Web sitenizin hangi kazanımlara sahip olduğu ya da eylemlerin neler getirdiğini öğrenme adına Microsoft Clarity aracı en iyilerdendir. Kullanıcı davranışlarının yorumlanması ve buna yönelik stratejilerin oluşturulması artık hayati öneme sahiptir. Tüm sitelerin daha işlevsel olması aslında bir yandan da kullanıcı dostu mu sorusuyla bağlantılıdır. Daha iyi bir trafik adına ziyaretçilerin ilk girişinden itibaren neler yaşadığını bilmeniz gerekiyor. Bunu sağlamanın ötesinde hata ayıklama analiz aracı da olan Clarity bizlere birçok noktada yardımcı oluyor.

Clarity Neden Farklı?​


Web sitelerle ilgili çoğunlukla Google Analytics kullandığımız bir gerçektir. Özellikle verilerin akışı ve vaat ettiklerine dair SEO eksenli çalışmalarda kullanımı hala devam eder. Bununla birlikte çeşitli site analiz araçlarının varlığı da bir gerçek. Temelde baktığımız zaman analiz araçlarında anahtar kelimeler ve sayfaların performanslarını bulabilirsiniz. Burada sayısal verilerin ağırlıkta olduğu sonuç kısımları çokça yararlıdır. Ancak modern bir yapıya sahip olan Microsoft Clarity için durum çok daha fazlasını vaat etmekle değişiyor. Çünkü salt verilerin sunuluyor olması aslında bizlere yeterli gelmemeye başladı. Burada kullanıcıyla siteyle olan etkileşimine dair tüm unsurları bulmanız mükemmel bir yararı bizlere getiriyor.

Rahatlıkla somut kullanıcı davranışlarının neler olduğunu, sitede hangi kısımların kullanıcılara cazip geldiğini veya hangi adımlarda eksikliklerin olduğunu görebilirsiniz. Söz konusu iyileştirmelerin devam edebilmesi de doğrudan kullanıcıların isteklerine ve beklentilerine göre şekillenir.

analitik.webp


Gizlilik Uyumluluğu Var Mı?​


Söz konusu Microsoft Clarity rehberi içinde kullanıcı davranışlarının izlenmesi tamamen gizlilik prensiplerine uyumludur. Hem CCPA hem de GDPR kişisel veriler kurallarına uygundur. Burada kişisel bilgilerin izlenmesi ya da kimliklerin deşifre olması gibi süreçler yaşanmaz. Sadece kullanıcıların web siteyi kullanma deneyimine dair unsurların taranması mümkündür. Ayrıca canlı ve gerçek zamanlı kullanıcıların verileri bulundurması da caziptir. Bir kullanıcıyı somut olarak değerlendirirsek hangi cihazdan ne zaman ve hangi ülkeden oturumlarda bulunduğunu anlayabilir. Kullanıcıların davranışlarına dair şeffaf bir yapı yer alıyor, yorumunda bulunmamız da yanlış olmayacaktır.

Web Site Performanslarına Etkisi​


Doğrudan web site analiz aracına dair ayrıntılara geçmeden önce sorulara cevap vermek gerekirse hız konusunda da farklı görüşler hakimdir. Burada asenkron yüklenme durumları ve site veri aktarımlarında sorgulamalar şeklinde bir ilerleme söz konusudur. Web sitelerin hız performanslarına olumsuz etkisi ya da bir yük durumu olmaz. Bu açıdan da denenmesi, kullanılması çok daha cazip hale gelir.

grafik analizi.webp


Analiz Aracı Microsoft Clarity Kurulumu​


Var olan avantajlarını denemek adına kurulumları doğrudan web sitesi üzerinden gerçekleşir. Burada yeni proje ekleme bölümünü hemen görebilirsiniz. Alt kısmında web sitesi ya da mobil uygulama seçenekleri mevcut olup süreçleri başlatabilirsiniz. Sitenizi isminiz ve URL adres girişiyle dahil edebilirsiniz. Sonrasında site yükleme durumlarının nasıl olacağını seçersiniz. El ile yükleme dışında üçüncü platform seçimiyle de yükleme gerçekleştirebilirsiniz. Hemen tüm platformlar sekmesinden nereden bir yükleme yapılacağını tercih edebilirsiniz.

