Ani Hit Düşüşü Sorunu ve Çözüm Yöntemleri

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Ani Hit Düşüşü Problemi ve Çözüm Şekilleri​

ani trafik düşüşü


Ani hit düşüşü neredeyse birçok sitenin belli dönemlerde karşılaşmış olduğu sorunların başlangıcında yer alır. Bilhassa görünürde bir sebep yokken yaşanmış olan ani hit düşüşleri daha büyük bir kaygı yaratır. Sadece bu hit düşüşü sebepsiz değildir. Yaşanmış olan düşüşün altında gözden kaçırmış olabileceğiniz bir niçin yatıyor olabilir.

Bu yazımızda sitelerin sık sık karşı karşıya kalmış olduğu ani hit düşüşlerinin altında yatan sebepleri sizlerle paylaşacağız. Ek olarak hit ve trafik düşüşlerini iyi mi tespit edeceğinizi, hit düşüşlerinin niçin kaynaklandığı ve bu nedenin yarattığı sorunları iyi mi yok edebileceğinize de makalemizde yer vereceğiz.

Ani Hit Düşüşü Iyi mi Tespit Edilir?​


Ani hit düşüşü tespiti aslen oldukça kolaydır. Fakat tertipli olarak trafik değerlerini denetim etmeyen site sahipleri ani düşüşleri fark edemez. Ek olarak denetim edilse bile gözden kaçırmak da mümkündür. Ani hit düşüşünü saptamak için yapmanız ihtiyaç duyulan Google Analytics verilerinizi denetim etmektir. Bilhassa tertipli aralıklarla verilerinizi denetim ederseniz ani iniş çıkışları tespit edebilir, bu iniş çıkışın nedenini kolayca bulabilirsiniz.

Veriler üstünde denetim etmeniz ihtiyaç duyulan bir öteki nokta da günler ve cihazlara nazaran verilerinizi incelemektir. Ek olarak buradan mülke ilişkin seyretme kodunun doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını da deneyin. Trafik düşüşlerini belirledikten sonrasında artık sıra bu düşüşlerin altında yatanı sebebi bulmak olmalıdır.

Ani Hit Düşüşü Problemi ve Çözümleri


Ani hitdüşüşlerinin altında birden oldukca sebep yatabilir. Sadece bu yazımızda genel olarak en yaygın karşılaşılan sorunları ve çözümleri sizlerle paylaşacağız.

1- Site Üstünde Yürütülen Emekler


Site üstünde yürütülen emek harcamalar hit düşüşlerine niçin olabilir. Site tasarımı üstünde meydana getirilen değişimler, tema değişimleri, içerik silme yada taşıma şeklinde birçok emek harcama site trafiğinde iniş çıkışlara yol açacaktır. Son zamanlarda hit düşüşleri ile karşı karşıya kalıyorsanız bu durumda sitenizin SEO durumunu incelemekte yarar olacaktır.

Hit düşüşleri ile ilgili tarama ve indeksleme ile ilgili verilerinizi inceleyin. Çoğu zaman bu durumlardan kaynaklı trafik düşüşleri gözden kaçmaktadır. Bunu tespit edebilmek için Google Search Console’dan yardım almalısınız. Google Search Console hesabınıza giriş yaparak “Tarama” sekmesine giriş yapmalısınız. Bu sekmede karşınıza “Tarama Hataları” çıkacak. Bu bölümde detaylı araştırma yapmalısınız. Bu bölümde ek olarak karşınıza bir grafik çıkacaktır. Bu grafik üstünde araştırma yaparak dikkat çeken değişimleri tespit edebilirsiniz.

Sitenizde yer edinen hit düşüşlerinin sebebi bozuk URL’ler olabilir. Gizli saklı olan bozuk URL’leri tespit edip problemi çözerek hit düşüşlerinin önüne geçebilirsiniz. Bozuk URL’leri saptamak için Google Search Console ve Google tarafınca sunulan WebSite Auditor aracını kullanabilirsiniz. Vasıta yardımıyla bozuk URL’leri gizlenmiş olsa bile bir kaç saniye içinde tespit edebilirsiniz. Quick Search filtresi ile de tüm bozuk URL’leri belirleyin. Peşinden bir emek harcama programı çerçevesinde bozuk URL’lerden meydana gelen problemi ortadan kaldırabilirsiniz.

Bu başlık altında belirteceğimiz bir öteki sorunda dizin ile ilgili durumdan kaynaklı sorunlardır. Dizin durumu ile ilgili sorunları saptamak için faydalanacağınız vasıta gene Google Search Console’dur. Google Search Console aracından Dizin>Dizin Durumu sekmelerini sırasıyla takip edin. Buradan dizin sayısında ani düşüşlerin olup olmadığını denetim edebilirsiniz. Eğer ani düşüler var ise robots.txt dosyanızda yer edinen komutları deneyin. Şundan dolayı bilincinde olmadan ya da yanlışlıkla bazı şeyleri engellemiş olabilirsiniz.

