3.6 Milyon İçeriği Analiz Ettik İşte Evergreen İçerik Hakkında Öğrendiklerimiz

RİMA

Meraklı
Katılım
7 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki
2
Her zaman yeşil kalan içeriği daha iyi anlamak için 3,6 milyar makaleyi analiz ettik.

Spesifik olarak, eskimeyen içerik yayınlama şansını artırabilecek bir dizi farklı faktörü (içerik biçimleri ve tanıtım kanalları dahil) inceledik.

Veri ortağımız BuzzSumo'nun yardımıyla, belirli içeriklerin zaman içinde neden paylaşımlar ve bağlantılar almaya devam ettiği hakkında çok şey öğrendik.

Hemen verilere geçelim.

İşte Temel Bulgularımızın Kısa Bir Özeti:

1. Liste gönderileri ve nasıl yapılır gönderileri, “en eskimeyen” iki içerik formatıdır. Sunumlar ve basın bültenleri en az yaprak dökmeyen şeyler olma eğilimindedir.

2. Podcast bölümleri zaman içinde çok nadiren paylaşılır. Aslında, podcast'lerin bir liste gönderisine kıyasla her zaman yeşil olma olasılığı 4.28 kat daha düşüktür.

3. Reddit'te yoğun olarak paylaşılan içeriğin her zaman yeşil olma olasılığı yüksektir.

4. Twitter'da çok fazla etkileşim içeren makaleler çok nadiren uzun vadede paylaşımlar ve bağlantılar alır.

5. Başlığında “2020” veya “2021” geçen gönderiler, her zaman yeşil olma eğilimindedir. Bu, son bilgilere sahip içeriklerin paylaşım alma olasılığının daha yüksek olduğunu gösteriyor.

6. Her zaman yeşil kalan içeriğin en yüksek oranına sahip içerik türleri arasında “en iyiler” listeleri, kılavuzlar, veriye dayalı araştırmalar ve sektör raporları bulunur.

7. Analiz ettiğimiz yayıncılar arasında, Social Media Examiner, HBR ve Mindful, her zaman yeşil kalan içeriğin en yüksek miktarını yayınlama eğilimindedir.

8. Her zaman yeşil kalan içeriği en düzenli olarak yayınlama eğiliminde olan sektörler arasında dijital pazarlama, sağlık ve teknoloji yer alır.

9. Nispeten düşük miktarda dökmeyen makaleye sahip endüstriler arasında SEO, işletme ve moda yer alır.

Nasıl Yapılır Gönderileri ve Listeler, Her Zaman Yeşil Olma Olasılığına Sahiptir

İlk olarak, içerik formatının bir makalenin her zaman yeşil olma yeteneği üzerindeki etkisini analiz etmek istedik.

Bir parçanın konusu, bir parçanın zaman içindeki ilgisinin önemli bir unsuru olsa da, formatın da bir rol oynayabileceğini varsaydık.

İşte bulduklarımız:

1626187908059.png


Gördüğünüz gibi, liste gönderileri (açık farkla) çoğu zaman her daim yeşil olma eğiliminde olan içerik formatıdır. Bunu nasıl yapılır gönderileri, “ne” gönderileri ve “neden” gönderileri takip eder.

Bu, liste gönderilerinin genel olarak yüksek miktarda pay alma eğiliminde olduğunu tespit eden önceki araştırmamızla uyumludur.

Bir içeriğin ne kadar her zaman yeşil olduğunu hesaplamak için BuzzSumo'nun "Evergreen" metriğini kullandık.

Bu ölçüm, bir makalenin ilk yayınlanmasından 30 gün sonra oluşan paylaşımlara ve bağlantılara bakar.

Örneğin, Healthline'dan gelen bu liste gönderisi son derece yüksek bir Evergreen puanına sahiptir:

1626187929627.png


Bu içerik, erken dönemde oldukça fazla sayıda paylaşım ve bağlantı elde etmiş olsa da, gönderi, ilk yayınlandıktan yıllar sonra trafik ve vızıltı oluşturmaya devam ediyor.

Genel olarak, Evergreen puanlarının farklı formatlar arasında eşit olarak dağıtılmadığını keşfettik.

Aslında, bir liste gönderisinin her zaman yeşil olma olasılığı bir sunumdan 15 kat daha fazladır.

