SEO Uyumlu Makale Yazmak İçin Nelere Dikkat Edilmeli? (1 Kişi İçerde)

tufan659

Kullanıcı
Katılım
5 Ocak 2019
Mesajlar
20
Beğeniler
2
Puanları
3
Konum
Mersin
#1
  1. Öncelikle ana kelimeyi bulun: İçeriğinizi yazmadan önce yapmanız gereken bir şey de hedefinizi belirlemenizdir. İçeriğinizin kimlere hitap ettiğini (yaşı, cinsiyeti, konumu vb.) düşünüp, bu kişiler tarafınca hangi anahtar kelimelerin seçilerek arama yapılabileceğini düşünün.
  2. Anahtar kelime arayışına sanat gözü edasıyla bakın: Sinema, tiyatro, resim, şiir, edebiyat vs. hangi sanatı kafanızda kurgularsanız kurgulayın, sonuç olarak hepsi bir mesajın farkı şekillerde karşı tarafa iletilmesini amaçlamaktadır. Doğru kelimelerle işe koyulmak mesajın karşı tarafa nasıl daha kolay ileteceğini bulmaktır.
  3. Anahtar kelime seçiminde özgün olun: Bu alanda sizle birlikte at koşturan rakiplerinizin içeriklerindeki kaliteye vakıf olun. Rakiplerinizin görmediğini görüp,onlardan daha farklı bir yol izlerseniz bu alanda yükselmeniz ve de göze çarpıp fark edilmeniz an meselsi olacaktır. Makaleleriniz de birden fazla anahtar kelime kullanabilirsiniz.Makalenin konusu geniş kapsamlı ise birden fazla anahtar kelime kullanarak birçok aramayı hedefleyebilirsiniz.
  4. Geleneklerinizi unutmayın: Sayfa içinden giden iç linkler, sayfa başlığı (title tag) ve meta açıklamasında anahtar kelimenizi kullanıp, geleneklerinizi sürdürün. Ancak bunu yaparken makalelerinizin içinde kullandığınız anahtar kelimelerin sayısını ve de dengesini ayarlamanız gerekiyor.
  5. Kalın, italik ve imli listeleri sevin: Tek düze bir içerik kabataslak, göz ucuyla okunur. İçeriklerin genellikle okunan kısmı sadece % 30'udur. Okur yazdığınız makalenin %70 ini göz ucuyla geçerken geriye kalan %30'luk kısmını okumaktadır.Böyle bir durumda o % 30’un neresi olacağına siz karar vermek istemez misiniz?. Kalın, italik ve imli listelere yer vererek içeriğin tek düze görünmesinden kaçının.
  6. Sayfa başlığını en az konu kadar önemli: Sayfanızın hedef anahtar kelimenize göre hazırlandığından ve ideal karakter sınırı aşmadığından emin olun. Dikkat çekici olmayı da başarabilirseniz ne ala!
  7. Semantik anahtar kelime diye bir şey var: İçeriğin 40 farklı yerinde aynı anahtar kelimeyi geçirmek zorunda değilsiniz. Semantik anahtar kelimeleri kullanarak insanlara hitap eden ama araya anahtar kelime iliştirilmiş içerikler üretebilirsiniz.
  8. Hedef anahtar kelimenizi Meta açıklamasında kullanın: Arama sonuçlarındaki sitelerin anahtar kelimeleri kalın ile göstermesi büyük bir avantajdır. Eğer sonuçların arasında anahtar kelimeleriniz kalın ile gösterilirse tık alma şansınız artacaktır
  1. Modunuzu tutturun: Herkesin her an yazma modunda olmasının ihtimali yok. Yazmaya başlamak için sizi motive eden şeylerin neler olduğunu bilmeniz gerekmektedir. Kendinizi iyi hissedeceğiniz bir ortam sayesinde güzel içerikler oluşturabilirsiniz.
  2. Bir kere yaz, bir kere düzenle: İçeriğinizi hazırlarken içerik ve imla görünümü gibi şeyleri dert etmeyin. Sade metni oluşturun, eksikleri olsa bile… Sade metin kurguladığınızda üstüne eklemeler yapmak ve düzenlemeler daha kolay olacaktır.
  3. Giriş içeriğin her şeyidir: İnsanların içeriklerinizin etrafında pervane olmasını istiyorsanız eğer ilgi çekici bir giriş tasarlayın ve zamanınızın önemli bir kısmını buna ayırın. Çünkü içeriğinizin en fazla okunacak bölümü başlangıç bölümü ve ilk cümlesi olacaktır.
  4. Günlük olarak yazın: İster iş, ister hobi olarak yazın ama mutlaka yazın. Doktorların bir çok beslenme uzmanının ve de diyetisyenlerin dediği gibi gün içinde sık sık ama azar azar beslenmenin faydalarından bahsediliyor.Bizim işler de biraz buna benziyor diyebiliriz.Kendimizi sıkmak yerine gün içinde az önce bahsettiğimiz şekilde bunu uygulamaya koyabilirsek fazla bir sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum.
  5. Telefonunuza gelen bildirimler dikkatinizi dağıtarak sizi işten alıkoyacaktır: Çalışma süreniz boyunca sizin dikkatinizi dağıtabilecek teknolojik aletlerden uzak durmanızı onları kendinizden uzak bir yere koymanızı ve aklınızın orda kalmamasını tavsiye edebilirim.
makale.jpg


