AMD'nin Süper Çözünürlük patenti, potansiyel bir DLSS geliştirmesini detaylandırıyor.

Mesut

Eski üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
119
Tepki
13
Puan
185
Yaş
17
Konum
İstanbul/Türkiye
Meslek
Öğrenci
AMD'nin Oyun Süper Çözünürlük patenti, kırmızı takımın yakında çıkacak olan FidelityFX Süper Çözünürlük (FSR) hakkında sahip olduğumuz birçok soruyu yanıtlıyor… ve aslında bize sormamız gereken çok şey veriyor.


Aslında ilk olarak Kasım 2019'da dosyalanmış olmasına rağmen, bugün ( Videocardz aracılığıyla ) yayınlanan patent başvurusunun üzerine dökülüyoruz. Patent sahibinin konuşmasından ve Jacob ile ben arasında sık sık kafa karıştıran bir konuşmadan anlayabildiğimiz kadarıyla, AMD'nin Süper Çözünürlük özelliğinin bu uygulaması platformdan bağımsız olmalı, herhangi bir oyunda çalışabilir ve belirli bir GPU'da çalıştırılması gerekmez.

AMD'nin DLSS benzeri özelliği gerçekten böyle çalışıyorsa, o zaman Nvidia'nın daha kısıtlayıcı teknolojisinden çok daha geniş kapsamlı bir yetkiye sahip olacaktır. DLSS, "tamamen öğrenilmiş bir ortam" yerine oyun bazında eğitim alarak, özel olarak kodlandığı oyunlarda daha doğru olabilir. Yine de bu patent, yaklaşımının AMD sürümünün kendi başına oldukça etkileyici olmasına yol açabileceğini öne sürüyor.

AMD'nin FSR'si hakkında ne kadar çok şey duyarsak, FreeSync'e karşı G-Sync savaşının süper örnekleme eşdeğeri gibi geliyor. AMD'nin teknolojisi daha açık ve oldukça iyi çalışıyor, Nvidia ise kapalı bir tasarım, ancak potansiyel olarak biraz daha etkili.


Sonunda, AMD FSR yeterince iyiyse, o zaman çok daha kullanışlı ve daha yaygın olarak kullanılan bir teknoloji olacaktır. Ve bu oldukça heyecan verici.


Her neyse, bu patent başvurusunun ayrıntılarına geri dönelim. FSR'yi DLSS'den görünüşte ayıran şey, orijinal görüntüden önemli görsel verileri patlattığında korumaya çalışmak için hem doğrusal hem de doğrusal olmayan birden çok ölçek büyütme ağını kullanma biçimidir. Ama aynı zamanda, "görüntüleri evrişimli ve genelleştirilebilir bir şekilde verimli bir şekilde süper çözümlemeyi" hedefliyor. Bize göre bu, kullanılmadan önce belirli bir oyunda bir sinir ağını eğitmek zorunda olmamak anlamına geliyor.





Patent, bu Oyun Süper Çözünürlüğünün temel akışını düşük çözünürlüklü bir görüntü (söz konusu donanım tarafından hızlı bir şekilde oluşturulabilir) olarak detaylandırır ve ardından aşağı örnekleme için biri doğrusal ve biri doğrusal olmayan iki derin öğrenme ağı kullanır. birden çok farklı görüntüye dönüştürür. Bu farklı şekilde aşağı örneklenmiş görüntüler, FSR'nin düşük çözünürlüklü bir başlangıç noktasından çok sayıda farklı özelliği (örneğin renkler, nesneler ve eğriler) çekmesine ve daha sonra bunu daha ayrıntılı, doğru yüksek çözünürlüklü bir resim oluşturmak için kullanmasına izin verir.


Patent şöyle diyor: "Doğrusal ve doğrusal olmayan büyütme kombinasyonu, hem rengin korunmasını hem de görüntünün daha büyük ölçekli özelliklerinin (insan gözü tarafından daha kolay algılanan büyük nesneler ve şekiller) ve ayrıca görüntünün daha ince özelliklerinin (örneğin, düşük çözünürlükte kolayca algılanmayan kavisli özellikler ve özellikler) doğrusal olmayan yükseltmeden korunması.