Önemli Çıkarım: Liste gönderileri ve nasıl yapılır gönderileri, yayınladıkları her daim yeşil içerik miktarını en üst düzeye çıkarmak isteyen yayıncılar için en iyi içerik biçimleri gibi görünmektedir.

Podcast Bölümleri Çok Nadiren Daima Yeşil Oluyor

Podcast bölümlerinin genellikle çok uzun bir raf ömrüne sahip olmadığını gördük.

1626187954218.png


Bu, podcast alanındaki insanlar için sürpriz olmayabilir. İnsanların ilk yayınlandıktan yıllar sonra dinlediği kesinlikle belirli podcast bölümleri vardır.

Bununla birlikte, çoğu kişinin podcast uygulamaları, henüz piyasaya sürülen yeni bölümleri içerecek şekilde tasarlanmıştır.

1626187973592.png


Aslında, beslemelerin kendileri kronolojik sırayla listelenir. Bu, neden çok az podcast bölümünün ilk aylarından sonra sosyal medya paylaşımları aldığını kısmen açıklayabilir.

Ayrıca sunum, basın bülteni veya infografik biçimindeki içeriğin hisselerinin çoğunu erken alma eğiliminde olduğunu gördük. Ve sonra fışkırt. Aslında, bu üç biçimin, podcast'lere kıyasla her zaman yeşil olma olasılığı daha da düşüktü.

Ancak podcast'lerin giderek daha popüler bir içerik formatı olması nedeniyle bu bulgunun altını çizmenin faydalı olacağını düşündük.

Temel Çıkarım: Podcast bölümleri erken bir vızıltı yaratma eğilimindedir. Ancak çok az sayıda podcast bölümü uzun vadede paylaşımlar ve bağlantılar almaya devam ediyor.

Reddit'te Etkileşim Olan İçeriğin Her Zaman Yeşil Olma Olasılığı Güçlü

Ardından, farklı kanallardaki etkileşimin her zaman yeşil kalan içerik üzerindeki etkisine bakmak istedik.

Spesifik olarak, dört farklı popüler sosyal ağdaki paylaşımların, içeriğin her zaman yeşil hale gelmesiyle nasıl ilişkili olduğuna baktık.

İşte bulgularımız:

1626188049727.png


Veri kümemizdeki makaleler arasında Reddit'te yüksek etkileşime sahip içeriğin zaman içinde paylaşılma olasılığı nispeten yüksekti.

Bu neden olabilir?

Herhangi bir sosyal platform gibi, Reddit kullanıcıları da haberler, yakın zamanda yayınlanan içerikler ve trend olan videolarla ilgileniyor. Aslında, farklı konularda yeni içerik keşfetmeye adanmış birkaç alt dizin var.

1626188070216.png


Bununla birlikte, diğer platformlardan farklı olarak Reddit, zamansız içerikle ilgilenen oldukça fazla sayıda kullanıcıya sahiptir. Yıllar önce yayınlanmış olabilecek eğlence makaleleri ve videolar dahil.

Örneğin, veri kümemizden oldukça fazla Reddit etkileşimi alan bir makale:

1626188086844.png

(Bu makale aynı zamanda yüksek bir yaprak dökmeyen puana sahip oldu.)

Bir haber makalesi veya TMZ'den bir parçanın aksine, bu, insanların ilk yayına girdikten aylar, yıllar ve hatta on yıllar sonra değer kazanabilecekleri içerik türüdür.

Aslında Reddit, nişinizdeki hangi konuların her zaman yeşil kalan içeriğe yol açmasının muhtemel olduğunu bulmak için yararlı bir "turnusol testi" olabilir.

Önemli Çıkarım: Reddit katılımı, bir makalenin zaman içinde bağlantı ve paylaşım oluşturma şansı ile yüksek oranda ilişkilidir.

Twitter Payları Yüksek Evergreen Puanlarıyla İlişkili Değil

Çok sayıda paylaşıma ve retweet'e sahip içeriğin, her zaman geçerli olan yüksek puanlara sahip olma olasılığının düşük olduğunu keşfettik.

1626188135150.png


Twitter'a aşina olan herkes için bu bir sürpriz olmamalı. Platform büyük ölçüde buraya ve şimdiye adanmıştır (aslında Twitter'ın sloganı “Şimdi oluyor”dur).

