Her gün web site içerikleri adına ziyaret etmeniz gereken merkezlerin başında gelen Google Trendler filtreleme sistemleriyle neler sağlar? Milyonlarca veri arasından istediklerinizi anında bulabilme adına yapmanız gerekenleri ne kadar biliyorsunuz? Günümüz şartlarında web siteyi canlı tutmak tahmin ettiğimizden çok zordur. Her ne kadar içerik oluşturmak zahmetli gibi görünse de aslında daha zoru içerik konularına sahip olmaktır. Bu amaçla farklı content marketing çalışmaları yapmamız bir zorunluluk haline geldi. Peki, Google Trendler bizlere neleri nasıl bir şekilde sunuyor?
Söz konusu araştırmalara bakacak olursak Google Trendler her yönden oldukça zengin metinlerle ilk sıralarda gelir. Her bir terimin beş yıldan fazla geçmiş verisi bulunurken onlarca ülkedeki tüm kaynakları tarama imkânı da vaat eder. Bu nedenle acaba global düzeyde neler oluyor diye soracak olursak tüm cevapları bu şekilde görüntüleyebiliriz. Pazar alanları konusunda da bonkör olması ve veri depolama hizmetlerinin kolaylıkla sunuluyor olması da bir başka avantajıdır. Anlık olarak popüler olan ve tıklama alan konuları bulma noktasında da caziptir.
Web site içeriklerinizi geliştirme konusunda mutlaka yardım alabileceğiniz Google Trendler arama ekranı sınırsız gösterimler konusunda etkilidir. Burada trend olanlar ve keşfet kısımlarıyla ilerleme sağlanır. Keşfet bölümünde terim girerek de sonuçları listeleyebilirsiniz. Eğer herhangi bir konuya dair merak ettikleriniz varsa bir içerik konusunu kendiniz oluşturabilirsiniz. Ancak artış durumlarına ve sosyal medya etkilerine göre de oransal incelemeleri yapabilirsiniz.
Söz konusu arama ekran kısmında konu ve sorgular şeklinde iki ayrım vardır. Burada seçimlere geçmeden önce filtreleme kısmı olan yukarıdaki alanlardan seçimler yapmalısınız. İlk olarak konum seçimi bulunurken ülke bazlı aramalarda Türkiye olarak işlemlere başlayın. Ancak farklı ülke, bölge ya da global arama durumlarına da talep edebilirsiniz. Son günlere dair dünya çapında neler olduğunu ya da internet dünyasında hangi içeriklerin öne çıktığını buradan ayarlayarak bulabilirsiniz.
Sadece tek seçim ya da birden fazla seçim olduğunu da düşünmemek gerekir. Eğer bir web siteniz bir bölge bazlı çalışıyorsa bu filtre mekanizmasıyla o yöreye dair içerikleri sıralamayı talep edebilirsiniz. Afrika, Asya ya da sadece Japonya gibi seçimlerin dışında Pasifik gibi çok farklı imkanları da sunar.
Var olan arama filtreleme açısından zaman durumlarını da yine kendiniz seçebilirsiniz. Default olarak son 12 ay seçimi sabit olsa da son beş yıl, son ay, son yıl ya da son gün olarak da değişimler söz konusudur. Böylelikle zaman durumlarına göre bir Google araması yapma şansınız olur. Bunun da ötesine geçerek spesifik bir tarih üzerinden de Google trendler filtreleme imkânınız vardır. Tek bir gün veya son saatleri seçerek de yine tarama sağlanır.
Web sitenize uygun kategorileri seçerek de yalnızca bunlara yönelik içerikleri öğrenebilirsiniz. Toplu bir seçim şüphesiz ki aşırı bir yığın oluştururken sadece teknoloji ya da sadece bilim diyerek de sınırlama getirirsiniz. Yiyecek, sağlık, spor ya da finans kategorilerine özel olarak da Google Trendler filtreleme kullanımı fırsatları büyük bir yardımcı öğedir.