"Doğrusal işlemler yalnızca giriş verilerini kullanırken, doğrusal olmayan işlemler giriş verilerini artırmak için hem giriş verilerini hem de diğer verileri (yani, giriş olmayan verileri) kullanır. Doğrusal olmayan işlevler, bir doğrusal olmayan fonksiyonlardan (ör. evrişim işlemleri) daha verimli bir görüntüdür. "



1621857958448.png




Birden fazla aşağı örneklenmiş görüntü, daha sonra bir başka 'piksel karıştırma' aşaması kullanılarak yüksek çözünürlüklü görüntünün piksellerini oluşturmak için bir araya getirilir. Bu, düşük çözünürlüklü piksel başına dokuza dokuz piksel bloğu oluşturmak için, sekiz kaydırılmış görüntü ve aşağı örneklenmiş resimlerin kaydırılmamış bir görüntüsünü kullanmak için birden fazla transpoze görüntü kullanmayı içerir.

Bu piksel karıştırma işleminden sonra, son bir yüksek çözünürlüklü görüntü oluşturulmadan önce bazı temizleme işlemleri gerçekleştirilir.

Her kare için yapılacak çok şey gibi görünüyor, ancak her zaman bir grafik kartının onlara oyun fırlattığımızda ne yapmasını beklediğimize baktığınızda öyle görünüyor.


Bu sadece basitleştirilmiş işlemdir, ancak patent, süper çözünürlük özelliğinin bu öğelerin herhangi birini veya tümünü herhangi bir kombinasyonda kullanabileceği gerçeğini ayrıntılarıyla açıklamaktadır. Bu, farklı cihaz türlerinde kullanıldığında sunulan donanıma adapte edilebileceğini gösterebilir. "Bir bilgisayarda, bir oyun cihazında, bir el cihazında, bir set üstü kutuda, bir televizyonda, bir cep telefonunda veya bir tablet bilgisayarda" kullanılabileceği iddia ediliyor.


Ayrıca, doğrusal ve doğrusal olmayan bölümleri aynı anda yapmak için gereken paralelliği sağlamasına rağmen, bir GPU'da çalıştırılması gerekmiyor. "Donanım, işlemi paralel olarak desteklemediğinde," patenti okur, "doğrusal yükseltme işlemi ve doğrusal olmayan yükseltme işlemi paralel olarak gerçekleştirilmez."

Hatta süper çözünürlüğün yazılımda çalıştırılabileceğini belirtiyor, ancak kaçınılmaz olarak bu çok, çok daha yavaş olacak ve muhtemelen faydaları geçersiz kılacaktır.





Yine de kulağa oldukça heyecan verici geliyor, özellikle de gerçekten herhangi bir şey üzerinde çalışabiliyorsa. Eski grafik kartlarında veya hatta potansiyel olarak bir Nvidia GPU'da etkili bir şekilde çalışabiliyorsa, inanılmaz derecede güçlü bir araç olabilir. Ancak bu, FSR'nin tam olarak nasıl etkinleştirildiğine bağlı olacaktır.

PC'deki Adrenalin sürücüsündeki bir anahtar ise, Nvidia tarafından nasıl etkinleştirilebileceğini görmeyi zorlaştırıyor, ancak AMD'nin mevcut FidelityFX özelliklerinden bazıları gibi oyunlara veya oyun motorlarına eklenme şansı var.

Belki ikisi de olabilir. AMD grafik sürücüsünde yaşayan oyundan bağımsız bir sürüm ve oyun bazında etkinleştirilen bir başka sürüm olabilir.

Bu patent ekranının başında da söylediğim gibi, bu yayın, cevapları bulmak için bir sürü soru daha bırakıyor. Parmaklar çaprazlandı, yakında daha fazlasını öğreneceğiz - Computex önümüzdeki ayın başında Dr. Su açılış konuşmasıyla geliyor ve sanal E3 hemen arkasından geliyor. Bir FidelityFX Super Resolution sürümü için Haziran söylentileri geçerse, bunlar bir açılış için en iyi iki bahis.
 
Üst Alt