500 Internal Server Hatası Nedir?

codeworld

Bağımlı
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
32
Tepki
1

500 Internal Server Hatası Nedir?​

500 Internal Server Hatası Nedir?


Bir web sitesini ziyaret ettiğimizde, tarayıcımız sitenin sunucusuna bir talep gönderir. Sunucu hemen sonra gönderilen isteği işler ve sayfanın HTTP başlığıyla görüntülenmesini sağlayacak olan tüm kaynakları sağlar, bu da bir HTTP durum kodu gerektirir.

Kod, tarayıcımıza talebin durumu hakkında informasyon vermek içindir. Dolayısıyla, bir 500 durum kodu alırsak, tüm bu yol süresince herhangi bir yerde bir şeyler ters gitti anlamına gelir. Ve bizim için aslolan mesele, sunucunun probleminin ne işe yaradığını otomatikman belirleyememesidir.

500 Internal Server Hatası Nedir? 500 Hatası Ne Demek? Kısacası, 500 hatası, sunucunun beklenmeyen bir durumla karşılaşmış olduğu ve isteği yerine getirmesini engellediği anlamına gelir. Dahili Sunucu Hatası, WordPress kullanıcılarının karşılaşabileceği en sinir bozucu hatalardan biridir.

500 Internal Server Error Niçin Olur?


500 mesajının birkaç değişik çeşidi vardır. Fakat bu hepsi kullandığımız web sunucusuna yada tarayıcıya bağlıdır. Kimi zaman ziyaret ettiğimiz internet sayfası bu tür hatalar için kendi hususi sayfasına haiz olabilir.

WordPress’teki 500 Hatasının Ihtimaller içinde Sebepleri

  • Bozuk .htaccess dosyası
  • Eklenti sorunları
  • Tema sorunları
  • PHP hafıza limiti

WordPress 500 Hatası Çözümü


Problemi çözmek için ilk olarak tam bir yedek oluşturmayı unutmamalıyız. Ve bir tek bu durumda değil, bir WordPress sitesinin dosya yapısını özelleştirmenin onu çabucak bozabileceğini daima dimağımızda tutmalıyız.

Yedekleme, bir şeyler ters gittiğinde WordPress sitemizi emek harcama durumuna geri yükleyebilmemizi sağlar. Yalnızca dosyalarımız için de bir yedekleme yapabiliriz. Daha süratli ve rahat olur, sadece en iyisi her şeyi geri yüklemenize destek olacak tam kapsamlı bir yedekleme yapmaktır.


WordPress’te 500 Hatası için Çözümler:

500 hatası için rahat, 5 dakikalık düzeltmeler yoktur. Çözmek için, vakit ve sabır gerekir. Çoğu zaman hatayı düzeltmek, aslolan sebebin ne işe yaradığını belirlemekten geçer. Şu demek oluyor ki hatayı saptamak, çözmekten daha çok vakit alabilir.

500 hatası, bizlere ayrıntılar vermeden bir şeyin ters gittiğinin bir göstergesidir. Esasen, hatayı çözerken sondan geriye doğru çalışmalıyız. İlk olarak, aslolan düzeltmeyi buluruz ve sonrasında sebebinin ne işe yaradığını biliriz ki bu, aynı nitelikteki gelecekteki aksilikler için yararlıdır.

Genel olarak, şahit olduğumuz 500 hatanın bir çok bir sunucu sorunundan meydana gelmektedir, sadece bunlar istemci tarafındaki bir sorundan da kaynaklanabilir. Her iki tür problemi da içeren değişik çözümler üstünde çalışacağız.


1) .Htaccess Dosyasını Denetim Edin


Buradaki düzeltme nispeten kolaydır. Tek yapmamız ihtiyaç duyulan bozuk .htaccess dosyasını yeni bir dosya ile değiştirmektir.

Çoğu zaman, yeni bir .htaccess dosyası oluşturmak için yapmamız ihtiyaç duyulan şey, WordPress paneline gitmek ve bir tek kalıcı bağlantı ayarlarını kaydetmek olacaktır.

Sadece sitemizin açılmaması durumunda, kalıcı bağlantılar seçeneğini ortadan kaldıran WordPress Denetim Panelimize muhtemelen giriş yapamayız. Bu durumda, web sitemizin dosyalarına erişmek ve .htaccess dosyamızı bulmak için cPanel Dosya Yöneticisi yada FileZilla benzer biçimde bir FTP istemcisi kullanmamız gerekecektir.

Devam etmeden ve eski .htaccess dosyasını yenisiyle değiştirmeden ilkin, bir yedek oluşturmamız gerekiyor. Bunu, orijinal dosyanın adını .htaccess-old benzeri bir şeye değiştirerek yapıyoruz. Bunu yaptıktan sonrasında, WordPress dosyayı okumayı bırakacaktır.

Yeni bir .htaccess dosyası oluşturmakla başlıyoruz işe;

Açıyoruz ve içine aşağıdaki kod satırlarını yazıyoruz:

#BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>


500 hatamızın sebebi PHP hafıza sınırının aşılması olabilir. Çoğu zaman bu, fena kodlanmış eklentiler, oldukca sayıda eklenti sebebiyle yada site, kaynak yoğun eklentiler kullandığında gerçekleşir. Yapmamız ihtiyaç duyulan şey sitemizin PHP hafıza sınırını artırmaktır. Bunun için dosya yöneticisi vesilesiyle, .htaccess dosyası web sitemizin kökünü bulur ve aşağıdaki kodu ekleriz:

php_value memory_limit 256M


2) Tüm Eklentileri Denetlemek


Eklentiler, WordPress’teki birçok hata türünün ara sıra ortaya çıkan nedenleridir. Uyumluluk problemlerine yol açan güncel olmayan eklentiler ve hatta yeni, sadece fena kodlanmış eklentiler dahil olmak suretiyle, EKLENTİLER 500 hatasına niçin olabilirler. Kimi zaman bir eklenti ekledikten derhal sonrasında da, 500 hatası alabiliriz.

Eklentilerimizden hangisinin hataya niçin bulunduğunu bulmak için, tüm eklentileri toplu olarak dönem dışı bırakmalıyız. Problem çözülürse, dahili sunucu hatamızın kaynağının hangisi bulunduğunu görmek için eklentileri teker teker tekrardan etkinleştirmeye başlarız. Hangi eklentinin hatalı bulunduğunu belirleriz. O eklentiye dair çözüm ararız.


3) Çekirdek WordPress Dosyalarını Tekrardan Yükleme


Tüm eklentileri dönem dışı bırakmak dahili sunucu hatasını çözmediyse, wp-admin ve wp-include dizinlerini yeni bir WordPress kurulumundan tekrardan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

İlginizi çekebilir: WordPress Iyi mi Kurulur Resimli Ifade
 
Üst Alt