Call to Action Nedir? E-Ticaret Siteleri için Neden Önemlidir?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Call to Action Nedir? E-Tecim Siteleri için Niçin Önemlidir?​

call to action


Call to Actioon kısaltması CTA olan bu kavram pazarlama mevzusunda oldukça mühim bir terimdir. Harekete geçiren ileti, hareket çağrısı ve eyleme geçiren ileti şeklinde değişik şekillerde Türkçe karşılılığı vardır. Call to Action, hedefin karşı tarafı harekete geçirecek tasarım ve düzenlemeler ile daha kısa sürede gerçekleştirilmesini amaçlayan bir pazarlama stratejisidir. Potansiyel müşterilerin site ile bağlantı kurabilmesi için site ile ilgili sayfalara gelen kişilere ileti ve görsel eklentiler ve daha birçok yöntemle harekete geçirilmesini hedefler.

Call to Action Nedir? Call to Action E-Tecim siteleri için niçin önemlidir? şeklinde soruların yanıtını bu yazımızda cevaplayacağız.

Call to Action (CTA) Nedir?


Call to Action, kısa metin şeklinde ve değişik tasarımla ile müşterileri/kullanıcıları harekete geçirerek sitenin kendi için belirlediği hedefleri gerçekleştirmek amacıyla meydana getirilen yönlendirmelerdir. Hedeflenen bu yönlendirme satış gerçekleştirme, etkinliğe katılım sağlama yada bir dosyanın/programın indirilmesini sağlamak şeklinde amaçlar olabilir. “Keşfet, Bilgileri Gör, Derhal İncele, Sınırı olan Yığın, Sınırı olan Saptanca, Derhal Al” şeklinde kelimeler Call to Action örneği olarak gösterilir. Bu kelimelerin kullanımı ile belirlenen hedefe kullanıcı/alan kişi yönlendirilir. Call to Action’da bundan ibarettir.

Call to Action Kullanımı- Örneklerle


CTA mevzusunda ve harekete geçirici mesajlar şeklinde şekilleri kullanmadıysanız iyi mi kullanacağınızı örneklerle açıklayacağız. Elbetet hepimiz şeklinde sizde potansiyel müşterilerin belirlediğiniz hedefe yönlenmesini istiyorsunuz. O süre vereceğimiz örnekleri dikkatle inceleyin ve uygulayın.

CTA kapsamın oldukça sık kulalnılan ve işe yararlılığı kesinleşmiş bazı öbekler şu şekilde sıralanabilir: Üye Ol, Keşfet, Sayfa Git,Sınırı olan Yığın, Başla, Ürüne Dön, Sepete Ekle, Derhal Al, Alışverişe Başla, Derhal İndir…

CTA dahilinde kullanıcıları hedefe yönelten kısaca harekete geçiren bazı kelime öbeklerini yukarıda sıraladık. Bir tek kelime olarak kullanım mühim değildir. Örnekte sıralamış olduğumuz kelimeler şeklinde harekete geçiren mesajları emsalsiz görsel tasarımlar ile zenginleştirmelisiniz. Kullanacağınız butonun rengi ve tasarımı oldukça önemlidir. Renk seçiminde sayfada herhangi bir yerde kullanılmayan bir renk seçebilirsiniz. Ek olarak seçtiğiniz renk canlı ve dikkat çekici olmalıdır. Butonun boyutu sayfa içinde kolaylıkla görülebilir bir halde tasarlanmalıdır. Hepsi kullanılacak metni destekleyerek pozitif yönde netice elde etmenizi sağlar. Ek olarak A/B testlerinden de faydalanın . Çoğunlukla bu kontrol yardımıyla hangi tasarım ve seçimden daha çok etkileşim sağlayabileceğinizi kontrol edere seçiminizi bu doğrultuda yapın. Kullanıcıyı harekete geçiren ileti için kullanılan kelime yada kelime öbeği sayfanın amacı ile uyumlu olmalıdır. Tasarım ve kitleniz ile olan uyumu yakaladığınız takdirde beklenen neticeleri daha verimli bir şe için şekilde elde edebilirsiniz.

CTA tamamı göz önünde bulundurulduğu süre bilhassa E-Tecim siteleri için ne kadar mühim bulunduğunu görmüş olacaksınız. Potansiyel müşterilerin satın alma işlemine yönlendirilmesi için oldukça mühim bir faktördür. Doğru bir tasarım ve seçim ile CTA yardımıyla satışlarınızda artış sağlayabilirsiniz.
 
Üst Alt