İnternetTeknolojiWebmaster

İnternet Markası Olabilmek için 10 Altın Kural

Web dünyasında başarının en büyük faktörlerinden birisi de arama motorlarına, varlığını kabul ettirmesidir. İnternet Markası olabilmek için gözden kaçırılmamalıdır. Günümüzde artan rekabet, bazı sıra dışı değişiklikleri ortaya çıkarmıştır. Webmasterlar, geçmişte ilk sıralara çıkabilmek için birbirleriyle yarışırlarken, şimdilerde daha da çıtayı yükselterek 0’ıncı sıraya yerleşmeye çalışmaktadırlar.

Web sitenizin, arama motorları tarafından itibar görmesi için ilk olarak kullanıcıları memnun etmesi gerekmektedir. Bunun yanında arama motoru robotlarına, sitenizin içeriğini anlaşılır şekilde yansıtmanız lazımdır. Birkaç temel ögeye dikkat ettiğiniz takdirde hem ziyaretçilerinizde hem de rankınızda yükselmelere tanık olabileceksiniz.

internet marka adimlari

İnternet Markası Olma Süreci

  1. Erişilebilirlik

Arama motorlarının, robotları sayesinde bütün içeriğinizi elde edebilmesi için erişilebilirlik faktörünü üst düzeyde tutmalısınız. İçeriklerinizi hangi sıklıklarla güncellediğinizi listeleyen site haritanızı (sitemap.xml) oluşturarak, Google’a büyük kolaylık sağlayabilirsiniz. Google Search Console, bütün iş akışı için kolay bir şekilde dizayn edilmiştir. Arama motorlarının, sizle alakalı diğer sitelerden gelen bağlantıları bulması, biraz yavaş ilerlemektedir. Normal tarama sonuçlarında ulaşılacak bu veriler, sayfa indexleme koşulları dikkate alındığında İnternet Markası olmak için daha uzun sürecektir.

 

  1. Robots.txt Hatasız Olmalı

Bazı durumlarda, pek önemsenmeyen bu koşul, yerine getirilmediği takdirde arama motoru sonuçlarında büyük kayıplar yaşatabilmektedir. Sitenizin indekslenmesini sağlamak, markasal kalıcılığınızı tescilleyecek taviz verilmeyecek bir koşuldur. Robots.txt, gerekli bağlantıların bulunduğu gereksiz bağlantıların taranmasının engellendiği bir yapıda olmalıdır. Gereksiz sonuçlarla yer işgal etmeniz, marka itibarınızı olumsuz yönde etkileyecektir.

  1. Aynı İçeriği Tekrar Tekrar Eklemeyin

Arama motorlarının, en sevmedikleri ve büyük bir hassasiyet gösterdikleri konulardan biriside anlamsız bir şekilde yinelenen sayfalardır. Googlebot bu konuda diğerlerine göre daha katı bir tutuma sahiptir. Manuel Spam cezalarıyla veya komple indeks silinmeleriyle uğraşılabilmektedir. İnternet Markası değeri taşıyan bir site olabilmek adına, içeriğinizin çok olması yerine yinelenmemesine dikkat ediniz. Yinelenen sayfalarınız mevcut ise tek bir sayfada yer vermeye çalışıp, sıralama yönünden avantajlar elde edebilirsiniz.

Yeni bir sayfa dizayn etmek yerine, alakalı eski gönderilerinizi güncellemeniz Google’ın en sevdiği işlerden birisidir. Arama motoru devinin, gönlünü hoş tuttuğunuzda kaçınılmaz olarak trafik ile ödüllendirileceksinizdir. Bazı zamanlarda, yinelenen içerikler kullanıcılardan kaynaklanmayabiliyor. Bu konuda kullanmış olduğunuz CMS sisteminizin detaylarını iyi bilmenizde fayda var. Her iki koşulda da erken davranmak zorundasınız.

