E-Ticaret Nedir? Nelere Dikkat Edilmeli?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4
Teknoloji alanında yaşanmış olan gelişmeler insanların alışveriş alışkanlıklarının online kanallara dönmesine niçin oldu. İnternet temelli olan iş ve üretim alışkanlıkları elektronik ticareti ortaya çıkardı. Yeni piyasa koşullarına ayak uydurmayı elde eden e-ticaret bilhassa 1995 yılından itibaren küresel çapta kullanılır hale geldi. Ticari faaliyetlerin elektronik ortamdan yapılmasını elde eden bu tecim şekli devamlı değişen ve gelişen bir yapıdadır. Ürün ve hizmet satışlarının yanı sıra üretim, reklam ve dağıtım faaliyetlerinin de elektronik ortamda gerçekleşmesine katkıda bulunur. Bu tecim şekli ses, yazılı metin ve görüntü işlenmesi ve iletilmesine dayalı olan şahıs ya da kurumları ilgilendirir. Çeşitli ödeme şekilleri ile meydana gelen tecim web sitesinden ya da mobil ortam üstünden yapılır.

Niçin E-Tecim Yapılmalı?​


İnternetin halka açık hale getirilmesi ile beraber başlamış olan elektronik tecim zaman içinde gelişerek ilerlemiştir. Her geçen gün büyüyen e-ticaret hacmi günümüzde ciddi sayılara ulaşmıştır. Hacim belirlenirken siteyi ziyaret oranı, sepet miktarı şeklinde tüketici alışkanlıkları dikkate alınır.


Müşteriler için fazlaca sayıda avantaja haiz olan e-ticaret yardımıyla kullanıcılar 7 gün 24 saat süresince açık mağaza deneyimi yaşarlar. Bu durum insanların sanal mağazaları tercih etmeleri için mühim bir nedendir.

Mekandan ve zamandan bağımsız olması e-ticaretin en mühim avantajları içinde yer alır. Satıcılar istedikleri her yerde ve zamanda satış operasyonlarını sorunsuz bir halde yürütebilirler. Bu sayede zamandan tutum etmek mümkündür.

Hedef kitlesini genişleterek lokalden globale e-ihracat yapmayı elde eden elektronik tecim her yerden küresel pazara erişebilmeyi sağlar. Firmasını ya da markasını globale taşımak isteyenler için bu piyasa iyi bir fırsattır.

e-ticaret-nedir.png



E-Tecim İçin Bilinmesi Gerekenler​


İnternetten satış yapmak için başlangıçtan bitişe kadar sürecin her aşamasında dikkatli olmak gerekir. İlk aşamada hangi sektörde çalışacağınıza ya da hangi ürünleri satacağınıza karar vermelisiniz. Bunun için kullanacağınız web sitesinin bir alan adı ve sunucusu olmalıdır. Bunu satın alabilir yada kiralayabilirsiniz. Müşterilerinize anahtar teslim çözümler sunan şirket ile çalışmanız daima daha avantajlı olacaktır.

Satış için şirket olması gerekir. Vergi mükellefi olmayı gerektiren bu durum yardımıyla meydana getirilen her satış faturalandırılabilir hale gelir. Böylece işler yasallaşacak ve sanal pos alımı daha kolay olacaktır.

E-ticaret için güvenilir bir altyapı bulunmalı, belli bir ana para olmalı ve hem vakit hem de emek harcanmalıdır. Bu şeklinde özelliklere sahipseniz site kurulumunu hızlıca tamamlayabilir, ürünleri siteye yerleştirebilir ve satışa hazır hale gelebilirsiniz. Bu süreci tamamladıktan sonrasında yönetim ve pazarlama aşamalarına geçebilirsiniz.

E-Tecim İçin Hangi Özellikler Olmalıdır?​


E-ticaret yapmak istediğinizde sitenizin bazı özelliklere haiz olması gerekir. Bunlar içinde pazarlama araçları, arama motoru optimizasyonu, entegrasyon çözümleri, ödeme sistemleri, satın alan hizmetleri, tasarım seçenekleri, sipariş ve ürün yönetimi şeklinde özellikler yer alır. Her biri son aşama mühim olan bu ölçütlerle sitenizin performansını ve satışlarınızı artırabilirsiniz. İşinizi büyütmek ve yeni müşteriler kazanmanızı daha da kolaylaştırmak için ilk aşamada e-ticaret paketleri kullanabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz tüm özellikleri bir arada barındıran bu özellikler kullanım kolaylığı sunar. E-ticarete başlamanız için akılı çözümler veren paketler kendi içinde çeşitlere ayrılır. Bu sayede size en uygun olan paketi satın alıp derhal kullanmaya başlayabilirsiniz.

E-Tecim Paketlerinde Neler Bulunmalı?​


Hem site kurulum ve yönetim sürecini daha verimli tamamlamak hem de maliyetleri düşük tutmak adına e-ticaret paketleri kullanmalısınız. Bu paketlerde e-posta hesabı, trafik ve web alanı şeklinde özellikler size sınırsız olarak sunulur. Alacağınız paketler ile e-ticaret kargo entegrasyonu, muhasebe entegrasyonu ve pazaryeri entegrasyonu yapabilirsiniz.

E-ticaret paketleri içinde SSL sertifikası, bulut sunucu, parasız yedekleme, sanal pos çözümleri, gelişmiş sipariş yönetimi, modüler içerik yönetimi, Google pazarlama entegrasyonu, gelişmiş SEO ayarları, detaylı raporlama, kapıda ödeme ve havale/EFT, abonelik sistemi, kargo takip sistemi, XML entegrasyonu ve gelişmiş ürün yönetimi sağlayacak özellikler bir arada bulunur. Siparişler ve ödeme sistemleri açısından kolaylık elde eden bu paketler kullanıcı deneyimini pozitif yönde etkisinde bırakır. Düzenlenen kampanya ve promosyonlar ile kullanıcılara indirimli alışveriş olanağı sunulur. E-ticaret sitesinin ön planda olması adına gelişmiş düzeyde SEO yönetimi yapılır. Tasarım, xml yayınlama modülü, pazarlama, gelişmiş raporlar, destek hizmetleri ve hususi tasarım şeklinde özellikler paketleri daha da avantajlı hale getirir.
 
Üst Alt