25+ SEO VE WEB SİTE DÖNÜŞÜM İSTATİSTİKLERİ: SEO NEDEN SİTENİZDE DAHA FAZLA SATIŞA ULAŞTIRIR

RİMA

Meraklı
Katılım
7 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki
2
2020'de işletmelerin yalnızca %64'ü SEO'ya zaman ve para yatırdı. Bu, tüm şirketlerin üçte birinden fazlasını hala soğukta bırakıyor.

Hala SEO hizmetlerine (arama motoru optimizasyonu) yatırım yapmıyorsanız, çok şey kaçırıyorsunuz. Ve bunun için sadece bizim sözümüze güvenmeyin - hem trafik üretimi hem de satış geliri için verilerin gösterdiği şey budur.

Hemen hemen tüm şirketler Google Ads ve Facebook Ads gibi dijital platformlarda ücretli kampanyalar kullanırken, birçoğu SEO kampanyalarında hala tembellik yapıyor.

Ama bu bir hata. Google aramalarının yalnızca %4,42'si reklam tıklamalarına yol açarken, organik sonuç tıklamalarına yol açan aramaların %45,25'i.

Bu, yalnızca reklamlara yatırım yapıyorsanız, potansiyel arama motoru trafiğinin %90'ından fazlasını masada bıraktığınız anlamına gelir.

Bu yazıda, SEO'nun neden önemli olduğunu ve 2021'de nasıl ustalaşacağınızı gösteren daha fazla SEO ve web sitesi dönüşüm istatistiklerini keşfedeceğiz.

SEO'DA DÖNÜŞÜM ORANI NEDİR?
SEO'da dönüşüm oranı, randevu almak veya çoğu zaman bir ürün satın almak gibi belirli bir işlemi tamamlayan SEO etkinlikleri tarafından oluşturulan ziyaretçilerin yüzdesini ifade eder. Esasen, herhangi bir ücretli dijital pazarlama kanalı veya kampanyasıyla aynıdır.

Bireysel istatistiklere bakmaya başlamadan önce, bazı temel terimleri ve kavramları anlamalısınız.

Bu nedenle, dijital pazarlama terminolojisine aşina değilseniz, bu liste bu yazının ilerleyen kısımlarında görünecek tüm kısaltmaları anlamanıza yardımcı olacaktır.

TO: Tıklama oranı, bir reklamı veya arama sonucunu görüntüleyen ve bağlantıyı tıklayan kullanıcıların yüzdesi.
Organik: Reklamlar için ödeme yapılmadan, bunun yerine ziyaretçileri çeken değerli içerik aracılığıyla oluşturulan trafik veya farkındalık.
SERP: Bir aramayı bitirdikten sonra gördüğünüz “arama motoru sonuç sayfası”.
Huni: Potansiyel bir müşterinin bir ürünü satın almak için atması gereken adımlar. Farkındalık veya keşifle başlar, ardından araştırma ve son olarak eylem veya satın alma ile devam eder.
Not: Bu makale, SEO'nun ne olduğu ve bu pazarlama kampanyasının hedefleri hakkında temel bir anlayışa sahip olduğunu varsayar. “SEO Nedir?” sorusunun cevabını hala bilmiyorsanız. özel kılavuzumuza göz atın.

2021'DE NEDEN ÖNEMLİ OLDUĞUNU GÖSTEREN SEO İSTATİSTİKLERİ
2021'de SEO'nun neden bu kadar güçlü ve gerekli olduğunu gösteren en son araştırmalara bakalım.

Arama motorları, satın almaya hazır tüketicilere ulaşmak için benzersiz bir fırsat sunuyor
Her zamankinden daha fazla insan, ürün satın alırken interneti ve arama motorlarını kullanıyor.

COVID-19 krizinin etkisini hesaba katmasak bile, e-Ticaret 2021'de yine de herhangi bir işletme için çok önemli bir faktör olacaktır.

1628623297869.png


~Temmuz 2020'de tüketicilerin %81'i önceki 30 gün içinde çevrimiçi olarak bir ürün veya hizmet aramıştı.
~Tüketicilerin %74'ünden fazlası 30 günlük bir süre içinde çevrimiçi olarak bir ürün satın aldı.

