Akıllı Alışveriş Kampanyası Nedir?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Akıllı Alışveriş Kampanyası Nedir?​

Akıllı Alışveriş Kampanyası Nedir?


Son yılların en fazlaca ön plana çıkan terimlerinden birisi de ‘’ Akıllı alışveriş kampanyası’’ olarak karşımıza çıkıyor. Bu kampanya dijitalleşen dünyada birçok işlemi kolay ve süratli bir halde yapabilmenize olanaklar elde eden oldukça etkili bir işlem türüdür. Akıllı alışveriş kampanyalarıyla işlemlerinizi ve kampanyalarınızı yönetimini kolaylaştırma işlemine erişebilirsiniz. Aynı vakit dönüşüm değerlerinizi en üst düzeye çıkararak oldukça güzel reklam kampanyaları yapabilirsiniz. Böylelikle daha detaylı ve geniş hedef kitlelere ulaşım sağlaya potansiyeline erişebilirsiniz.

Hedef kitleniz arttıkça kampanyalarınız daha çok ilgi görecek ve daha çok kişiye hitap edici duruma gelecektir. Akıllı alışveriş kampanyaları Google Ads reklamlarınızı daha kolay ve süratli yönetebilme ayrıcalığını sizlere sağlar.

Akıllı Alışveriş Kampanyası Avantajları Nedir?


Akıllı alışveriş kampanyaları sizlere birçok açıdan potansiyel yönetim ve geniş kitlelere ulaşım imkanı elde eden oldukça prestijli bir kampanya türü olarak bilinmektedir. Kampanyalardan yararlanarak daha sistemli reklamlar yönetebilir, reklamlarınızı daha geniş kitlelere yayabilirsiniz. Hem de sistemdeki metin ve fotoğraf ögelerini değişik düzeyde kombinasyon testi yapabilme olanağına haiz olabilirsiniz. Akıllı alışveriş kampanyaları sizlere zahmetsiz bir halde optimizasyon işlemi sunar. Hem de manuel teklif verme işlemini sizlere sağlar.

Manuel teklif verme işlemiyle otomatikman işlemlerinizi daha etkili ve süratli bir halde yönetebilme ayrıcalığına erişebilirsiniz. Akıllı alışveriş kampanyalarının kişilere sunmuş olduğu en mühim özelliklerden birisi de kolay entegrasyon özelliğidir. Böylelikle işlemleriniz daha ustalaşmış standartlarda oluşacaktır.

Akıllı Alışveriş Kampanyası Iyi mi Oluşturulur?


Akıllı alışveriş kampanyaları kişilere birçok ayrıcalıklar sağlar fakat bu kampanyalardan yararlanabilmeniz için ‘’ Google Merchant Center’’ hesabı kullanmanız gerekiyor. Reklamlarınız için belirtilmiş olan satış ve bütçe hedeflerine bakılırsa ilgili reklamları belirleyebilirsiniz. İlk ilk olarak oluşturma işlemini gerçekleştirmek için Google Ads oturumu açmanız gerekiyor. Google Ads oturumu açtıktan sonrasında kampanyalar sekmesine tıklamanız gerekiyor. Kampanyalar sekmesine tıkladıktan sonrasında yeni kampanya seçeneğine tıklamanız gerekiyor.

Yeni kampanya seçeneğinden satış bölümünü seçmeniz gerekiyor. Buradan karşınıza kampanya türü seçeneği çıkacaktır. Kampanya türünüzü alışveriş olarak seçmeniz gerekecektir. Kampanya türünüzü alışveriş olarak seçtikten sonrasında işlemlerinize devam edebilirsiniz. Sonrasında ‘’ Merchant Center’’ hesaplarınızı ve ürünlerinizin satılmış olduğu ülkeyi tercih etmeniz gerekiyor. Bu işlemin arkasından ise akıllı alışveriş kampanyası türünü seçmelisiniz. Seçim işleminin arkasından kampanyanıza ilişkin bir isim oluşturmanız gerekiyor. Sonrasında ise bütçenizi belirlemeniz gerekiyor.

Belirlemiş olduğunuz günlük bütçe dahilinde hedeflediğiniz dönüşüm oranlarını elde edilecek varsayılanlar olarak seçebilirsiniz. Eğer ki hesaplarınızda yeterince dönüşüm verisine sahipseniz ROAS şeklinde belirleyebilirsiniz. Dolayısıyla bu işlemlerin arkasından yaptığınız işlemleri ön seyretme yaparak kaydet seçeneğine tıklayınız. Kaydet seçeneğine tıkladıktan sonrasında işlemleriniz tamamlanmış olacaktır. Böylelikle işleminiz tamamlanmış olacak ve akıllı alışveriş kampanyası işlemleriniz gerçekleşmiş olacaktır. Tekrardan bir alışveriş kampanyası oluşturmak istiyorsanız işlemlerinizi aynı adımları izleyerek süratli bir halde gerçekleştirebilirsiniz.

Akıllı Alışveriş Kampanyalarından En İyi Düzeyde Faydalanın!


Akıllı alışveriş kampanyalarından fazlaca etken ve süratli bir halde faydalanabilirsiniz. Akıllı alışveriş kampanyaları yardımıyla tekrardan pazarlama listelerini kolaylıkla kullanabilir ve pazarlama listelerinizi tek bir platform altından yönetebilirsiniz. Böylelikle bu listelere yeni kullanıcılar ilave ederek daha geniş kitlelere reklamlarınızı yayabilir ve genişletebilirsiniz. Akıllı alışveriş kampanyaları reklamlarınızı üst düzey verimlilikte sunabilmenize olanaklar tanır.

Böylelikle reklamlarınızı daha çok kişilere ulaştırabilir ve işlemlerinizi büyütebilirsiniz. Kampanyanın sunmuş olduğu bir başka yararlı özellik dönüşümlerinizi tekrardan seyretme olanağıdır. Kampanyalar ayarlamış olduğunuz günlük bütçe kapsamı dahilinde dönüşüm kıymeti manuel olarak artmış olacaktır. Fakat ipucu olarak şundan anlatmak gerekir ki akıllı alışveriş kampanyalarınızı dönüşüm seyretme özelliği olmadan da kolaylıkla oluşturabiliyorsunuz. Bu kampanya sistemi yardımıyla yeni reklam çeşitlerini keşfedebilirsiniz. Böylelikle kendinizi daha fazlaca geliştirebilir, reklam ağınızı büyütebilme olanağına erişmiş olmuş olursunuz.

Akıllı alışveriş kampanyaları performans analizi yapabilme olanağını sizlere sunar. ROAS ve dönüşüm değerlerinizin performanslarınızı çözümleme etme mevzusunda sizlere yetkinlik özelliği sağlar. Akıllı alışveriş kampanyaları günümüzde görüntülü reklam ağlarında gösterilebilmektedir. Fakat görüntüleme dönüşümü raporları alışveriş kampanyaları için kullanılmamaktadır. Akıllı alışveriş kampanyaları geniş çaplı reklam ağına ulaşmanızı elde eden sizlere fonksiyonel açıdan verimlilikler elde eden oldukça mühim bir detay unsurudur. Bu reklam kampanyalarından yararlanmak sizlere yüksek düzeyde verimlilik olanağı sağlayacak ve süratli bir halde hedef kesime ulaşmanızı elde edecektir.
 
Üst Alt