Google özelinde aramaları filtreleme yapma adına bir başka önemli nokta ise arama alanlarıdır. Sadece web üzerinden arama yapmak isteyebilir, tüm içeriklerin sıralanmasını talep edebilirsiniz. Ancak haber başlıklarında arama yaptırabilir ya da görsel aramaları da kullanarak spesifik süreçleri yönetebilirsiniz. Ayrıca Google alışveriş şeklinde de kategori aramalarını daha dar şekilde yaptırabilirsiniz. Buradan Youtube videolarında da içeriklerin verilerini kontrol etme şansı yakalarsınız.
Söz konusu tüm aramalarla ilgili filtreleme süreçleri aslında hızlı, dar alanda ve net isteklerin alınmasında rol oynar. Binlerce içeriğin arasından bulmak yerine size en uygun olanların sıralanması adına harika ayrımlara sahiptir. Bu şekilde arama konuları sıralanırken diğer yandan arana sorgu sonuçlarını da yüzdelik dilimler halinde görürsünüz. Aşağıya doğru gidecek olan sorgu gösterimleri artış ya da azalma durumlarına göre de yine listelenir. Böylelikle içerik konularını bulabilir, projelerinizde Google Trendler ışığında farklı eğilimler gösterebilirsiniz.
Başarılı eklemeler yapmanın ötesinde paylaşım alanlarının bulunması, veri kayıtları ve doğruluk açısından Google Trendler filtreleme konusunda ortalamanın üstündedir. Büyük çıkış durumlarına bakmanın ötesinde sonuç kısmında üç nokta üzerinden kıyaslama yapma seçeneği de benzersizdir. Süreçlere ilişkin sorgu durumlarında tüm filtre kullanımları saniyeler içinde gerçekleşir. Bir bekleme süresi olmaması da hemen hangi sonuçların çıktığını bizlere iletme adına yararlıdır. Bir yükleme adımı olmamakla beraber son saatlere ilişkin ise popüler konu ve sorgulamalar çoğu zaman eklenmez. Bundan dolayı son yedi günlük bazlı çalışmaların daha iyi sonuçlar sunduğunu söylemek de yanlış olmayacaktır.
Google Trendler Verileri
Söz konusu araştırmalara bakacak olursak Google Trendler her yönden oldukça zengin metinlerle ilk sıralarda gelir. Her bir terimin beş yıldan fazla geçmiş verisi bulunurken onlarca ülkedeki tüm kaynakları tarama imkânı da vaat eder. Bu nedenle acaba global düzeyde neler oluyor diye soracak olursak tüm cevapları bu şekilde görüntüleyebiliriz. Pazar alanları konusunda da bonkör olması ve veri depolama hizmetlerinin kolaylıkla sunuluyor olması da bir başka avantajıdır. Anlık olarak popüler olan ve tıklama alan konuları bulma noktasında da caziptir.
Google Trendler Arama Ekranı
Web site içeriklerinizi geliştirme konusunda mutlaka yardım alabileceğiniz Google Trendler arama ekranı sınırsız gösterimler konusunda etkilidir. Burada trend olanlar ve keşfet kısımlarıyla ilerleme sağlanır. Keşfet bölümünde terim girerek de sonuçları listeleyebilirsiniz. Eğer herhangi bir konuya dair merak ettikleriniz varsa bir içerik konusunu kendiniz oluşturabilirsiniz. Ancak artış durumlarına ve sosyal medya etkilerine göre de oransal incelemeleri yapabilirsiniz.
Google Trendler Arama Filtreleme
Söz konusu arama ekran kısmında konu ve sorgular şeklinde iki ayrım vardır. Burada seçimlere geçmeden önce filtreleme kısmı olan yukarıdaki alanlardan seçimler yapmalısınız. İlk olarak konum seçimi bulunurken ülke bazlı aramalarda Türkiye olarak işlemlere başlayın. Ancak farklı ülke, bölge ya da global arama durumlarına da talep edebilirsiniz. Son günlere dair dünya çapında neler olduğunu ya da internet dünyasında hangi içeriklerin öne çıktığını buradan ayarlayarak bulabilirsiniz.
