.COM, .ORG VEYA .NET ALAN ADI ARASINDA NASIL SEÇİM YAPABİLİRİM?

RİMA

Meraklı
Katılım
7 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki
2
Editörün Notu: Bu blog yazısı ilk olarak 2012'de ve tekrar 2018'de yayınlandı. Aralık 2020 itibariyle güncel bilgileri yansıtacak şekilde güncellendi ve yeniden yayınlandı. Makale temizlendi, öneriler yeniden değerlendirildi ve referanslar yenilendi.

Önerilen soruya en basit, en doğrudan cevap, genellikle bir .com alan adıyla gitmek istediğinizdir.

Ancak, her şirketin veya web sitesinin kendine özgü ihtiyaçları ve zorlukları vardır, bu nedenle her zaman olduğu gibi kesin ve kuru değildir. Bu makale, her bir alan seçeneğine daha yakından bakmakta ve üst düzey alan adları (TLD'ler) dünyasına daha fazla dalmaktadır.

Her alanın daha özlü bir açıklaması için aşağıdaki videoyu izleyin (Biraz eski, ancak bilgiler hala sağlam).


Neden bir .com Uzantısı Öneririz?

Bir .com alan adı en yaygın uzantıdır ve genellikle şirketler için daha önemli bir değer taşır.

Bunun nedeni, müşterilerinizin çoğunun web sitenizin “[işletme adınız].com” olduğunu varsaymasıdır. Bu, uzantı ticari markalı işletme adınızın bir parçası olmadığı sürece geçerlidir (bununla ilgili daha fazla bilgi ileride).

Asıl soru şudur: Bir .com uzantısının arama sıralamalarınız üzerinde doğrudan bir etkisi var mı?

.com'lar Google'ın tercih ettiği uzantı gibi görünse de, muhtemelen durum böyle değil.

Google'ın bir uzantıyı diğerine göre önceliklendirmesinin tek nedeni, İnternet kullanıcılarının varsayılan olarak .com alan adlarını kullanmasıdır. İnsanlar sitelerin uzantıyı kullanmasını bekler - çoğu gerçek işletmeyi .com'larla ilişkilendirir ve Google, kullanıcı varsayımları üzerinde oynama eğilimindedir.

Aslında, web'deki tüm web sitelerinin yüzde 50'sinden fazlası .com uzantısını kullanıyor.

Dolayısıyla bir .com uzantısının sıralamanıza yardımcı olduğu söylenebilir, çünkü kullanıcıların abcd.com'u tıklama olasılıkları abcd.anythingelse'den daha fazladır. Ek olarak, .com'ların hatırlanması daha kolaydır ve bir kişinin diğer uzantılarla birlikte yanlış URL'yi yazması daha olasıdır.

.org Uzantısı Ne Zaman Kullanılır?

Diğer TLD'leri kullanmak bazı durumlarda faydalı olabilir. Özellikle, .org uzantısı iyi bilinir ve güvenilirdir.

.org 'kuruluş' anlamına gelir ve hayır kurumları veya kar amacı gütmeyen web siteleri için birincil seçimdir. Uzantı aynı zamanda 1985'te kurulan orijinallerden biri, bu yüzden onlarca yıldır var. Ticari olmayan her şey için yaratılmıştır (diğer bir deyişle kar amacı gütmeyen kuruluşlar).

Bununla birlikte, kayıt defteri mülkiyeti değiştirdikten sonra 2019'da kısıtlamalar kaldırıldı ve kar amacı gütmeyen şirketlerin uzantıyı kullanmasına izin verildi. .org'u doğru kullanırsanız, sosyal güven veya doğrulama konusunda size bir artış sağlayabilir. Birçok kullanıcı, .org sitelerini alternatiflerinden daha yetkili ve güvenilir olarak algılamaktadır.

Bir .org kullanmayı seçerseniz, şirketinizi doğrudan adınıza bağlı .org ile markalamanız gerekir. Bunun nedeni, daha önce belirtildiği gibi, çoğu kullanıcının şirketlerin .com uzantısını kullandığını varsaymasıdır. .org'u markanıza bağlamak, insanların yanlışlıkla başka siteleri ziyaret etme olasılığını azaltır.

Arama sıralamaları söz konusu olduğunda, uzantı iyi performans gösterir ancak eşleşen bir .com'dan daha az etkisi vardır.

.net Uzantısı Ne Zaman Kullanılır?

.net uzantısı, istenen .com alan adı alındığında genellikle alıcılara önerilen popüler bir seçenektir. .net 'ağ' anlamına gelir ve orijinal olarak web barındırma şirketleri gibi daha küçük sitelere hizmet veren şemsiye web siteleri için tasarlanmıştır.