Dolayısıyla insanlar yalnızca Google'da ve diğer sitelerde ürün aramıyor. Birçoğu onları doğrudan ulaştıkları web sitesinden satın almaya devam ediyor.

Diğer çalışmalar, arama motorlarının gücünü daha da net bir şekilde ortaya koyuyor:

~
Tüm izlenebilir web sitesi trafiğinin %53'ü organik aramadan geliyor.
~SEO, organik sosyal medyadan 10 kat daha fazla trafik sağlar.
~Organik SEO, ortalama olarak tüm çevrimiçi gelirin %6'sını oluşturur.

Ve 2021'de bu trafiğin ve gelirin çoğu tek bir kaynaktan geliyor; Google.

Google hala kral
SEO hakkında en ufak bir bilgi bile biliyorsanız, bu bir sürpriz olmamalı. Google, 2021'de hâlâ üstün durumda. Hatta arama motoru, pazarın daha da baskın bir payını kontrol ediyor.

~Şubat 2021'de Google, arama motorlarının %92,05'lik pazar payını kontrol etti.

İnternet aramalarının %10'dan azı Google dışındaki arama motorlarında gerçekleşir. Tüm niyet ve amaçlar için, bu arama tekelindedir.

Ve bu, herhangi bir şirketin kontrol edebileceği güçlü bir konumdur. Bunun çoğu insanın internet alışkanlıklarını nasıl etkilediğini görelim.

~Google, tüm web trafiği yönlendirmelerinin %66'sını kontrol eder (YouTube ve Gmail'i dahil ederseniz daha da fazla).

1628623396334.png


~En yakın rakip, karşılaştırmaya göre web trafiği yönlendirmelerinin yalnızca %5.1'ini sağlayan Facebook'tur.
~Üçüncü sırada ise %3,9 ile başka bir Google kuruluşu olan YouTube yer alıyor.

Çoğu kişi bir web sitesi, ürün veya bilgi ararken doğrudan Google'a gider. Ve bu çok paraya değer.

~2020'de Google, 146,92 milyar dolar reklam geliri elde etti.
~2020'nin 4. çeyreğinde, reklam gelirinin %69'dan fazlası Google Arama reklamlarından geldi.

Tüketiciler henüz ilgilendiklerini bilmedikleri yeni ürünleri ararken bile Google'a başvuruyor.

~2019'da tüketicilerin %49'u yeni ürünler keşfetmek için Google'ı kullandı.

Uygun SEO olmadan, muhtemelen herhangi bir organik trafik elde edemezsiniz.
SEO sağlayıcısı Ahrefs bir milyardan fazla sayfayı inceledi ve web sayfalarının büyük çoğunluğunun hiç organik trafik almadığını buldu.

~Aslında, web sayfalarının %90,63'ü Google'dan 0 organik arama trafiği alıyor.

1628623462621.png


Bir web sayfası, siz oluşturduğunuz için otomatik olarak görünmez veya bulunamaz. Bulması kolay olduğundan emin olmalısınız. SEO'nun tüm amacı budur.

Diğer sitelerin sayfanızı öne çıkardığından emin olarak, Google'a ve tüketicilere sitenizin değerli içerik barındırdığı konusunda bir fikir verirsiniz.

Ancak her pazarlamacı başarılı değildir. Bundan uzak, tüm sayfaların yarısından fazlasının hiç geri bağlantısı yok.

~Sayfaların %31'i diğer alanlardan 0 geri bağlantıya sahiptir.

Ve trafiğin çoğu, ilk 3 sonuçta seçilen birkaç kişiye gidiyor.

~En iyi 3 sonuç, tüm tıklamaların büyük çoğunluğunu alır (%75,1 birleşik TO).
~8-10 arası konumlardaki sonuçların ortalama olarak yalnızca %3,06 TO'su vardır.

1628623537967.png


Ve o zirveye ulaşmak kolay değil.

~Google arama sonuçlarındaki yeni sayfaların %91'inin ilk 10'da yer alması iki aydan uzun sürüyor.
~Google'daki ortalama 1 numaralı sonuç, 2 ve 3 numaralı sonuçlardan %380 daha fazla geri bağlantıya sahiptir.

SEO, içerik pazarlamasının çok önemli bir parçasıdır ve bunun tersi de geçerlidir.
SEO ve içerik pazarlamasının simbiyotik bir ilişkisi vardır; her alan ne kadar iyiyse, diğerinden doğal olarak o kadar iyi sonuçlar alırsınız.

