Alan Adı Optimizasyonu Nasıl Yapılır? Domain Optimizasyonu yaparken dikkat edilmesi gerekenler

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Alan Adı Optimizasyonu Iyi mi Yapılır? Domain Optimizasyonu yaparken dikkat edilmesi gerekenler​

alan adı optimizasyonu


Alan adı optimizasyonu (Domain Optimizasyonu) aslına bakarsak bir sitenin alan isminde değişim yapmasını kapsayan bir süreci ifade eder. Elbet ki arama motorlarında yüksek sıralamalara haiz olmayı hedefliyorsunuz. Bu yüzden alan adı optimizasyonu arama motoru optimizasyonunda size avantaj sağlayacak. Alan adı optimizasyonu yapılırken bir tek arama motorları değil kullanıcılarda göz önünde bulundurulmalıdır. Ihmal etmeyin domain kısaca alan adınız web dünyasında sizi temsil edecek. Domain üstünde karar verirken bunun sizin markanız olacağını asla ihmal etmeyin.Bu yüzden en doğru domain seçimini yapmalısınız. Elbet sıkıntılı bir süreç. Fakat sizinle paylaşacağımız püf noktaları domain seçimi ve domain optimizasyonu mevzusunda oldukça işinize yarayacak.

Hepimizin bilmiş olduğu şeklinde Google Penguin güncellemesinin arkasından alan adlarında anahtar kelimeden yararlanmak yada eklemek dönem dışı bırakıldı. Güncelleme öncesinde alan adlarında anahtar kelime kullanarak arama motorlarında üst sıralara çıkmak için iyi bir fırsat sunuyordu. Bu güncellemenin arkasından anahtar kelimelerin alan adlarında kullanılması sıralamalar üstünde ki önemi en aza indirildi.

Bir internet sayfası projeniz var. Bu e-ticaret sitesi, blog yada genel içeriklerin yer adlığı bir site olabilir. İlk olarak sitenizin alan adını seçerken sitenizin ne sattığını ne anlatmak istediğini belirleyerek yola çıkın. Tek ürün içeren e-ticaret siteleri bu mevzuda en avantajlı siteler oluyor. Fakat geniş bir mevzu ve ürün kümesine haiz siteler için bu aşama birazcık zor oluyor. Bu yazımızda “Alan Adı Optimizasyonu iyi mi yapılır?” mevzusuna değinerek bu mevzuda ki zorlukları kolaylıkla aşmanızı sağlayacağız.

Alan Adı Optimizasyonu iyi mi yapılır?


Alan adı optimizasyonunda ilk olarak hedef anahtar kelime optimizasyonunu gerçekleştirmek gerekiyor. Bunu yaparken hedeflenen anahtar kelimelerin arama hacimleri de oldukça mühim. Anahtar kelime araştırması için başta Google Keyword Planner olmak suretiyle piyasada yer edinen birçok araçtan yararlanabilirsiniz. Piyasada yer edinen anahtar kelime araştırması için herhangi bir aracı kullandık. Örnek bir araştırma yaptık. Anahtar kelimemizi çanta olarak belirledik.

alan adı optimizasyonu


Alan Adınız Kısa ve Öz Olmalı


Anahtar kelime araştırmasında hedeflediğiniz anahtar kelimeleri neticelerle karşılaştırarak karar vermelisiniz. Arama hacmi, rekabet şeklinde faktörleri kesinlikle dikkate almalısınız.

Alan adı belirlerken dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan ikinci mühim nokta domain uzunluğudur. Alan adını ne kadar karmaşık yapmış olursanız kullananların algılaması da o denli zor olacaktır. Uzun uzadıya giden ve anlaması güç kapalı anlam taşıyan domainlerden uzak durmalısınız. Bu yüzden mümkün oldukça yalın bir alan adı tercih etmelisiniz. Kısaca kısacası kısa ve öz olmalıdır.

E-Tecim sitelerinin bir kısmında alt klasör ve kategori sayısı subdomain sayısında genel anlamda fazla oluyor. Bunlar genel anlamda hiyerarşik bir fark ve değişik bir alt alan oluşturmak için kullanılır. E-Tecim yada blog siteniz için “siteadresi.com” ya da”blog.sieadresi.com” birini tercih ederek farklılık yaratabilirsiniz. Domain’de olduğu şeklinde gene kısa ve açık subdomain tercih etmelisiniz. Kısa ve öz bir halde subdomain kullanımının yanı sıra hedef anahtar kelimeleri de kullanabilirsiniz. Blog siteniz için ise subdomain kullanımının yerine domainin alt kategorisi şeklinde yayınlamak daha iyi olacaktır. Kısaca subdomain yerine siteadresi.com/blog şeklinde.

Site Kimlik Bilgilerine Dikkat!


WHOIS, bir web sitesinin kimin bulunduğunu ve anlık verilerin yansıtılmasını elde eden domain adı sorgulama araçlarından bir tanesidir. WHOIS üstünden yaptığınız sorgulama ile web sitelerinin IP adreslerini, site sahibini öğrenebildiğiniz şeklinde internet sayfası yöneticisi ile iletişime geçebilirsiniz. WHOIS üstünde detayları açık bulunan bir siteye spam maillerin gelmesi ihtimaller içinde bir durum oluyor. Bunun önüne geçmek istiyorsanız antispam mail filtrelerinden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra eğer bilgilerin gizli saklı tutulursa Google sitede yolunda gitmeyen bir ekip şeylerin bulunduğunu düşünebilir.

Çoğu zaman butik e-ticaret sitelerde her yıl yazılıma binlerce dolar verebiliyor. Paranızın cebinizde kalmasını istiyorsanız Opencart, Woocommerce, Preastashop, Mangento, Oscommerce ve Nopcommerce şeklinde parasız seçeneklerde vardır. Ek olarak parasız olan yazılımlar Opensource ve birçok sayıda geliştirici tarafınca destekleniyor. Negatif yönü ise güncellemeleri sık sık takip etmezseniz sisteme sızma şeklinde durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bu şekilde bir durum yaşamak istemiyorsanız ücretli yazılımları da tercih edebilirsiniz. ShopPHP, Ticimax, T-Soft ve İdeasoft şeklinde…

İlk bakışta tüm Hosting firmaları size aynı gelebilir. Aynı hizmetlerin sunulması, öteki özellikler ve hizmetler dahilin nerede ise aynı fiyatlar sunulduğunu görebilirsiniz. Hosting şirketi sitenin arama motorlarında indexlenmeyi etkilemektedir. Hosting hizmeti sağlayacak şirket seçerken kullananların yorum ve şikayetlerini göz önünde bulundurun. Ek olarak güvenlik ve hız mevzusunda sorunlarla karşılaşmamak için evvelinde araştırma yapın.

SEO Uzmanları ile Beraber Çalışın


Yukarıda sıralamış olduğumuz kriterlerin yanı sıra bazı mühim noktalara da değinmek istiyoruz. Eğer daha ilkin domain almışsanız ve bunu yeni sitenize yönlendirmek istiyorsanız SEO uzmanları ile beraber hareket etmelisiniz. Bir uzmanla beraber çalışmak devamlı sizin açınızdan kazançlı sağlayacak. Siteniz bir e-ticaret sitesi ise ürün açıklamalarını oluştururken kullananların dikkatini çekecek etkili açıklamalar oluşturmalısınız. Bir tek domain optimzasyonu değil web siteniz ile ilgili devamlı bizlere danışabilirsiniz. Uzman kadromuz ile beraber yalnızca bir adım uzağınızdayız.
 
Üst Alt