İstediğiniz .com adı mevcut değilse, bir .net için anlaşmadan önce mevcut sahibinin aynı sektörde olup olmadığını öğrenin. Çünkü müşterilerinizin orada olmasını istemiyorsunuz.

Genel olarak, .net uzantısı tüketiciler tarafından güvenilir ve yetkili olarak algılanır. Ayrıca, insanların kolayca hatırlayabileceği kadar etrafta oldu.

SEO açısından bakıldığında, .net diğer özel uzantılardan daha iyidir. Ancak .com ve .org uzantılarıyla tam olarak orada olmadığı için, bu alternatifleri kullanmakla aynı avantajları elde edemeyebilirsiniz.

İdeal .com adınız yoksa, .net genellikle güçlü bir ikinci seçenektir.

Bir .org veya .net Alamadığınızda Özel İsimler Buna Değer mi?

En iyi 3 uzantı türü satın alınamadığında almak çok cazip olabilecek yüzlerce alan adı uzantısı (.aaa'dan .zw'ye) vardır.

Gerçekten de, bazı şirketler, adlandırma kurallarında ekstra yaratıcı olmak için bu uzantılardan birini seçer. Bazen şirketler bir .crazyname'nin aslında daha akılda kalıcı olacağına inanabilirler.

Bu tür bir adı tanıtmak için zamanınız ve yeteneğiniz varsa, onu markanızla ilişkilendirin ve ilgili SEO taktikleri üzerinde daha çok çalışın. Bu kesinlikle bir seçenek. Aksi takdirde, bu tür alan adlarından uzak durun.

Ya Uzmanlık Alanı Yüksek Derecede Alakalıysa?

Kısıtlamalar geçerli olsa da, alaka düzeyi yüksek bazı uzantılar işletmeniz için işe yarayabilir.

Örneğin, hukuk firmalarının .law alan adı uzantısı için başvurması gerekir - bu, dünya çapındaki yasal kuruluşlara ve kalifiye avukatlara özeldir. Baro sicil numaraları ve avukatın veya tüzel kişinin lisanslı olduğu eyalet veya yargı yetkisi gibi bilgiler gerekli olabilir.

Bu tür düzenlemeye tabi uzantılar (ör. .edu ve .gov) değerli olabilir ve SEO'nuzu etkileyebilir. Ancak, sitenizi arama motorlarında sıralamak ve adın tüketicilerin aklında kalmasını sağlamak için yine de çok çalışmanız gerekecek.

.co Yeterince Yakın mı?

Bir .co alan adı uzantısı, .net'ten hem daha iyi hem de daha kötü olabilir. İki ucu keskin bir kılıç olan bir .com uzantısına çok yakın.

Birincisi, yakınlık müşterilerin onu aynı tür Ticari faaliyetlerle ilişkilendirmesine neden olabilir. İkincisi, insanların .co alan adlarını web tarayıcısına yazarak .com olarak hatırlama olasılığı çok daha yüksektir.

Bu nedenle, varsa her zaman .com sürümünü kullanmak en iyisidir. .co'yu bir geri dönüş planı olarak kullanabilirsiniz.

Trendy Yerine Güveniliri Seçin

Şirketlerin, ülke kodu üst düzey alan adlarıyla ne zaman yaratıcı olduklarını hatırlayabilirsiniz. Akla gelen birkaç tanesi Bit.ly, About.me ve del.icio.us'u içerir. Bu alan adları havalı, eğlenceli görünüyordu ve benzersizlik için benzer uzantıları kullanan kuruluşların eğilimini ateşledi.

Ancak trend uzun sürmedi ve bugün denerseniz, muhtemelen oldukça eski moda görünecektir.

Artık moda olmayan bir trende girmeden önce işe yaradığını bildiğiniz şeylere bağlı kalın.

Alan Adları Uzantıdan Daha Fazlasıdır

Alan adınız, işletmeniz ve pazarlama çabalarınız için kritik bir varlık haline gelmek üzere, bu nedenle bilinçli bir karar vermek önemlidir.

.com veya .org veya .net sorusu, markanızı çevrimiçi oluşturmaya başladığınızda dikkate alınması gereken ilk şeydir. Uzantının ötesinde, alan adları hakkında bilmeniz gerekenler burada.

Etki alanları şöyle olmalıdır:

~Unutulmaz
~Kısa
~SEO dostu
~Yazılabilir
~Markaya bağlı
Etki alanınız çevrimiçi pazarlama çabalarınıza nasıl yardımcı oluyor? Bir değişiklik yapmanın zamanı geldi mi? Daha fazla iş elde etmek için markanızı mı değiştiriyorsunuz?
 
Üst Alt