8 Maddede İçeriğinizi SEO'ya Uyumlu Hale Getirme

Mesut

Eski üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
119
Tepki
13
Özgün içeriğin önemi birçok kişi tarafından yıllardır biliniyordu. Google’ın son zamanlarda yapmış olduğu güncellemeler içeriğin önemini bir kere daha gözler önüne serdi. SEO için özgün içerik üretmeniz kadar sayfanızın optimize bir şekilde yayınlanıyor olması da önem taşımaktadır. Bu yazımda sizlere bazı SEO denetim önerilerinde bulunuyor olacağım.
1. Sayfa Başlıkları (Title)
Sayfa başlığınızı belirlerken ziyaretçiyi ikna edici olmaya özen göstermelisiniz. Eğer belirlediğiniz başlık ziyaretçinin ilgisini çekiyorsa, üretmiş olduğunuz içeriğin okunma rakamlarını olumlu şekilde etkileyecektir.
  • Ana kelimelerinizi başlıkta geçirmeye özen gösteriniz.
  • Ziyaretçinin arama motoru sonuçlarında gördüğünde ilgisini çekeceğine emin olun.
Sayfa başlıkları sitenizin kaynak kodlarında yer alan <title> </title> etiketleridir. Buraya yazmış olduğunuz kelimeler sizin arama motorlarında görünürlüğünüzü belirleyecektir.

Sayfa başlığınızı belirlerken uzunluğa da dikkat etmelisiniz, uzunluğu aşmanız durumunlda Google sonuçlarında başlığınızı yarıda keserek sonunu … şeklinde bırakacaktır. Uzunluğun oranı piksellere bağlı olduğundan tam olarak tespit etmeniz zordur. Bunun için de linkte yer alan araçtan başlığınızın görünürlüğü konusunda yararlanabilirsiniz.

1624103895935.png


2. Ana Başlık <H1>
İçeriğinizin ana başlığını H1 etiketi oluşturmaktadır. Eğer bir Wordpress site sahibiyseniz bir çok temada içeriğin başlığı sizin H1 etiketinizi oluşturmaktadır. Eğer temanızda böyle bir durum oluşmuyor yada siteniz Wordpress alt yapısını kullanmıyorsa sizin H1 etiketini kendiniz belirlemeniz gerekmektedir.
H1 etiketi belirleme işlemini yerine getirirken içeriğinizi doğru şekil de ifade eden en genel kavram olduğuna emin olun. Örnek olarak içeriğiniz için belirlediğiniz 1. maddede yer alan sayfa başlığını H1 etiketi olarak da kullanabilirsiniz. Her sayfada en fazla 1 adet H1 etiketi olması gerekmektedir.

3. İçerik
İçeriğinizde spam algısı yaratmamaya büyük özen gösteriniz. Son zamanlarda Google gibi arama motorları geliştirmiş oldukları algoritmalar sayesinde bunları kolayca tespit edebilmektedir. İçeriğinizde yoğun olarak anahtar kelime listeleri yapmanız sizin uzun vaadede ceza almanıza neden olabilir. Kullanıcı için içerik oluşturduğunuzu hiçbir zaman unutmamalısınız.
Oluşturmuş olduğunuz içeriğin kullanıcı için değer üretiyor olması, sizin sosyal ağlarda görünürlüğünüzü arttırabilecek bir unsurdur.
4. URL Yapısı
URL yapısı bir çok sitede pek fazla göz önüne alınmamaktadır. Benim sizlere
  • URL yapınız için bazı önerilerim bulunuyor.
  • URL adresinizde alt tire geçirmemeye özen gösteriniz.
  • Büyük harfler kullanmaktan kaçının.
  • Özel karakterlere yer vermeyin.
  • Kısa olmasına özen gösterin.
URL adresinizin kısa olması insanların daha sonra sizin içeriğinize daha kolay ulaşmasını sağlayacaktır. Kısa bir url adresi belirlerken anahtar kelimelerinizi kullanarak kısa ve kullanıcının anlayacağı yönden odaklı olmaya özen gösterin.

1624103879303.png


5. Görseller ve ALT Etiketleri
Sitenizde yayınlamış olduğunuz görsel ALT etiketi geçmiyor olsada ziyaretçi açısından sorunsuzca gözlemlenebilmektedir. Arama motorlarına görseliniz hakkında bilgi vermeniz için ALT etiketine ihtiyaç duyulmaktadır. Sizin yazacağınız ALT etiketi, arama motorunun görselin ne olduğu konusunda bilgi sahibi olmasını sağlayacaktır.
Kullanmış olduğunuz ALT etiketi Google arama motorunun Görseller aramasında da doğru hedefleme yapmanıza imkan tanıyacaktır.

Bir görsele ALT etiketi eklemek için de, görselin kaynak kodlarında yukarıdaki görselde olduğu gibi ekleme yapmalısınız. Eğer Wordpress gibi hazır bir sistem kullanıyorsanız panel size kaynak kodlarına müdahale etmeye gerek kalmadan ALT etiketi girme imkanı tanımaktadır.

6. Meta Açıklaması ( Meta Description )
Meta açıklaması sayfanızın arama motorlarında nasıl göründüğünüz sonucunu etkilemektedir. Bu sebeple ziyaretçinin ilgisini çekecek, içerik hakkında bilgi veren açıklamalar girmeye özen gösteriniz.

Eğer meta açıklamanız gereğinden fazla uzun olursa arama motorlarında Title’da bahsettiğim gibi … ile biten sonuçlarınızın, açıklama alanında da meydana gelmesine sebep olabilir. Bu durumu yaşamamak için Title maddesinde linkini verdiğim siteden yararlanabilir, nasıl görüneceğinizi önceden görebilirsiniz.
7. Sosyal Paylaşım
Sosyal medya artık SEO için önem taşımaktadır. Bu sebeple sayfanızda içeriğinizin paylaşılmasını sağlayacak sosyal paylaşım butonlarının yer almasına özen gösteriniz. Eğer Wordpress tarzında hazır bir sistem kullanıyorsanız eklentiler işinizi kolaylaştıracaktır. Özel bir yapıya sahipseniz de Facebook, Twitter gibi sitelerin sunmuş olduğu kodlardan yararlanmalısınız.
8. İç Bağlantılar
Eğer ürettiğiniz içerik ile ilgili bağlantılı sayfalarınız bulunuyorsa içeriğinizden diğer sayfaya linkleme yapabilirsiniz. Sayfa içerisinde vereceğiniz linkler, sizin sayfanıza gelen botun diğer sayfayı da ziyaret etmesini sağlayacaktır. Bu sayede geçmişteki sayfalarınızın da tekrar değer kazanmasına imkan tanıyabileceksiniz. Linkleme yaparken aşırıya kaçmadan doğru bir şekil de yapılmasına özen göstermelisiniz.
 

mtolu

Üye
Katılım
21 Haz 2021
Mesajlar
7
Tepki
1
teşekkür ederiz bilgiler için.
 

Mesut

Eski üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
119
Tepki
13
teşekkür ederiz bilgiler için.
ne demek :)
 
Üst Alt