Müthiş içerik oluşturuyorsanız, ancak bunu hiç kimse görmüyorsa, o zaman ne anlamı var?

~Sonuç olarak, pazarlamacıların %75'i SEO'yu en etkili içerik pazarlama taktiği olarak seçiyor.

1628623628186.png


Öte yandan, içeriğinizin ve stratejinizin kalitesi de SEO'nuzu etkiler.

~2020'de SEO'ların %75'i özellikle bağlantılar oluşturmak için içerik pazarlamasına güveniyordu.

Yüksek kaliteli içerik olmadan, insanları sitenize bağlanmaya nasıl ikna edeceksiniz? Sitenize bağlanmayı seçseler bile, ziyaretçilerin mümkün olduğunca uzun süre kalmasına ihtiyacınız var.

2021'de SEO ve içerik pazarlaması aynı madalyonun iki yüzüdür.

Mobil en önemli SEO kanalıdır
2021'de masaüstü artık arama için odaklanılacak en önemli kanal değil. Mobil cihazlar için optimize etmelisiniz.

~Tüm Google aramalarının %61'i mobil cihazlarda gerçekleşiyor.
~Tüketicilerin %52'si bir ürünü mobil cihazdan satın aldı.

Bilgili pazarlamacılar, SEO için bile mobil öncelikli bir yaklaşım kullanarak hızla farkediyorlar.

~2020'de pazarlamacıların %17'si, site sıralamalarını iyileştirmek için mobil optimizasyonu 1 numaralı taktik olarak seçti.
En popüler seçimdi, sıralama hızı, dahili bağlantı optimizasyonu ve bozuk bağlantıları ve site hatalarını düzeltme.

Ancak SEO, yalnızca web sitenize trafik çekmek için bir araç değildir. Ayrıca, web sitesi dönüşümlerini artırmada benzersiz bir şekilde etkilidir.

SEO'nun WEB SİTE DÖNÜŞÜMLERİNİ EN ÜST DÜZEYE ÇIKARMAK İÇİN NEDEN ÖNEMLİ OLDUĞUNU GÖSTEREN VERİLER
Tüm trafik kaynaklarından e-ticaret web siteleri için ortalama dönüşüm oranı Şubat 2021'de %2,12 idi.

Ancak arama motorlarından hedeflenen trafik, bundan çok daha yüksek oranlarda dönüşüm sağlama potansiyeline sahiptir.

Dönüşüm hunisinin alt kısmında alıcıları hedefleyebilirsiniz
Alışveriş yapanların çoğu, bir ürüne karar vermeden önce satın alma işlemlerini Google'da araştırır.

1628623723319.png


Alışveriş yapanlar, bir ürünün stokta olup olmadığına ve daha fazlasına özellikle yakın konumları arar.

1628623745631.png


Esasen SEO, satın alma döngüsünün en son aşamasında potansiyel müşterilere ulaşma şansı verir. Hangi ürünü istediklerine çoktan karar vermişler. Tek ihtiyaçları olan, onları onlara satacak biri.

Bu etki, yerel işletmeler için daha da belirgindir.

2020'de tüketicilerin %93'ü yerel bir işletme bulmak için interneti kullandı ve %34'ü her gün arama yaptı.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, dönüşüm hunisinin alt kısmındaki potansiyel müşterilere erişmenizi sağlar. Örneğin, birisi satın almadan hemen önce "Nike Air Zoom Pegasus Siyah Beden 34" için arama yapar.

1628623763774.png


SEO ile bu benzersiz değerli trafiği kazanabilirsiniz. Hangi pazarlamacı bundan vazgeçmek ister ki?

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu tür hedeflenmiş trafik, ortalama push kampanyasından daha fazla dönüşüm sağlar.

Organik arama trafiği daha yüksek oranlarda dönüşüm sağlar
Çok hedefli olduğu için organik arama trafiği, diğer trafik kaynaklarından daha yüksek oranlarda dönüşüm sağlar.

Potansiyel müşteriler için, SEO odaklı trafik, sosyal medya reklamları gibi giden reklamlar için yalnızca %1,7'ye karşılık %14,6'ya kadar dönüşüm sağlar.