  1. Yazma hedefi koyun: Bu bir sözcük sınırlaması olabileceği gibi süre sınırlaması da olabilir. İçeriğinize başlamadan önce anlatacağınız konuya hakimseniz içeriğiniz hakkında bir şeyleri öngörebilir ve de ona göre plan program yapabilirsiniz. Eğer bunun aksi bir durumla karşı karşıya iseniz eksiklerinizi belirleyip onları gidermekle işe koyulabilirsiniz.
  2. Basit olsun, çok basit: Bir içeriği sadeleştirmek her zaman pek de kolay olmayabilir, size katılıyorum. Yine de bireylerin bunları bir kitap gibi sayfalarca çevirip okuyarak değil de, herhangi bir yerde ellerinde sadece bir telefonla karşılaşacaklarını unutmayın.
  3. Başlamak için beklemeyin: Başlamak bitirmenin yarısıdır. Bu yüzden en doğru zamanı kollayıp uzun süre beklemek yerine işe hemen koyulmalısınız. İşlerinizi beklettiğiniz sürece erteleme hastalığı ile baş başa kalırsınız. Bir içerik hazırlamanın en zor bölümü oluşumun başlamasıdır. Bir kere işe koyulup, başladığınız takdirde mutlaka yol kat edeceksiniz.
  4. İyi bir okuyucu olmalısınız ki; iyi bir üretici olabilesiniz: Bir yazar değilsiniz, amacınız bu da olmayabilir. Amacımız SEO ile uyumlu içerikler var etmek ise kafanızın içindeki zincirlerden bir an önce kurtulmalısınız. Bunu başarabilmenin en iyi yolu ise bol bol okumaktır. Bu hususta ne okuduğunuzun pek de bir önemi yok açıkçası. Bu herhangi bir kitap olabileceği gibi blog ve internet sayfaları yazıları da olabilir.
  5. El yazısını deneyin: Bazı bireylerin kalem ve defterle arası telefon, tablet veya bilgisayarından daha iyi olabilir, çoğu insanın aksine. Boş zamanlarınızda bu fırsatları değerlendirmek yanınızda küçük bir kalem ve not defteri taşıyabilirsiniz. Bir gezide, seyahatte, iş yerinde, evde nerede olursanız olun bu ikiliyi yanınızdan ayırmayın. Aklınıza gelebilecek herhangi bir fikri unutmamak için hemen not alabilirsiniz. Size gelen bu ilhamı bu fırsatı geri çevirmeyin derim. Bu ikilinin; sosyal medya ve kötü teknoloji gibi kolayca kaybolup gidebilecek olan içeriklerin olduğu alanlarda vakit geçirmekten ziyade size daha fazla yarar sağlayacağını garanti ediyorum.
  6. Heyecan katın!: En sıkıcı mevzularda hazırlanacak içeriklerde bile bir heyecan yaratarak olayın daha ilgi çekici bir hal almasını sağlayabilirsiniz.Bu sizin elinizde.Ayrıca böyle yaparak okurun da canını sıkmamış olursunuz ve o da sizle birlikte aynı heyecanı yaşar.
  7. Vaktinizi harcamaktan endişe duymayın: Hatırlanmaya değer ve kaliteli şeyler üretmek için çok kısa bir zamana ihtiyacınız yoktur. Bu özellikleri taşıyan sağlam bir içerik ortaya koymak istiyorsanız uzun bir zamana ihtiyacınız var demektir. İçeriğinizi oluşturmak için her gün bir kısmını oluşturmalısınız temeli sağlam oturtmalısınız ki kaybolup gitmeyesiniz.
  8. Okurlarınızı tanıyın ve ona göre yazın: İnsanlar her şeyden hoşlanmazlar. Her insanın yazdığınız içerikleri beğenmesini beklemeyin. Toplumun her kesimine hitap etme gibi bir huyunuz olmamalı, varsa da bu huyunuzdan bir an önce vazgeçmelisiniz. Size değer veren % 20 lik bir okur kitlesi için yazmak, size ve içeriklerinize değer vermeyen % 80 lik kesim için yazmaktan daha kârlıdır.
