İnternetTeknolojiYazılım

Hangi Google Webmaster Aracı daha Çok Kullanılıyor?

Google webmaster aracı, Google ile webmaster arasındaki bir iletişim kanalıdır denilebilmektedir. Temel işlevi, izleme ve raporlama olan Google webmaster araçları, site sahiplerinin çeşitli analizleri yaparak daha verimli stratejiler üreterek hedef kitlesine ulaşması mümkün olabilmektedir. En çok kullanılan Google webmaster araçları genellikle izleme ve raporlama araçlarıdır.

Bunlar: sitelerin tarama hatalarının dökümünü, tarama istatistiklerini, spamları ve spam saldırı raporlarını, siteye gelen bağlantıları, sitenin arama trafiğini, yapılandırılmış olan veri dökümünü ve mobil uyumluluk testini sağlayan araçlardır.

Google webmaster aracı arasında yer alan izleme ve raporlama araçları, sitenin nasıl göründüğünü ortaya koyan araçlardandır.

Google Webmaster Araçlarının Hedefi Nedir?

Google webmaster aracı, internet sitelerinin arama sonuçlarını ve Google ile alakalı olan bölümlerini yönetmeye yaramaktadır. Bu Google webmaster araçları ile birçok hedefe ulaşmak mümkündür, bu hedefler şu şekildedir:

  • İnternet sitesinin ana hedefi ülke bazından seçilebilmektedir.
  • İnternet sitesinin adres değişikliğinin bildirilmesi imkânı bulunmaktadır.
  • Tarama hızı ayarlanabilmektedir.
  • İnternet sitesi içerisinde Google arama motorunu kullanarak, siteye gelen kişilerin hangi kelimeleri araması üzerine siteye yönlendiğini öğrenilebilmektedir.
  • Kullanıcılar tarafından en çok arama yapılan kelimeler öğrenilebilmektedir.
  • Site performansı ölçümlenebilir ve site hızı gözle görülebilir olur.

Google Webmaster Araçlarıyla Siteleri Yükseltmek Mümkün mü?

Google webmaster aracı ile internet sitelerini yükseltmek mümkündür. Aşağıda, bu yükselmenin etkenleri sıralanmıştır:

  • Sıralamada yer almanın ve en pestijli konumda yer almanın en büyük etkenlerinden biri; domain yaşıdır. Domain yaşı ne kadar eski ise prestij o kadar yüksektir.
  • Anahtar kelimelerin doğru, kalın ve renkli yazılması.
  • Domain kayıt yılı uzunlu kadar prestij de artırmaktadır. Bu nedenle, domain kaydı uzunluğunun 3,4 yıl üzerinde yapılması önerilir.
  • Google, domain bilgileri açık olan siteleri daha güvenilir bulduğundan aynı zamanda bilgileri açık tutmak prestij sağlayacaktır.
  • Adres uzantıları önem taşımaktadır. Bizim ülkemiz için com.tr uzantısı prestij sebebidir.
  • İnternet sitesindeki, içerikler içinde yer alan anahtar kelimelerin yüzde 3 ya da yüzde 4 olması önerilir.

Google ücretli ve ücretsiz araçlarını kullanarak WEB sitelerinin daha güzel konumlara gelmesi mümkündür, üstelik analiz ederek daha güzel sonuçlar elde edilebilir.