Ayrıca Twitter'da yoğun olarak paylaşılan birçok makalenin haber parçaları olduğu gerçeği de var. Tanım olarak, başlangıçta paylaşıldıktan sonra fazla ilgi görmezler.

Ayrıca Pinterest pinlerinin bir blog gönderisinin her daim yeşil olma yeteneğiyle ilişkili olmadığını gördük. Twitter'dan farklı olarak, sabitlenmiş içeriğin, ilk paylaşıldıktan çok sonra insanların akışlarında görünmesi mümkündür.

Bununla birlikte, verilerimize dayanarak, Pinterest'in erkenden yoğun bir şekilde sabitlenmesi, bir makalenin uzun vadeli bağlantılar ve paylaşımlar alacağını göstermez.

Önemli Çıkarım: Twitter paylaşımlarının, bir içeriğin her zaman yeşil olma yeteneğiyle çok az ilişkisi vardır.

Başlığında İçinde Bulunan Yılı Olan Gönderiler Her Zaman Yeşil Olabilir

İlginç bir şekilde, başlığında bu yılı öne çıkaran makalelerin her zaman yeşil kalma olasılığının yüksek olduğunu gördük.

İlk başta, bu bulgu bir sürpriz olarak gelebilir. Sonuçta, belirli bir yıla odaklanan içeriğin zaman geçtikçe daha az alakalı hale gelmesi muhtemeldir.

Bununla birlikte, mevcut yıla odaklanmanın içeriğinizin her zaman yeşil olma ihtimalini artırabilmesinin iki nedeni vardır:

İlk olarak, en son bilgileri içeren içerik, başlangıçta paylaşımlar ve bağlantılar alabilir. Ve bu etki zamanla devam eder.

(BuzzSumo'nun Evergreen puanının 30 gün sonra gerçekleşen etkileşimi saydığını unutmayın.)

Bu nedenle, bir gönderinin ilk yayınlandığı aya bağlı olarak, başlıkta belirtilen yıl içinde hala aylarca potansiyel paylaşım vardır.

Örneğin, burada mevcut yılı içeren bir gönderi var. Ve nispeten yüksek bir yaprak dökmeyen puana sahiptir:

1626188193479.png


Bu, yayınlandığı gün alakalı olan nadir gönderi türüdür. Ve yolun aşağısında hala değerli aylar olabilir.

İkincisi, içinde bulunulan yılı öne çıkaran gönderiler mutlaka o yıl yayınlanmadı.

Örneğin, bu gönderi ilk olarak 2017'de yayınlandı:

1626188217640.png


Ancak, başlık hala “2021” içeriyor. Bu, gönderinin bu yıl güncellendiği gerçeğini yansıtıyor. Yine, okuyuculara bir parça yeni (veya güncellenmiş) içerik sunmak, muhtemelen daha fazla paylaşıma yol açar.

İlginç bir şekilde, blog yazısı başlıklarınıza yılı dahil etmenin artık önceki yıllara kıyasla daha etkili göründüğünü keşfettik.

1626188234249.png


Özellikle, başlıklarında "2020" veya "2021" olan makalelerin Evergreen medyan puanı 33'tür - önceki yıllara göre önemli ölçüde daha yüksektir.

Bunun nedeni, her zamankinden daha fazla içeriğin olması olabilir. Kullanıcılar, son zamanlarda alakalı bilgileri bulmalarına yardımcı olmak için giderek daha fazla kısayol ("2021" içeren bir başlık gibi) arıyor.

Ayrıca 2020 ve 2021'in koronavirüs tarafından domine edilmesinden de kaynaklanabilir. Ve dünyanın virüse verdiği yanıtın getirdiği değişiklikler göz önüne alındığında, insanlar COVID'den önce yayınlanan içeriği giderek büyük ölçüde alakasız olarak görüyorlar. “2020” veya “2021” içeren bir gönderi, alakalı bir şey olarak öne çıkar.

Önemli Çıkarım: Mevcut yılı başlığınıza ve başlık etiketinize dahil etmek, kısa ve uzun vadede daha fazla paylaşıma yol açabilir.

Evergreen İçerik Türleri En İyi Listeleri, Raporları ve Çalışmaları İçerir

Bir sonraki adımımız, her zaman yeşil içerikle sonuçlanma eğiliminde olan belirli içerik türlerini incelemekti.

