E-Posta Pazarlaması Hakkında Uygulamanız Gereken Stratejiler

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

E-Posta Pazarlaması Hakkında Uygulamanız Ihtiyaç duyulan Stratejiler​

E-Posta Pazarlaması Hakkında Uygulamanız Gereken Stratejiler


E-Posta Pazarlaması Hakkında Uygulamanız Ihtiyaç duyulan Stratejiler



E-posta pazarlaması da önemsiz şeklinde görünse de oldukça başarıya ulaşmış geri dönüşler elde edebileceğiniz pazarlama stratejilerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Uzun süredir kullanılıyor olmasına karşın, markaların bazen bu pazarlama yönteminde gözden kaçırdıkları detaylar olabiliyor. Şimdi sizler için e-posta sağlayacılarını seçerken tüm servis kullanıcılar için oldukça ehemmiyet taşıyan stratejileri bir araya getirdik. Isterseniz derhal açıklamaya başlamış olalım.

seo163-300x186.png


1-Otomatik E-posta Gönderimi


E-posta servis sağlayıcısının en mühim hizmetlerinden bir tanesi de otomatik bildiri gönderimine olanak veriyor olmalarıdır. Bu özellik perakendecilere hususi durumlarda ya da daha evvelde belirlenen şartlara nazaran e-posta gönderilmesini sağlamaktadır. Örnek vermek gerekirse; otomatik ‘Sefalar getirdiniz’ mesajı yardımıyla, kullanıcılara kayıt oldukları vakit kolaylıkla onay mesajı gönderebilirsiniz. Kullanıcı e-postayı onayladıktan sonrasında gönderilecek olan ikinci bir e-posta ile alışverişi için yüzde 10 şeklinde bir oranda indirim çeki kazanabilir. Bu akışa çeşitli e-postalar eklenebilir ve bu sayede sipariş onayı ve kargo gönderim bilgisi şeklinde e-postalar da bu kullanım listesine eklenebilir.

2-HTML Uyumlu Tasarım


Nerede ise tüm servis sağlayıcılar e-postaları düz metin ya da HTML biçiminde gönderir. En iyi servis sağlayıcılar HTML ve CSS kullanma şansı sunarak, alıcının kullandığı cihaza uygun tasarımlar sağlamaktadır. Bu yöntemlerin en verimli ve başarıya ulaşmış olanı ise mobil cihazlara optimize edilmiş e-posta tasarımlarıdır.

3-Gelişmiş Sıralama Geliştirme


Servis sağlayıcıların sağlamış olduğu ana hizmetlerden bir tanesi de e-posta abonelerinin eklenmesi ve abonelikten çıkartılması çalışmasıdır. Kullanacak olduğunuz bu sistem, geçersiz e-posta adreslerini listeden çıkartma şeklinde emekleri siz zahmet etmeden ve vakit harcamadan kendiliğinden yapabiliyor olmalıdır.Ek olarak tüm bunların yanı sıra optimize etme ve abonelik değişimleri şeklinde emek harcamalar da kesinlikle otomatikman yapılabiliyor olmalıdır. Bu sayede abone listeniz devamlı güncel kalır ve geri dönüş oranınız yüksek olur.

4-Uyumlu Emek verme


Kullanılan öteki sistemler ve servislerle uyumlu çalışan bir e-posta pazarlaması daha etkili ve başarıya ulaşmış sonuçlar elde etmenizi sağlar. Servis sağlayıcılar değişik uygulamalar ile bağlantı oluşturmayı kolaylaştıracak seçeneklere ne olursa olsun haiz olmalıdır. Mesela Google Analytics’e yapılacak bir bağlantı ile e-postaların açılması ve dönüşüm oranı takip edilebilir olmalıdır. Bu sayede emek verme veriminiz artacaktır.

5-Hususi IP adresi


E-posta pazarlaması sektöründe hususi web protokolü adresi ile bir tek size hususi e-posta gönderimi yapılmaktadır. Kendinize ilişik hususi bir IP adresine haiz olmanız e-postanın ulaşımını artırır. Bu durum yüksek rakamlarda e-posta gönderimi icra eden firmalar için büyük bir ehemmiyet taşır.

6-Gönderim Desteği


E-posta pazarlaması çalışmalarında bildiri direkt ulaşmadığı vakit herhangi bir işlevi olmaz ve çalışmanız boşa gider. E-posta pazarlamacıları bu durum karşısında tecrübeli olmasa bile servis sağlayıcılarının o şekilde olması gerekir. Bu mevzuda size destek olabilecek servis sağlayıcılar ile çalışmaya kesinlikle dikkat edin.
 
Üst Alt