Caffeine'nin Az Bilinen Fonksiyonları!

Mesut

Eski üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
119
Tepki
13
Herşeyden önce Google Caffeine’nin aktifleşme sebebiyle başlamak istiyorum. Google’nin eski algoritması olan Trustrank ile pagerank değeri yüksek olan, backlinki fazla olan siteler daima bir adım öndeydiler. Ve bu sitelerden bazıları kaliteli anahtar kelimeleri hedeflediler ve buna bağlı olarak da spam site sayısı arttı.
Bildiğiniz gibi Google bizlere hep iyi sonuçlar vermek için çalışıyor. Bazı websiteler, belirlediği anahtar kelimelerde SEO çalışmaları yapıyor ama bunu geçici bir hevesle, geçici süreliğine yapıyorlar. İşte buda birçeşit spamdır ve Google artık Caffeine ile bunu da engelledi.
Google Caffeine Neden Geldi ?

1626543470282.png


En basit örnek olarak SEO kelimesini vermek istiyorum. Google’de SEO yazın aratın. Karşınıza gelecek ilk site SEOTeknikleri olacaktır. Şimdi bu blog eskiden gerçekten güzel ve bilgilendirici blogdu ama artık ayda 1 belki 2 kere güncellenen bir blog oldu. Yani site kalitesi düştü ama site hala Trustrank yüzünden zirvedeydi. Google şimdi, bu konuda sürekli çalışmalar gösteren siteleri üst sıralara taşımaya çalışıyor. Caffeine sistemi ne yazıkki tam anlamıyla oturmadı ve oturduğunda seoteknikleri.com’un ve alanında lider pekçok websitesinin biteceğini düşünüyorum.

Google, Caffeine ile Bizlerden Neler Bekliyor?

Bunu örneklendirmeyle açıklamak istiyorum. Google Caffeine’nin güzel bir kız olduğunu düşünün. Sizde bu kızdan hoşlanan bir delikanlısınız ve bu güzel kızın kalbini çalmak istiyorsunuz. Ne yapmanız gerek ? Dış görünümünüze önem verirsiniz (tasarıma dikkat), onun hep yanında olursunuz (sürekli çalışma), diğer insanlar tarafından sevilen biri olduğunu kanıtlamaya çalışırsınız (backlink ve çeşitliliği) , sizin gibisinini olmadığını düşündürme (özgünlük)..
Caffeine’de Büyümek İçin Neler Yapılmalıdır?

Google bunun bir kısmını offical blogunda yayınlamıştı zaten. Ama bizde yazalım.
1) Backlinkde Çeşitlilik: Eskiden, dofollow / nofollow bloglardan yorum alındığında backlink çalışması yaptıklarını sanıyorlardı. Artık öyle değil. Şimdi backlinkte çeşitlilik lazım. Yani sadece blog yorumlarından link almak değil, aynı zamanda dizinlerden, sosyal ağlardan, forumlardan, tanıtım yazılarından vs.. backlink almak gereklidir. Özellikle de sosyal ağlardan gelen linklerin önemi arttı.

2) Güncellik: Eminim sitenin güncel tutulması denildiğinde aklınıza yeni yazı, video, resim vs.. eklemek, yada var olan içeriği değiştirmek olarak algılıyorsunuz. En azından %95′iniz böyle düşünüyordur. Ama site güncelliğini Google bu şekilde anlamaz. Google sitenizin dünkü index sayınıza bakar, birde bugünkü index sayınıza bakar. Artış varsa siteniz günceldir. Yani sadece yazı eklemek değil, tag vs.. herhangi birşey eklediğinizde de site güncel tutulur ve var olan içeriği değiştirmek Google’nin pek dikkate aldığı birşey değildir.

3) Süreklilik: Yaptığınız çalışmaları sürekli tutun. Az olsun ama devamlı olsun. Yani 1k dofollow backlinki bir haftada kastıracağınıza, günde 10 tane kastırın daha uzun süreli olur.

1626543492567.png


4) Domain Süreleri: Bu gizli bir etkendir aslında. Yani yukarıda bahsettiğimiz gibi sitenizin Google gözünde kesinlikle geçici bir heves olmadığını göstermek için domain bitiş süresini en azından 4-5 yıl yapmalısınız.

5) Dürüst Meta Etiketleri: Siteniz veya makaleniz ne içeriyorsa dürüstçe onların meta ayarlarını girin. Daha önce de bahsettiğim gibi Caffeine tam bir spam avcısı ve sizi kara listeye aldığında oradan kurtulmanız gerçekten çok zor olacaktır.
Gelecekte Caffeine

Süreklilik dedik, güncellik dedik. Peki siz bunu yapıyorsunuz ama rakiplerinizin eli armut mu toplayacak ? Onlarda güncel tutacaklar sitelerini, onlarda sürekli çalışacaklar. Peki kim kimden nasıl daha iyi Google bunu nasıl ayırt edecek diyorsanız yanıtı çok basit. Günlük çalışmalara bakıldığında kim daha çok backlink ediniyor, kim daha çok içerik ekliyorsa o daha önde olacaktır. Yani hesaplamalar büyük ihtimalle şu şekilde olacaktır;

-Domain yaşı ( bölü ) index sayısı

-Domain yaşı ( bölü ) backlink sayısı
 
Üst Alt