Adwords Reklam Maliyeti Nasıl Azaltılır?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Adwords Reklam Maliyeti Iyi mi Azaltılır?​

Adwords Reklam Maliyeti Nasıl Azaltılır?


Adwords Reklam Maliyeti Iyi mi Azaltılır?

Anahtar kelimeler ve alt kelimelerde, arama motorlarında üst sıralarda yer almanız sitenize gelen kullanıcı oranını arttırdığı şeklinde hizmet ya da ürün arayan potansiyel müşterilerin de devamlı öncelikli olarak size ulaşmasını sağlar. Bu sebeple arama motorlarından gelen trafik oldukça önemlidir.

Sadece ara ara arama motorlarında üst sıralarda yer almak da kafi olmayabilir. Şu sebeple Adwords ile reklama veren firmalar devamlı sitenizin üstünde çıkacaktır. Bundan dolayı kaçınılmaz bir son şeklinde duran Adwords reklamlarına çıkma sürecinde maliyetleri en aza indirmek için neler yapabileceğinizi inceledik.

1- Rakip Analizi​


Dijital pazarlamanın tüm kollarında yapmanız ihtiyaç duyulan ilk şey devamlı için rakipleri çözümleme etmektir. Eğer Adwords hakkında herhangi bir şey bilmiyorsanız bu sebeple ne kadar bütçe ayırmanız icap ettiğini, hangi kelimelerde reklama çıkmanız icap ettiğini de bilmiyorsunuz anlamına gelir. Bu şeklinde detayları en doğru şekilde rakiplerin yapmış olduğu Adwords reklamlarına göz atarak elde edebilirsiniz. Sizin için mühim veriler, en oldukça hangi kelimeler üstünde reklama çıkılmış olduğu aylık ne kadar bütçe ayrılmış olduğu ve bu bütçe ile ne kadar trafik çekildiğidir. Kazanmış olduğunuz bu veriler doğrultusunda kampanyanız için averaj bir Adwords bütçesi tahminine haiz olmuş olursunuz.

2- Hedef Kitle Analizi​


Hedef kitlenizi tanımak en mühim unsurdur. Bu yüzden hedef kitlenizi her ayrıntılarına kadar çözümleme etmeniz gerekmektedir. Hedef kitle analizi için Google Analytics’den yararlanabilirsiniz. Sitenize gelen kullananların demografi özelliklerine dikkat ederek yaş aralıklarını, ilgi alanlarını öğrenebilirsiniz.

3- Ziyaretçi Çekmek yada Alan kişi Çekmek​


Reklamlara çıkma amacınızı tam olarak belirleyin. Siteniz kafi derecede ziyaretçi çekiyorsa yüksek ihtimalle ziyaretçiden oldukça alan kişi olabilecek kullanıcılara ihtiyacınız var anlamına gelir ve bu sebeple anahtar kelime listelerinizi bu şekilde düzenlemeniz gerekir.

Sitenize bir tek ziyaretçi çekmek istiyorsanız en oldukça ziyaretçi çeken kelimelere odaklanmanız gerekir. Bu sebeple Adwords’e çıkmadan hedefinizi kati ve net olarak belirlemeniz önemlidir.

seo88.jpg


4- Anahtar Kelime Planlayıcıyı Kullanarak Sıralama Oluşturmak​


Google Anahtar Kelime Planlayıcı parasız bir araçtır. Anahtar kelimelere bağlı olarak netice getirebilir, Sitenize ya da rakip sitelere gore, tıklama başı maliyetlere gore, anahtar kelimelerin rekabet oranına gore sıralama getirebilir. Anahtar kelime planlayıcısının size önerilmiş olduğu kelimeler yardımıyla tıklama başına maliyetleri azca fakat aranma hacmi fazla olan kelimelerden yeni bir sıralama oluşturabilirsiniz.

5- Negatif Anahtar Kelime Kullanmak​


Reklam oluştururken negatif anahtar kelime kullanarak sonuçlarınızı daraltabilirsiniz. Böylece o kelimeleri içeriklerinizin anahtar kelimeler listenize eklememiş olmuş olursunuz.

Negatif anahtar kelime eklemek bütçeyi en aza indirmeye de büyük katkı sağlar.

6- Tıklama Başı Maliyeti Düşük Kelimelerde Reklama Çıkmak​


Adwords’te her reklama tıklandığında hesabınızdan para çekilir. Her kelimenin tıklamasının birim fiyatı farklıdır. Tıklama başı maliyeti azca olan kelimelerde reklama çıkarak bütçenizi minimuma indirebilirsiniz. Sadece bu türden çalışmaların geri dönüşümü popüler kelimelere oranla oldukça fazla başarıya ulaşmış olmayabilir.
 
Üst Alt