  1. Statik Sürümler Avantaj Sağlar

WordPress veya benzeri bir CMS sistemi kullanıyorsanız, mümkün olduğunca sayfaların statik sürümlerinin oluşturulmasına da izin verin. Google her ne kadar dinamik sayfalarla başa çıkmak konusunda yoğun gayret gösteriyor olsa da bu şekilde bir yaklaşım göstermeniz, site şemantiğiniz bakımından avantaj sağlayacaktır. Sitenizin sadece metinlerden oluşan bir sürüme sahip olması, olumsuz durumlarda markasal itibarınızı koruyacaktır.

 

  1. URL Yapılanması

Günümüz SEO mantığında, URL yapılanmalarının önemi fazlasıyla arttı. Eski tip CMS kullanan kullanıcılar, en kısa zamanda URL yapılarını Google’un sevdiği formata dönüştürmek için değiştirmeleri gerekebilecek. Site URL yapılanmanız, “?Page=123456” şeklinde olmaktansa “/urun/dolap/derin-dondurucu” şeklinde olmalıdır. Kalıcı bağlantılara sahip olmanız, arama motorları tarafından daha büyük itibar görmenizi sağlayacaktır. Bu durumda doğrudan trafik ile ödüllendirilecektir.

  1. İç Bağlantı Mimarisi

İnternet Markası bir imaja sahip olabilmek, iç bağlantı mimarisiyle doğrudan alakalıdır. İç bağlantı mimarinizin, arama motorlarının anlamasının kolay olacağı bir şekilde kodlanması gerekmektedir. Sitenizin en önemli içeriği, anasayfada tanıtılmak zorundadır. Ardından daha az öneme sahip olanlara doğru, anahtar bağlantılar verilmelidir. Bu durum arama motorlarına kolaylık sağladığı gibi kullanıcılara da büyük bir kolaylık sağlayacaktır.

Örnek:

https://webmasterforum.com.tr/forum/kategori/makale-satisi/

  1. Sitenizde Anahtar Kelimeler Yer Alsın

Arama motorları ve kullanıcılar ham içeriğe baktıklarında, önemsiz şeylerden çok anahtar kelimeleri görmek isterler. Bunun için öncelikle İnternet Markası içeriğinizin makinesel okunurluğa sahip olduğundan emin olun. İçeriğinizde sadece görüntü veya video kullanmaktan yana olmayın. Yazılarla içeriğinizi bütünleştirmeye çalışın ve aranılan anahtar kelimeler rahatsız etmeyecek boyutlarda, göze hitap eder şekilde olsun. Ayrıca arama örümceklerinin, videoları ya da resimleri okuyamadığını dikkate alın. Bu nedenle de arama motorları tarafından, boş bir sayfaya sahip olduğunuz hissiyatını ortadan kaldırın. Arama örümceklerinin okuyamadığı ögeler: Twitter, Facebook veya Instagram’dan embed yardımıyla çekilen gönderiler, çerçeveler, videolar ve resimlerdir.

anahtar kelime

  1. En Uygun Anahtar Kelime : Niche

Ürününüz ve hizmetinizi yansıtabilecek en uygun İnternet Markası anahtar kelimeleri hedefleyin. Başarılı reklam kampanyaları edinerek, demografik hedefinizi içerip içermediğini kontrol edin. Marka değeri taşımak istiyorsanız, anahtar kelimeleriniz de hedef kitlenizi cezbetmeniz gerekecektir. Yani su denildiği zaman akla, sizin firmanızın gelebilmesi için bu alanda faaliyet göstermelisiniz.

  1. Yetki Alanınızı Güçlendirin

Aralarındaki en zor koşul bu olmaktadır. Yetki alanınızı güçlendirmek için en iyi İnternet Markası bağlantılara sahip olmanız gerekmektedir. Bunun yanında endüstriyel olarak da ilgili birimlere sahip olmanız, avantaj sağlayacaktır. Bu süreci birazcık yatırımla yüksek otoriteli (PageRank) sitelerden link çıkışı edinerek sağlayabilirsiniz.

  1. Sadece İnanın ve İnancınızı Kaybetmeyin

Sıfırdan başladığınız uzun soluklu yolculuğunuzda bir İnternet Markası olabilmenin kolay şekilde edinilemeyeceğiyle yüzleşin ve imkânsız olmadığına da kanaat getirin.

basarili