  9. İçerikleriniz için Deadline ayarlayın: Pek çok insanda olduğu gibi bizlerin de zamanları oldukça değerli. Son yayınlama tarihi hedefi koymak içerikleriniz için bazen sizi kreatif olmaya sevk edebilir. Tıpkı sınava bir gün öncesinden hazırlanmak gibi …
  10. Bir dedektif edasıyla yaklaşın: SEO uyumlu bir içerikten okurum 5N 1K’yı alması gerekir. Nerede, nasıl, ne zaman, neden, ne ve kim’e yanıt olan bir içerik hem arama motorları hem de okuyucular için başarılıdır.
  11. İçeriğinize soru sorun: İçeriğinizi karşınıza oturtup ona bir takım suallerde bulunun.Böyle bir şey karşılıklı sohbet havası oluşturacağından içeriğin eksik gedik neyi varsa onu bulmanızı daha da kolaylaştıracaktır.Ayrıca içeriğinizde okura yönelttiğiniz sorular okurla aranızdaki bağı kuvvetlendirecek ve de onun da metne katılmasına imkan sağlayacaktır.
  12. Tek bir duyu organına hitap etmeyin: Birkaç duyuya birden hitap edebileceğiniz pek çok içerik türü vardır. İçeriklerinizde videolar, görseller, gifler gibi araçlar ekleyin. Bu sayede içeriğinizle birçok alanda birçok duyuya hitap ederek okuru kazanmış olacaksınız.
  13. Yazarken içeriğinize her açıdan bakmayı bilin: Konuya tek bir pencereden bakmayın ve devamlı aynı konu üzerinde durmayın. Konuyu etraflıca ele alın geniş bir pencereden bakmayı bilin, içeriği her yönüyle anlatın bir noktaya bir özelliğe kitlenip kalmayın ve bunu okurlarınıza göstermeyi başarın.
  14. Büyük içerikler oluştururken eğrisine doğrusuna planlayın: Uzun kelimelerden oluşan kaliteli bir içeriği bir solukta oluşturmak epey zor ve de yorucu olsa gerek. Bu işi tamamladığınızda ise başka bir iş yapmaya hevesiniz, enerjiniz kalmayabilir. Bu yüzden böyle büyük içerikleri bir plan dahilinde yazın. Ayrıca sizi yorup, germeyecek şekilde ufak ufak yazın. Arada böyle içeriklere yer vererek daha büyük içerikleri zorlanmadan oluşturabileceğinizi göreceksiniz.
  15. Nerede bitireceğinizi önceden bilin: En basit konular bile yeri geldiğinde kalın ve de sıkıcı ansiklopedilere dönüşebilir. Yazdığınız makalenin nerede başlayıp nerede biteceğine dair bir planınız muhakkak olmalıdır.İçeriğinizi nerede sonlandıracağınızı ve o noktadan öteye gidemeyeceğinizin bilincinde olduğunuz içerikler üretmek sizin için daha kolay olacaktır.
  16. İçerikleriniz de noktalama işaretlerini doğru kullanın: Okurunuza vermek istediğiniz mesaj ve anlatmak istediğiniz olay harika olabilir ancak doğru dil kurallarından yoksun içerikler okuyucuları pek etkilemiyor.Noktalama işaretlerinin noksanlığı ve düşük kalitedeki cümleler, okuyucunun ve bir içeriğin en büyük katilidir.
  17. SEO bir yana okuyucu bir yana: Okuyucu için, içeriğinizi SEO temelinde oluşturun.Birçok kullanıcı internet sitenizi ziyaret etse bile içeriklerinizden yararlanmadan çıktıktan sonra size herhangi bir getirisi olmayacak. SEO kullanıcılara ulaşmak için bir araçtır, amaç değildir.
SEO-uyumlumakale.jpg