Başka bir deyişle, yukarıda en iyi performans gösteren biçimleri (liste gönderileri, nasıl yapılır gönderileri vb.) belirledik. Ancak bu formatlarda onlarca farklı varyasyon var.

Örneğin, kapsamlı bir köpek ırkları listesi, sitenizin SEO'sunu optimize etmeye yönelik ipuçları listesinden tamamen farklı olacaktır.

Her ikisi de teknik olarak liste gönderileridir. Ancak nihai sonuç tamamen farklı olacaktır.

Bu nedenle, bir dizi popüler içerik türünü biraz daha derine inmek istedik. Ve daha kalıcı içerik ortaya çıkarmak isteyen pazarlamacılar için hangi içerik türlerinin en iyi seçenek olduğunu anlayın.

Bunu yapmak için, her zaman yeşil kalan içeriğin başlıklarında görünme eğiliminde olan terimlere baktık.

İşte bulduklarımız:

1626188266019.png


"En iyi"ye odaklanan içerik, en yüksek Evergreen puanlarına sahip olma eğilimindedir.

Bu, okuyucuların en iyi ürünleri, uygulamaları, videoları ve sosyal medya hesaplarını tek bir yerde toplayan içeriğe çok değer verdiğini gösteriyor.

Örneğin, veri kümemizden "en iyi" bir gönderi:

1626188288481.png


Son derece her zaman yeşil kalan bir başka içerik türü de kılavuzlardı.

"En iyi" gönderiler gibi, rehberlerin temel değeri de zamandan tasarruf etmeleridir. Ancak en iyi öğelerin küratörlüğünü yapmak yerine, esasen bilgiyi küratörlüğünü yapıyorsunuz.

Örneğin, Forbes'un sunduğu bu yeni başlayanlar için blok zinciri kılavuzu, ilk yayınlandıktan 4 yıldan fazla bir süre sonra paylaşımlar ve bağlantılar almaya devam ediyor:

1626188307082.png


Ayrıca başlıklarında “veri”, “raporlar”, “çalışma”, “bilim”, “gerçekler” ve “araştırma” içeren içeriklerin nispeten yüksek puanlara sahip olduğunu keşfettik.

Bu, kullanıcıların veriye dayalı bilgilere aç olduğunu gösterir.
İşte analiz ettiğimiz makalelerden bir örnek:

1626188322014.png

(Bu parçanın 2018'den nasıl olduğuna dikkat edin. Yine de geri bağlantılar oluşturmaya devam ediyor.)

Son olarak, “gelecek” ve “trendler” ile ilgili içerikler zaman içinde paylaşım alır. Bu mantıklı: insanlar her zaman bir sonraki adımın peşinde. Ve trendle ilgili bu gönderiler uzun bir bakış açısına sahip olduğu sürece, oldukça uzun bir süre boyunca her zaman yeşil kalabilirler.

İşte trendlere odaklanan her zaman yeşil kalan bir gönderi örneği:

1626188345519.png


Önemli Çıkarım: Okuyucular, en iyiyi seçen, bilgileri tek bir yerde toplayan ve bol miktarda veri içeren içeriğe aç.

Sosyal Medya Denetçisi, HBR ve Mindful Düzenli Olarak Her Zaman Yeşil İçerik Yayınlıyor

Bu noktada, her daim yeşil içerikle ilişkili bir dizi faktörü analiz etmiştik. Ve hangi yayıncıların onu yaratmada en iyi işi yaptığını görmek istedik.

Spesifik olarak, BuzzSumo veritabanındaki en az 10.000 makale yayınlamış tüm alanları analiz ettik.

İşte bulduklarımız:

1626188382067.png


İncelediğimiz alanlar arasında Social Media Examiner, HBR, Mindful, Brain Pickings ve Visual Capitalist dünya standartlarında her daim yeşil içerik yayınlıyor.

Bu sitelerin her birinin kapsadığı içerik türleri ve konular farklılık gösterse de, içeriklerini birbirine bağlayan bazı ortak noktalar vardır.

İlk olarak, bu yayıncılar, her zaman yeşil olan içerikle güçlü bir şekilde ilişkili olduğunu keşfettiğimiz içerik biçimlerine büyük ölçüde güveniyorlar.

Social Media Examiner, esasen yalnızca bu iki biçimdeki içeriği yayınlar.

