Arama Niyeti Nedir?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Arama Niyeti Nedir?​

Arama Niyeti Nedir?


SEO emek verme işlemlerinin ana odağında olan herhangi bir web sitesinin arama motoru sonuçlarında görünür bir duruma gelmesidir. Arama motorlarının sonuçlarının sıralanması işlemi ise oldukça büyük bir oranda kullanıcı kişilerin alışkanlıklarına bakılırsa şekillenmektedir. Bu mevzuda kullanıcı kişinin arama niyetinin ne olduğuna dair soruya yanıt vermek sitenizin hedef kitlesini idrak etmek adına oldukça büyük bir öneme haizdir.Potansiyel durumdaki ziyaretçilerinizin ne aramış bulunduğunu bilmek hedefleme çalışmalarınızın oldukça büyük bir kısmını çözmek anlamına gelmektedir.Bu doğrultuda kullanıcı arama niyeti en kolay tanımı ile herhangi bir aramanın arka planındaki nedendir.Bir anahtar kelimenin arama bölgesine yazılmasının sebebi nedir?Bir probleminin yanıtını mı bulmak için çalışıyorlar? Yoksa oldukça daha spesifik özellikteki bir marka ya da herhangi bir web sitesine yetişebilmek mı istemekteler .Kullanıcı arama niyetini sorgulama işlemi tam da bu ve benzeri mevzuları sorgulamaktır.

Başlangıç döneminden bu yana Google kullanıcı kişilerin arama niyetlerini belirleme mevzusundaki başarısını giderek arttırdı.Bu duruma paralel olarak günümüzde Google’ın SERP sayfasının anahtar kelimelerden daha oldukça arama niyetine odaklandığını belirtebiliriz. Öyleki ki anahtar kelimelerin tam manasıyla arama sonuçlarında kendine yer bulamadığı durumlar bile söz mevzusudur.Bu da Google’nin kullanıcının arama niyetini daha da iyi çözümleme edebilmesinde olan başarısından meydana gelmektedir. Bu yüzden bu şekilde bir algoritmayı anahtar özellikteki kelimelerin kullanımıyla manipüle etmek son aşama zor bir durumdur.Aksine sitenizin daha oldukça öne çıkabilmesi için aynı anda kullanıcı kişilerin beklentisine de yanıt vermesi gerekmektedir.

Arama Niyeti (Amacı) SEO İçin Niçin Önemlidir?


Google’ın hedefinde yer edinen kullanıcılara sorgulama işlemleri için en ilgili olan sonucu sunmaktır. Peki bu durumu iyi mi bileceğiz?

Yeni başlamış olanlar için, Google’ın büyük başarısının bu durumla ilgili bulunduğunu söyleyebilmek gerekecektir. Yalnızca Bing sistemine bakarak dahi herhangi bir arama motorunun sonuçlarının daha düşük kaliteli ve alakasız şekilde olduğunda nelerin olacağını anlayabilirsiniz.

Neredeyse hiçbir kimse Bing’i arama motoru olarak tercih etmemekte. Bu durumda reklamlardan daha da azca gelir elde edilmesi anlamına gelmektedir. Öteki taraftan Google’ın “Dünyadaki detayları organize etmek ve evrensel olarak erişilebilinir ve kullanışlı bir hale getirmek” biçiminde bir misyonunun bulunduğunu da unutmamak gerekmektedir.

Fakat biz SEO bakımından bakmalıyız. Bunlardan herhangi birinin niçin oldukça mühim bir husus bulunduğunu düşünmeliyiz. 2020 senesinde Google’da iyi bir sıralama elde etmek istiyorsanız sorgu için ilgili olan sonucu sunmanız gerekmektedir. Her şeyden ilkin, bu arama niyetine uygun bir içerik oluşturmalısınız.

Bu sebeple “en iyi kredi kartı” için sıralama elde etmeye çalışmakta iseniz, açılış sayfalarını oldukça öne sürmeyi bırakmalısınız. Bu bir işe yaramayacaktır. Google, kullanıcı kişilerin bu sorguyu aradıkları süre ne görmek istediklerini bilmektedir ve görmek istedikleri şeyler bunlar değildir.
3276689_810x458.jpg


Arama Amacının Dört Çeşidi Nedir?


Bilgilendirme:

Aramayı yapmakta olan kişinin data aradığını ifade etmektedir. Bu, “Türkiye’nin Cumhurbaşkanı kimdir?” benzer biçimde oldukça kolay özellikteki herhangi bir soruya cevapta olabilmektedir. Öteki bir taraftan “SEO Iyi mi Yapılır?” benzer biçimde daha da uzun ve daha da kapsamlı özellikte olan sorulara yanıt gerektirmekte olan mevzular da olabilmektedir. Fakat, tüm data arama işlemlerinin sual bulunduğunu düşünmemelisiniz.

“Muğla Yol Tarifi”

“Maç Skorları”

“Javascript”

Gezinme:

Aramayı yapmakta olan şahıs belirli bir siteyi arıyor anlama gelir. Nereye gitmek istediklerini esasen bilmektedirler. Muhtemelen adres çubuğuna URL’yi yazmaktan daha süratli ve daha kolay bulunduğunu düşündüklerinden dolayı onu Google’da arıyorlar.
search-text-with-glass-magnifying-1024x450-1.jpg


“Feysbuk”

“Twitter”

“Google Search Console”

İşlemsel:


Arayıcı kişinin bir satın alma işlemi yapmak istemesi. Satın almaya oldukça oldukça yakınlar. Büyük bir olasılıkla ne satın almak istediklerini esasen bilmektedirler. Kısacası satın alınacak olan bir şeyler aramaktadırlar.

“MacBook Pro Satın Al”

“En Ucuz İphone 11 Pro”

“Spotify Premium Fiyatı”

Ticari Araştırma:


Araştırmacı şahıs belirli olan bir ürün ya da hizmet için piyasadadır. Fakat hangi çözümün kendileri için daha doğru olduğuna dair nihai bir karar vermiş değildir. Büyük bir olasılıkla incelemeler ve karşılaştırmalar yapıyorlar. Hala seçenekleri tartıp ilerlemeye çalışıyorlar.

“En İyi Protein Tozu”

“YouTube Music İnceleme”

“Samsun’daki En İyi Restoran”

Bu son örnek bilhassa dikkat oldukça çekicidir. Birden oldukça mahalli araştırmanın ticari araştırma amacına yönelik bulunduğunu gösterir.
 
Üst Alt