Microsoft Clarity Arayüz​


İşlemlerin yapılmasıyla sitenizi tarama ve analizlerin çıkarılması süreçleri hemen başlar. Ara yüz özelinde kullanışlı bir tema farkıyla sitenizi incelemeye başlarsınız. Toplu metrikler içerisinde farklı grafiklerin kullanımı da renkli bir şekilde sergilenir. Dikkat çekici metrikler arasında sayfayı aşağı yukarı kaydıran kullanıcılar sayısı ve gezinme süreleri vardır. Özellikle istenen şeylerin bulunmaması kullanıcılarda aşağı yukarı hızlı hareketleri beraberinde getirir. Böyle bir durumun çok fazla olması web site açısından uyarıdır. Buna kadar tüm hususlara ilişkin görüntüleme sunulması da analiz aracını değerli kılar.

veri akışı.webp


Microsoft Clarity Fark Yaratan Özellikleri​


Söz konusu süreçlerde Microsoft Clarity farkı dediğimizde karşımıza üç ana unsur çıkar. Bunların başında tıklama odaklı ısı haritaları gelirken adeta kullanıcının attığı adımları inceleyebilirsiniz. Kullanıcıların siteniz üzerinde hangi noktalarda daha çok gezindiğini ve tıklama yaptığını detaylı şekilde irdeleyebilirsiniz. Hangi kullanıcıların daha çok hangi bölümleri veya öğeleri tercih ettiğini anlayabilirsiniz. Bu maksatla hassas filtreleme kullanımı da daha detaylı çalışmaları mümkün kılar.

Tıklama ve Kaydırma Verileri​


Bu çerçevede tüm tıklamalar, ölü tıklamalar, öfke tıklamaları, hata tıklamaları ve ilk tıklamalar sıralanırken sitenizin kullanım amacına göre uygun olup olmadığını da anlarsınız. Tıklama tarzlarına bakarak kullanıcıların neler istediğini ya da neyi daha çok aradığını keşfetmek de iyi bir ilerleme imkanı verir. Genelde dar alanda çok fazla hızlı tıklamalar varsa buna öfke tıklamaları diyoruz ve aramaların sonuçsuz kaldığını bizlere gösterir.

Aynı şekilde kaydırma durumlarına ilişkin kullanıcıların ısı haritaları da bir başka veridir. Reklamların nerede olması gerektiğini anlayabilir, üst veya alt kısımlarda hangi içeriklerin daha çok ilgi çektiğini yine öğrenebilirsiniz. Kullanıcıların site sayfasında bir dönüşüm gerçekleştirmesi adına işlemlerini nasıl tamamlayacağına da siz karar verebilirsiniz.

yapay veri.webp

Oturum Kayıtları Neden Değerli?​


Veriler sağlayan web site analiz aracı Microsoft Clarity adına oturum kayıtlarının düzenli sunulması en iyilerdendir. Ziyaretçilerin web sitenizde neler yapma amacıyla bulunduğunu bu şekilde anlayabilirsiniz. Oturum kayıtları doğrudan kullanıcı eylemlerini aslında bize sıralar.

Ziyaretçi fikirlerine göre kaydırma, tıklama ve harekete geçirici tüm unsurları görüntülemenin ötesinde hangi site faktörlerinin bir bozulmaya neden olduğunu da görürsünüz. Buna bağlı olarak geliştirme yapacağınız adımları hazırlamak aslında verimli bir çalışmanın özetidir. Çünkü temelde başarılı olduğumuz kısımları görmek değil, eksikleri ve çalışmayan unsurları tespit edebilmek daha büyük bir hedeftir.

Kullanıcı deneyimlerine dair ortalama alınarak optimziasyon işlemlerine başlamak en iyi kazanımdır. Daha somut anlatımla bir modül çalışmaması ya da a eksik bir buton tespiti gibi durumları site işleyişini çok fazla etkiler. Mobil cihazlarda bazı kısımların aktif olmuyor olması da inanılmaz bir problemdir. İçeriklerin kullanıcıların isteklerine göre düzenlenmemesi de yine bir eksi durumdur. Tüm hususları düzenleyerek en iyisine ulaşma yolunda Microsoft Clarity rehberi öngörüleriyle sizleri geliştirmeye adaydır.
  • Beğen
Tepkiler: Admin