2- İçerikten Meydana gelen Problemler


İçerikten meydana gelen sorunlarda karşımıza sitede yer edinen kopya ve zayıf içerikler çıkmaktadır. Kopya ya da zayıf içerikler bilhassa oldukca fazla ise bu durum sitenizin ceza almasına bile yol açacaktır. Bilhassa linklerle doldurulmuş sayfalar, informasyon yönünden oldukca zayıf ve katma kıymeti düşük sayfalar da bu sayfalara örnek oluşturmaktadır. Sitenize eklenen her bir içeriğin kalitesinin yüksek olması gerekir. Aynı şekilde sitenizdeki sayfalarında belli bir kaliteye haiz olması icap ettiğini unutmamalısınız.

Sitenizdeki zayıf içerikleri saptamak oldukça kolay bir yöntemle mümkün. WebSite Auditor aracında bozuk URL’leri saptamak için başlattığınız projeye Word Count sütununu eklemeniz kafi olacaktır. Bu sayede kolayca zayıf içerikleri tespit edebilirsiniz. Bu bölümde dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan en mühim nokta Word Count ile Links From Page içinde denge oluşturmak.

Kopya içerik saptamak de zayıf içerikleri saptamak şeklinde oldukça kolaydır. Site Audit bölümündeki Duplicate Meta Descriptions ve Duplicate Titles bölümlerini inceleyerek bu içerikleri kolayca belirleyebilirsiniz.

3- Algoritma Güncellemeleri


Dönemsel ani hit düşüşlerinin en belirgin sebeplerinden biri Google’ın algoritma güncellemeleridir. Google her geçen gün kendini geliştirirken belli dönemlerde algoritma güncellemeleri yapmaktadır. Bu güncellemeler SEO üstüne kurulmuş bloglarda yada forumlarda bu güncellemelere ilişkin son olarak haberlere ulaşabilirsiniz. Eğer bir algoritma güncellemesi yaşanmış olan dönemde trafiğinizde ani düşüşler yaşanıyorsa düşüşün sebebi devasa yükseklikte ihtimalle güncellemedir.

Büyük ve ses getiren güncellemeler neredeyse her blogda ve forum da yer alır. Sadece ufak çaplı ve niş güncellemelerden haberdar olmak kolay olmamaktadır. Hit düşüşü için SERP geçmişinizi inceleyebilirsiniz. Eğer iniş çıkışlarla karşılaşırsanız ufak çaplı olan algoritma güncellemeleri sitenizin trafiğini etkilemiş anlama gelir.

4- İçerik Gizleme ve Organik Olmayan Linklerin Bulunması


İçeriklerin gizlenmesi ve inorganik linklerin sitenizde yer alması sitenizin trafiğinin düşmesine neden olur. Ek olarak bunların var olması yalnızca trafik düşüşüne değil aynı vakit da sitenizin ceza almasına da yol açacaktır. Inorganik linklerin tespiti ufak ölçekli sitelerde kolay olabilir. Sadece ortalamanın üstünde bir ölçeğe haiz sitede bu linklerin tespit edilmesi zor olacaktır. Bundan dolayı bu bağlantıları tespit ederken bir araçtan yardım almanız gerekir. Yukarıda bahsettiğimiz WebSite Auditor aracını burada da kullanabilirsiniz.

Eğer yaptığınız araştırmalarda inorganik bağlantılardan dolayı sitenizin ceza aldığını fark ederseniz All Resources bölümünde yer edinen External Resources kısmında araştırma yapın. Eğer sitenizde satın alınan ya da takas usulü ile haiz olunan bağlantılara kısaca inorganik bağlantılara rastlarsanız bu tarz şeyleri yok etmelisiniz.

İçeriklerinizi gizliyorsanız unutmamanız ihtiyaç duyulan nokta arama motorlarına ve kullanıcılara gösterilen içeriklerin aynı olmasıdır. İçerik gizleme yönteminden yararlanıyorsanız yada bu yöntemi kullanmayı düşünüyorsanız Google Şeklinde Getir yaparak sitenizi botların iyi mi gördüğünü görebilirsiniz. Google Şeklinde Getir hakkında daha çok bilgiye ulaşmak ve iyi mi yapıldığını merak ediyorsanız Google Şeklinde Getir Nedir? Ne İşe Yarar? başlıklı makalemizi okumalısınız.

5- Kullananların Oluşturduğu Spam İçerikler


Bazı siteler kullananların oluşturuğu içeriklere izin verebilir. Bu şekilde bir durumda site alakasız linklerle karşı karşıya kalabilir. Bu şekilde bir durumda ise site ceza alma riski ile karşı karşıya kalacaktır. Eğer bu şekilde bir durum söz mevzusu ise bağlantıları kaldırmanız gerekir. Ek olarak kaide ihlalini ve alacağınız cezayı düşünerek evvelde tedbir almalısınız. Bunun için de reCATPCHA eklentisinden yardım alabilir ve kullananların oluşturdukları içeriklerde “nofollow” etiketini kullanabilirsiniz.
 
Üst Alt