  1. Yazarken düzenlemeyin: İçeriği hazırlarken bir taraftan hataları düzeltmek ciddi vakit kayıplarına yol açar. Makaleyi yazarken bir anda daha yazma aşamasını bitirmeden düzenleme aşamasına geçmek metinde ciddi kayıplar yaşatacaktır ve de sizde ciddi konsantrasyon kaybı yaşanacaktır.Yazma aşamasındaki kurallara uyun ve sırayı takip edin.Yazdığınız içeriğin en son üzerinden geçerek düzenlemesini zaten yapacaksınız bu iş için iki defa uğraşıp kendinizi yormayın.
  2. Yazdığınız insanlara hitap edin: Metninizi okuyan okurlarınıza metin boyunca bir arkadaşınızla konuşuyormuşçasına hitap etmeniz okurla aranızdaki bağı güçlendirecektir.
  3. Vermek istediğiniz mesaj konusunda net olun: Okura vermek istediğiniz mesajı olabildiğince kısaltın. Gereksiz sözcük tekrarından kaçının ve vermek istediğiniz mesaj okura direkt anlaşılabilecek bir biçimde sunun.
  4. Yazım hatalarından olabildiğince uzak durun: Yazım hatalarını görmek, okuyucunun size olan güven kırar ve de sizi fazla ciddiye almamasına yol açar.Bu nedenle yazım hatalarından olabildiğince uzak durun ve bilmediğiniz hususlarda araştırmacı olarak okurlarınızla paylaştığınız metinlerden bu tür hatalara yer vermeyin.
  5. Farklı uzunluklarda cümleler kurun: Sürekli aynı uzunlukta cümleler kurmaktan kaçının.Ara ara kısa cümlelere yer verin. Bu durum okuyucuların hoşuna gidecektir onları bir nebze olsun dinlendirecektir.
  6. Yeni paragraflara yer verin: Uzun paragrafların içinde ufak paragraflara yer vermek okuyucuya soluklanma şansı verecektir.Böylelikle okur psikolojik olarak , okumak için daha az enerji sarf ettiğine inanacaktır.
  7. Devrik cümlelerden uzak durun: Okurun anlayabileceği dilden konuşmanız sizin için daha faydalı olacaktır.Cümle kurarken başı sonu belli olmayan devrik cümleler yerine anlamlı ve de sıralı cümleler kurmanız sizi daha anlaşılır kılacaktır.
  8. Klişelerden uzak durun: Klişelerle dolup taşan bir metni okumaktan ne denli zevk alıyorsanız, sizin okurlarınız da o kadar zevk alacaktır.
  1. Müzik dinleyin: Müzik dinlemeniz içerik hazırlamanızı kolaylaştıracaktır.Bu işi yaparken sizin rahatlamanızı sağlayarak stresinizi azaltacaktır.İçinde söz olmayan müzikleri tercih etmelisiniz.
  2. Aklınıza gelen en önemli içeriği işe koyulur koyulmaz yazın: Çalışmaya koyulduğunuz ilk saatler beyninizin daha üretken ve de verimli olduğu zamanlardır, bu yüzden önemli gördüğünüz hususları en başta aradan çıkarmak sizin için daha kolay olacaktır.
  3. 80/20 kuralı üzerine kafa yorun: Makalenizde yer verdiklerinizin sadece %20’sinin, sonucun %80’ini oluşturacağına vakıf olmalısınız. Bunun bilincinde olduğunuz takdirde SEO için içerik hazırlamak sizin için daha kolay olacaktır.
  4. Ara ara kendinize izin verin: Devamlı olarak çalışamazsınız. Beynimiz ve de vücudumuz sabit bir hızla çalışır. Bir bireyin maksimum odaklanabileceği süre 90 ila 120 dk arasındadır. Bu süreyi aştığınızda dikkatiniz kolayca dağılacaktır. Bu yüzden belli bir süre zarfında çalıştıktan sonra kendinize ufak sürprizler yaparak istek ve motivasyonunuzu arttırmak için elinizden geleni yapabilirsiniz.
 

efeince

Makale Alım-Satım | https://www.makaleyaz.net
Yönetici
Admin
Katılım
20 Ağu 2018
Mesajlar
61
Beğeniler
22
Puanları
33
Konum
İzmir
#3
Sizi tebrik ediyorum, çok iyi bir kaynak derleme olmuş.
 
Üst Alt