Anahtar Kelime Araştırmasında En Çok Yapılan Hatalar

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Anahtar Kelime Araştırmasında En Oldukca Meydana getirilen Hatalar​

Anahtar Kelime Araştırmasında En Çok Yapılan Hatalar


Şimdiye kadar birçok yazımızda anahtar kelime araştırması ve niçin mühim olduğuna değindik. Sadece birçok şahıs anahtar kelime araştırmasında bazı hatalar yapmaktadır. Doğru bir halde meydana getirilen anahtar kelime araştırması SEO stratejinizin en mühim parçalarından biridir. Bu yüzden küçük hatalar bile olsa araştırmanızda hata yapmamanız gerekir. Bu yazımızda Anahtar Kelime Araştırmasında En Oldukca Meydana getirilen Hatalar ve bu hataları iyi mi önleyeceğinize dair ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Anahtar Kelime Araştırmasında Meydana getirilen Hatalar


Anahtar Kelime Araştırmasında En Çok Yapılan Hatalar


1- Gerçekçi Olmayan Hedeflemeler


Anahtar kelime araştırmasında en yaygın meydana getirilen hatalardan biri gerçekçi olmayan hedeflemelerin yapılmasıdır. Bilhassa rekabetin devasa yükseklikte olduğu sektörlerde otoriter bir site değilseniz arama hacmi ve rekabet oranının yüksek olduğu kelimelerde başarı sağlamanız oldukça zor olacaktır. Bilhassa yeni oluşturulan sitelerde bu tür kelimelerde süratli bir halde başarı beklemek de gerçekçi bir hedef değildir.

Eğer sitenizi, blogunuzu ya da online işletmeniz, arama motorlarında yeni bir site ise yüksek hacme haiz kelimeler yerine ilk olarak Long Tail doğrusu Uzun Kuyruk Anahtar Kelimelere odaklanın. Mesela Kazak Modelleri anahtar kelimesi rekabetin yüksek olduğu kelimelerdir. Bu tür kelimelerde otoriter ve popüler siteleri geçmek sizin için zor olsa gerek. Bu yüzden iyi bir sıralama almak için Tüylü Kazak Modelleri, Kırmızı Örme Kazak Modelleri vs. benzer biçimde kelimelere odaklanmanız daha doğru olacaktır.

Siteniz uzun süredir web ortamındaysa ve artık uzun kuyruk anahtar kelimelerde belli bir başarı elde ettiyse artık baş ya da kafa olarak adlandırılan (mesela “kazak modelleri”) anahtar kelimelere odaklanabilir.

2- Alakasız Anahtar Kelimelerin Hedeflenmesi


Müşterilerinizin kullandığı kelimeler ve sıralama almayı hedeflediğiniz anahtar kelimeler aynı olmalıdır. Bu yüzden hedef kitlenizi iyi çözümleme etmelisiniz. Mesela gala ya da balo benzer biçimde mühim etkinlikler için elbise satan bir online işletmeniz bulunduğunu varsayalım. Eğer kullanacağınız anahtar kelime Gala elbisesi ya da balo elbisesi olursa hedeflediğiniz başarıya ulaşamazsınız. Zira hedef kitleniz gala elbisesi ve balo elbisesi araması yerine gece elbisesi ya da abiye araması yapmış olacaktır. Bu yüzden hedef kitlenizin arama yapmış olduğu doğrusu kullandığı kelimeler ile ilgili anahtar kelimeleri kullanmalısınız.

3- Trafik Sağlamayacak Kelimeler


Bazı kelimelerin arama hacmi ne kadar yüksek olursa olsun sitenize trafik sağlamaz. Bunun sebebi gene ilk maddede değindiğimiz hatadan meydana gelmektedir. Arama hacmi yüksek olan kelimelerde yeni açtığınız ya da otoriter olmayan siteniz bu mevcut arama hacminden hisse alamaz. Kazak Modelleri kelimesi üstünden örnek vererek bu durumu daha belirgin bir halde açıklayalım. Sitenizi yeni açtınız ya da ilk sayfada yer edinen siteler kadar otoriter bir site değilsiniz. Bu durumda bu kelimede ilk sayfada yer almanız oldukça zor olsa gerek. Bu durumda kelimenin sağlamış olduğu trafiğin averaj yarısından fazlası ilk sırada yer edinen siteye giderken geri kalanı öteki sitelere gidecektir.

İşte bu aşamada gene devreye uzun kuyruk anahtar kelimeler girer. Anahtar kelime stratejinizi uzun kuyruk anahtar kelimelerden başlatın. Bu kelimelerin her ne kadar arama hacmi öteki kelimelere bakılırsa düşük olsa da sitenize daha çok trafik sağlar. Bunu sağlamak için kullanıcı sorgularıyla büyük seviyede eşleşen kelimeleri seçtiğinizi dikkat edin. Aksi takdirde uzun kuyruk anahtar kelimelerde size istediğiniz verimi sağlamayacaktır.

4- Yalnızca Tek Bir Anahtar Kelimeye Odaklanmak!


Blogunuzda yayınladığınız içeriklerde yalnızca tek bir anahtar kelimeye odaklanmayın. Anahtar kelimeniz ile ilgili öteki kelimelere de blogunuzda yer vermelisiniz. Böylece değişik kelimeler ile arama sonuçlarında başarı elde edebilirsiniz. Eğer bu mevzuda kafi data sahibi değilseniz, iyi mi yapacağınızı bilmiyorsanız Semantik SEO Uyumlu Yazı adlı yazımızı inceleyebilirsiniz.

5- Tekil ve Çoğul Kullanıma Dikkat Etmemek!


Anahtar kelimenizin hangi halde doğrusu tekel ya da çoğul olarak kullanılacağına karar vermelisiniz. Mesela hedeflediğiniz anahtar kelime “kazak modelleri” mi “kazak modeli” mi? Buna karar verirken gene kullananların hangi halde aradığını bilmeniz gerek. Her ne kadar Google, bir kelimenin çoğul ve tekil sürümlerinin aynı olduğu mevzusunda daha iyi bir hale gelmiş olsa da, arama sonucu sayfaları ve netice sayısı çoğu zaman farklıdır. Bu yüzden araştırmalarınızı yaparken bu durumu göz önünde bulundurmanız gerekir.
 
Üst Alt