Sadece tek seçim ya da birden fazla seçim olduğunu da düşünmemek gerekir. Eğer bir web siteniz bir bölge bazlı çalışıyorsa bu filtre mekanizmasıyla o yöreye dair içerikleri sıralamayı talep edebilirsiniz. Afrika, Asya ya da sadece Japonya gibi seçimlerin dışında Pasifik gibi çok farklı imkanları da sunar.
Google Trendler Zaman Filtreleme
Var olan arama filtreleme açısından zaman durumlarını da yine kendiniz seçebilirsiniz. Default olarak son 12 ay seçimi sabit olsa da son beş yıl, son ay, son yıl ya da son gün olarak da değişimler söz konusudur. Böylelikle zaman durumlarına göre bir Google araması yapma şansınız olur. Bunun da ötesine geçerek spesifik bir tarih üzerinden de Google trendler filtreleme imkânınız vardır. Tek bir gün veya son saatleri seçerek de yine tarama sağlanır.
Google Trendler Kategori Ayrımları
Web sitenize uygun kategorileri seçerek de yalnızca bunlara yönelik içerikleri öğrenebilirsiniz. Toplu bir seçim şüphesiz ki aşırı bir yığın oluştururken sadece teknoloji ya da sadece bilim diyerek de sınırlama getirirsiniz. Yiyecek, sağlık, spor ya da finans kategorilerine özel olarak da Google Trendler filtreleme kullanımı fırsatları büyük bir yardımcı öğedir.
Google özelinde aramaları filtreleme yapma adına bir başka önemli nokta ise arama alanlarıdır. Sadece web üzerinden arama yapmak isteyebilir, tüm içeriklerin sıralanmasını talep edebilirsiniz. Ancak haber başlıklarında arama yaptırabilir ya da görsel aramaları da kullanarak spesifik süreçleri yönetebilirsiniz. Ayrıca Google alışveriş şeklinde de kategori aramalarını daha dar şekilde yaptırabilirsiniz. Buradan Youtube videolarında da içeriklerin verilerini kontrol etme şansı yakalarsınız.
Google Trendler Filtreleme Kazanımları
Söz konusu tüm aramalarla ilgili filtreleme süreçleri aslında hızlı, dar alanda ve net isteklerin alınmasında rol oynar. Binlerce içeriğin arasından bulmak yerine size en uygun olanların sıralanması adına harika ayrımlara sahiptir. Bu şekilde arama konuları sıralanırken diğer yandan arana sorgu sonuçlarını da yüzdelik dilimler halinde görürsünüz. Aşağıya doğru gidecek olan sorgu gösterimleri artış ya da azalma durumlarına göre de yine listelenir. Böylelikle içerik konularını bulabilir, projelerinizde Google Trendler ışığında farklı eğilimler gösterebilirsiniz.
Başarılı eklemeler yapmanın ötesinde paylaşım alanlarının bulunması, veri kayıtları ve doğruluk açısından Google Trendler filtreleme konusunda ortalamanın üstündedir. Büyük çıkış durumlarına bakmanın ötesinde sonuç kısmında üç nokta üzerinden kıyaslama yapma seçeneği de benzersizdir. Süreçlere ilişkin sorgu durumlarında tüm filtre kullanımları saniyeler içinde gerçekleşir. Bir bekleme süresi olmaması da hemen hangi sonuçların çıktığını bizlere iletme adına yararlıdır. Bir yükleme adımı olmamakla beraber son saatlere ilişkin ise popüler konu ve sorgulamalar çoğu zaman eklenmez. Bundan dolayı son yedi günlük bazlı çalışmaların daha iyi sonuçlar sunduğunu söylemek de yanlış olmayacaktır.