanız yeterlidir. Benzer işlevlere sahip (ve başka işlevler sunmayan) araçlar arasında SEO Analyzer'ın en güvenilirlerinden biri olduğunu düşünüyoruz. Hızlı, sorunsuz bir denetim arayan ve daha fazla yüzeysel veriyle ilgilenmeyen herkes bu aracı tercih edebilir. Kullanımı kolaydır ve aynı zamanda ücretsizdir, sağlam ve bilgilendiricidir.
Elbette, sorunları daha iyi analiz etmek ve çözümleri uygulamak için başka birçok araca ihtiyacınız olacak. Bununla birlikte, SEO'nuzun durumuna dair hızlı bir genel bakış ve ne üzerinde çalışılması gerektiğine dair hızlı bir fikir edinmek mümkündür. Sayfanızın puanını yakından izlemek için bu raporu SEO Analyzer ile ayda en az bir kez yapabilirsiniz.

Bu araçla ilgili ilginç olan şey, hataların ve uyarıların tıklanabilir bağlantılar olarak sunulmasıdır. Sayfa, sorunları çözmek için alınabilecek eylemler ve hatalara neyin neden olduğu hakkında değerli bilgiler sağlar.

Google Search Console​

Google Search Console, web sitenizdeki SEO sorunlarını teşhis etmek ve tespit etmek için en çok yönlü araçlardan biridir. Ayrıca Google'ın sunduğu bu tamamen ücretsiz özellik, web siteniz için çok daha fazlasını yapabilir!
Tüm özellikleri kullanmak için sitenizi kaydettirmeniz ve bu alanın yöneticisi olduğunuzu kanıtlamanız gerekir. Doğrulama sistemi tipik olarak sitenin ana sayfasına küçük bir kod eklemeyi içerir, bu da analiz edilen sitenin sahibi olduğunuzu garanti eder.

SEMrush​

SEMRush, profesyonel bir rekabet analiz aracıdır. Son derece güçlü olduğu için bugün en popüler SEO araçlarından biridir. Bu SEO aracı, şirketinizin ihtiyaçlarına göre çeşitli planlar sunan ücretli bir araçtır.
SEMrush'ın ana özelliklerinden biri, sayfanın rekabetçiliğine ve akıllı optimizasyon eylemlerinin geliştirilmesine odaklanmasıdır. Sonuçlarınızı doğrudan rakiplerinizin sonuçlarıyla karşılaştırabilir ve sayfanızı nasıl optimize edeceğinizi daha iyi anlayabilirsiniz.
Bu platform tarafından sunulan faydalı bilgilerin miktarı etkileyici. Karşılaştırma ve testlere ek olarak, şirketinizin web sitesinde karmaşık denetimler yapmak mümkündür. Analizin toplam SEO puanı ve hataları, uyarıları ve her şeyden önce bunların nasıl çözüleceğine dair akıllı önerileri içeren ayrıntılı bir raporu vardır. SEMrush SEO aracının özelliklerine genel olarak değinecek olursak;
  • Rakip analizi ile organik konumlandırma araştırması
  • Rakiplerin reklamlarına yönelik strateji ve yatırımların analizi
  • Potansiyel müşteri reklamı görüntüleme
  • Komple geri bağlantı analizi
  • Yerleştirme zorluğu da dahil olmak üzere anahtar kelime araştırması
  • İki alanın yan yana karşılaştırması
  • Anahtar kelime sihirbazı
  • Konum izleme
  • Web sitesi için SEO Denetimi
  • Sosyal medya takibi
  • Sosyal medya post yönetimi
  • Marka izleme
  • Sayfa İçi SEO Kontrolü
  • Zararlı geri bağlantıların denetimi
  • İçerik kalitesi analizi

Majestic​

Majestic, internetteki en büyük bağlantı indeksleme veritabanıdır. Web'i mümkün olduğunca verimli bir şekilde haritalamak için ortak bir girişimdir. Bununla birlikte, web sitenizin eksiksiz ve çok detaylı analizini yapabilirsiniz. Sonuçları karşılaştırmak için rakip bir site seçmek bile mümkündür.
Çok kapsamlı bir veritabanı olduğu için Majestic, diğer uygulamalar ve API'ler ile entegrasyon da sağlar. Birçok SEO analiz aracı, sonuçlarını iyileştirmek için Majestic'e de bakar. Bir SEO aracı kullanıyorsanız, bir noktada Majestic özelliklerinden yararlanmanız gerekebilir. Majestic ile doğrudan kaynağa gideceğiniz için daha ayrıntılı ve genellikle daha güncel bilgilere sahip olacaksınız. Mevcut özellikler hakkında daha fazla bilgi edinmek için proje belgelerine eriştiğinizden emin olun.

Keyword Planner – Google Adwords​

Keyword Planner belki de günümüzün en ünlü SEO araçlarından biridir. Google'ın reklam platformu Adwords'ün bir uzantısıdır. Keyword Planner yani anahtar kelime planlayıcısı, SEO stratejinizi büyük ölçüde zenginleştirebilecek benzer aramalar için öneriler sunmanın yanı sıra, seçilen anahtar kelimeler için arama hacmini ve rakiplerin sayısını analiz etmeyi mümkün kılar.
Anahtar kelime planlama, iyi bir pazarlamanın en önemli faktörüdür. Bu yüzden yapacağınız kampanyalarınızın tüm detaylarını düşünmekten vazgeçmemelisiniz. Anahtar kelimeler bu planlamanın temel parçalarından biridir. Doğru anahtar kelime ile nişleri hedefleyebilir, doğru kitleyi çekebilir, sıralama şansınızı artırabilir ve işletmenizin tüketici tarafından çok daha fazla görülmesini sağlayabilirsiniz. Kullanmayı düşündüğünüz anahtar kelimeleri keyword planner ile araştırarak, sayfanızı hedeflediğiniz pazar hakkında çok daha geniş bir fikir edinebilirsiniz.

Ahrefs​

Ahrefs, hem Sayfa İçi hem de Sayfa Dışı SEO analizine odaklanan bir araçtır. Anahtar kelime verileri özellikle bu alandaki profesyoneller tarafından değerlendirildiği için piyasadaki en eksiksiz seçeneklerden biridir.
Raporlarınız genellikle daha günceldir ve diğer seçeneklerden daha doğru rakamlar içerir. Ayrıca rekabetçi araştırma ve backlink analizi yapmak da mümkündür. Ahrefs son derece profesyonel ve ayrıntılı bir araçtır. Ancak kullanımı çok kolaydır. Özellikle SEO alanında çalışıyorsanız, genellikle en azından yazılımı tanımanızı öneririm. Bu SEO aracı ücretlidir, ancak işletmenizin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını belirlemek için mükemmel bir deneme süresi vardır.
 
Üst Alt