1626188430489.png


HBR ağırlıklı olarak nasıl yapılır içeriğine dayanır.

1626188445607.png


Ve Mindful, Evergreen puanlarıyla önemli ölçüde ilişkili olan iki format olan çok sayıda “ne” ve “neden” yazısı yazma eğilimindedir.

İkincisi, içeriğin kendisi zamanın testine dayanmak için sıfırdan özetlenmiştir:

1626188465407.png


Ve gerçekten her zaman yeşil olamayacak içerik için (Social Media Examiner'ın yayınladığı içerik gibi), düzenli olarak güncellenebilecek içerik olacak şekilde sıfırdan tasarlanmıştır.

Örneğin, Social Media Examiner'dan gelen bu gönderi, LinkedIn'in kullanıcı arayüzü değiştikçe muhtemelen güncelliğini yitirecektir.

1626188481965.png


Ancak temel içerik ve stratejiler yakın zamanda çalışmayı bırakmayacak. Bu, gönderinin önümüzdeki 12-18 ay içinde hızlı bir rötuş (ve bazı yeni ekran görüntüleri) gerekeceği anlamına geliyor.

Önemli Çıkarım: En yüksek miktarda her zaman yeşil içerik ortaya koyan yayıncılar, etkili içerik biçimlerine, her zaman değişmeyen içerik türlerine ve insanların uzun yıllar sonra muhtemelen ilgileneceği konulara odaklanma eğilimindedir.

Teknoloji, Pazarlama ve Sağlık Hakkındaki İçerik, Genel Olarak En Yüksek Evergreen Puanına Sahiptir

Her zaman yeşil kalan içeriği en sık yayınlama eğiliminde olan farklı sektörler söz konusu olduğunda?

Bu soruyu cevaplamak için 12 dikey analiz ettik. Ve onları ortalama yaprak dökmeyen puanlarına göre sıraladı.

İşte o analizin sonuçları:

1626188514943.png


Genel olarak, dijital pazarlama, içerik pazarlaması, sağlık ve eğlence ile ilgili içerik son derece her zaman yeşil olma eğilimindedir.

Örneğin, çok yüksek Evergreen puanına sahip pazarlama hakkında bir blog yazısı:

1626188535328.png


Öte yandan, iş, finans ve moda ile ilgili içeriklerin yüksek puan alma olasılığı daha düşüktür.

İçerik dünyasındaki hiç kimse için bu bulgular sürpriz olmayabilir. Social Media Examiner hakkında konuştuğumuzda değindiğimiz gibi, pazarlamayla ilgili makul miktarda içerik her zaman yeşildir (veya birkaç ince ayar ile her zaman yeşil hale getirilebilir).

Sağlıkla ilgili içerikle aynı hikaye. Pazarlama içeriği gibi, sağlıkla ilgili makalelerin de zaman içinde güncellenmesi gerekir. Ancak zaman geçtikçe yönergeler ve tavsiyeler oldukça dayanıklıdır.

Sağlık alanındaki her zaman yeşil kalan içeriğe bir örnek:

1626188551111.png


Öte yandan, finans ve moda ile ilgili içerik, içinde bulunulan gün veya hafta boyunca meydana gelen olaylara veya geçici heveslere daha fazla odaklanma eğilimindedir.

Önemli Çıkarım: Her zaman yeşil kalan içeriğin en yüksek oranını yayınlayan sektörler arasında pazarlama, teknoloji, sağlık ve eğlence yer alıyor.

Sonuç

Bu, analizimizi tamamlıyor. Umarım verileri ilginç ve faydalı bulmuşsunuzdur.

Ve BuzzSumo'dan Henley Wing ve Louise Linehan'a bu çalışmayı mümkün kıldıkları için tekrar teşekkür etmek istiyorum.

Bununla, söyleyeceklerini duymanın zamanı geldi.

Bu bulgulardan herhangi biri şaşırtıcı mıydı? Ya da belki bir sorunuz var.

Her iki durumda da, aşağıdaki yorumlar bölümünde düşüncelerinizi bana bildirin.
 

Ekli dosyalar

  • 1626188407769.png
    1626188407769.png
    89.6 KB · Görüntüleme: 168

HayaletBilisim

Kurumsal Üye
Katılım
14 Tem 2020
Mesajlar
3
Tepki
0
Faydalı içerik için teşekkürler.
 
Üst Alt