Hem PPC hem de SEO, hedeflenen trafiği yönlendirebilirken, organik olarak sıralamanın daha güvenilir olduğu izlenimi uyandırır. Bunun için ödeme yapmadığınız için, Google'dan ortak imza almak gibi bir şey.

Bu nedenle pazarlamacıların %70'i, SEO'nun satışları artırmada PPC'den daha iyi olduğu konusunda hemfikirdir.

KENDİ SEO VERİLERİNİZİ NASIL ALABİLİRSİNİZ (VE DAHA FAZLA TRAFİK VE DÖNÜŞÜM ALMAK İÇİN BUNU KULLANABİLİRSİNİZ)
Ancak küresel sektör genelindeki ortalamalar, kampanyalarınız için daha akıllı kararlar almanıza yardımcı olmaz. Bunu yapmak için kendi web sitenizdeki verilere ihtiyacınız var.

İşte nasıl başlayabileceğiniz.

Google Analytics'te dönüşüm izleme
Google Analytics'te, birkaç basit adımda hedefler (temelde dönüşümler) oluşturabilirsiniz.

~Google Analytics etiketini web sitenize yükleyin.
~Örneğin, teşekkür sayfası gibi belirli bir URL'yi vurgulayarak bir hedef oluşturun. (Adım adım yardım için Google'ın resmi yönergelerini okuyun.)

Artık hazırsınız çünkü Google Analytics organik trafiği otomatik olarak kategorilere ayırıyor. Artık SEO ve içerik pazarlama çabalarınızın ne kadar satış ürettiğini ölçmenin bir yolu var.

1628623830106.png


Not: B2B pazarlamacılar için, yönlendirilen geliri takip etmek biraz daha zor olabilir. Analytics verilerini CRM'inizle entegre etmeniz gerekebilir.

Bu veriler, yalnızca SEO kampanyalarınızın yatırım getirisini ölçmek için değil, gelecekte sonuçlarınızı iyileştirmek için çalışmak için de çok önemlidir. Gerçek, ölçülebilir metrikler, dönüşüm oranı optimizasyonunun temelidir.

Ayrıca, SEO sıralaması için en iyi tahmincilerden bazıları, ortalama hemen çıkma oranlarınız ve sitede geçirilen sürelerdir. Bu nedenle, açılış sayfalarınızı A/B testi yaparken bu metriklere de dikkat edin.

Google Arama Konsolu veya üçüncü taraf hizmetleriyle kendi arama sonuçlarınızı izleyin
Google, sayfalarınızın arama sıralamasını izlemek için ücretsiz bir araç sunar. Google Arama Konsolu (önceden Web Yöneticisi Araçları) gerçek zamanlı bir kontrol paneline erişmenizi sağlar.

"Performans" sekmesinde, tüm organik trafiği ve hangi anahtar kelimelerin gönderdiğini görebilirsiniz. Veriler konusunda kafanız karıştıysa, Google Arama Konsolu'ndaki arama sorgularıyla ilgili ayrıntılı kılavuzumuzu okuyun.

1628623867841.png


Ayrıca sayfalar, mobil kullanılabilirlik ve daha fazlası için dökümleri görebilirsiniz. SEO taktikleri hakkındaki varsayımlarınızı test etmek için bu verileri kullanın. Tüm kampanyalarınızın sonuçlarını izlediğinizden emin olun.

TO'larınızı hedeflemek ve iyileştirmek için daha iyi anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olacak ücretsiz SEO araçlarımızı da deneyebilirsiniz.

Başvurulan Kaynaklar:


ÇÖZÜM
SEO, genellikle daha hedefli olan ve doğal olarak diğer kanallardan gelen trafikten daha yüksek oranlarda dönüşüm sağlayacak olan organik trafiği yönlendirmenize yardımcı olabilir.

Tüketicileri satın alma kararlarını vermeye hazır oldukları anda hedefleyerek, yavaş bir ilişki kurma sürecini atlayabilirsiniz.

Elbette, optimize edilmemiş bir satış veya açılış sayfası ideal sonuçlar sağlamayacaktır. Dönüşüm oranı optimizasyon hizmetlerimiz ile organik trafiğinizden daha fazla satış elde etmenize yardımcı olabiliriz.
 
Üst Alt