2017’nin Arama Trendleri

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

2017’nin Arama Trendleri​

2017'nin Arama Trendleri


Hızla gelişen teknolojinin ilerlemesi ile beraber kullananların arama motorları üstünde sergiledikleri davranışlar büyük seviyede değişti. Kullanıcı davranışları değişirken arama motorları da son 10 yılda büyük bit değişiklik yaşadı. 10 yıl öncesine gitmeden neredeyse bundan bir kaç yıl öncesine bakılmış olduğu vakit arama motorları şuan sunmuş olduğu özelliklerin neredeyse çoğunu sunmuyordu. Sunsa bile hemen hemen bu kadar ilerlemiş değildi. Yaşanmış olan gelişmeler ve değişimler geniş yıllara yayılarak sunulmaktaydı. Artık kullanıcılar ve arama motorları süratli bir değişiklik içine girdi. Bilhassa mobil cihazların gelişmesi ile beraber kullananların arama motorlarını kullanma şekilleri de değişti. Yeni yıl yaklaşırken 2017’nin Arama Trendleri hakkında sizlerle SEO çalışmalarınıza yön verecek mühim bilgiler paylaşacağız.

1- Sesli Arama


Sesli aramalar, kim bilir son bir kaç senedir en oldukça konuşlan arama trendlerinden biri oldu. Google Asistan ve Siri’nin yaşamımıza girmesiyle beraber sesli arama büyük bir sıçrayış yaşadı. Birçok kullanıcı arama motorlarında herhangi bir şey aratacağı vakit sesli arama hususi durumunu kullanır hale geldi. Meydana getirilen araştırmalara bakılırsa 2020 yılına kadar tüm aramaların %50’sinden fazlasında sesli aramalar karşımıza çıkacak.

2017’de sıkça bahsettiğimiz sesli aramalar aynı vakit 2018 SEO Trendleri içinde de büyük bir yer tutuyor. Web sitenizin arama motorlarında yükseliş yaşaması için şimdiden sitenizi ve içeriklerinizi buna bakılırsa optimize etmeniz gerekiyor.

2- Featured Snippets


2017’de en oldukça konuşlan konulardan biri de asla şüphesiz Featured Snippet oldu. Featured Snippets ya da öteki adıyla Sıfırıncı Sıra olarak bir web sitesinin ilgili içerik ile görünürlük kazanması asla şüphesiz büyük bir avantajdır. İlgili anahtar kelimelerde içerik üreten ve sıralama da ilk 10’a giren içeriklerden birini Google seçerek öne çıkan Snippet olarak arama sonuçlarında sunar. Meydana getirilen araştırmalara bakılırsa ilgili aramalarda snippet olarak çıkan içerik trafiğin büyük bir kısmını kendisine çekiyor. Featured Snippets hakkında daha çok data edinmek için Featured Snippets Nedir? başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

3- Görsel Aramalar​


Görsel aramalar hemen hemen sesli aramalar kadar popülerlik kazanmış değil. Bunun sebeplerinden biri hemen hemen tam anlamıyla geliştirilmiş bir özellik olmamasıdır. Fakat şuan ki haliyle bile görmüş olduğu ilgi kısaca kullanımı oldukça büyük. Aradığınız ürün yada görsellerin kolaylıkla bulunmasını elde eden ve ilgili içerikleri sunan görsel aramalar asla şüphesiz kısa bir süre sonrasında Arama trendleri içinde zirveye ulaşacaktır. Mesela bir ürünü arama motorlarında ararken metinsel kısaca tanım ederek aratarak ürünü bulmak oldukça zor olsa gerek. Fakat ürüne ilişkin herhangi bir resimle görsel arama özelliğinden faydalanarak ürünü bulmak yalnızca bir kaç dakikanızı alacaktır. Arama motorlarının hala üstünde çalmış olduğu görsel arama özelliği kendini geliştirdikçe yepyeni formlarda karşımıza çıkacak. Tüm bu tarz şeyleri göz önünde bulundurarak web sitelerinin görsel aramalar için internet sayfasını optimize etmesi gerekir. Kullananların sergilediği davranışlar arama motorlarının yeni güncellemeler ve sıralamalarda yeni kriterler oluşturmasını sağlar. Bu da web sitelerinin arama sonuçlarındaki başarısını direkt etkisinde bırakır.

4- Ev Asistanları/ Akıllı Hoparlörler


Akıllı hoparlör kısaca ev asistanları ile aramaları sözlü olarak yaparsınız. Arama neticelerini ise yazılı yada görsel olarak değil gene sesli olarak öğrenirsiniz. Şu demek oluyor ki sesli olarak yaptığınız aramanın sonuçlarında karşınıza çıkan cevapları ev asistanları okuyarak size iletir. Bu hoparlörler şimdiden ev ve ofis benzer biçimde birçok yerde büyük bir kullanıma haizdir. Geçen yıla oranla kullanımında neredeyse %130’luk bir artış yaşanmıştır. Yeni özellikler kazanmasıyla beraber bu artış daha da terfi edecektir.
 
Üst Alt