Sosyal medya özelinde kısa ve anlık tarzında içeriklerin sayısı çok gibi görülse de uzun içerik stratejileri kapsamlı çalışmaları temsil eder. Bilhassa blog yazılarını oluştururken ya da detaylı makaleler yazmak için masaya oturduğumuzda uzun içerik planlaması yaparız. Podcast, e-kitap gibi farklı medya biçimleriyle de yine uzun içerikleri ortaya koymamız söz konusudur.
Bir konu bütünlüğü adına içeriklerin hazırlanmasında hangi biçim sorusu önceliklidir. Bu kapsamda yaygın olanlarının başında blog yazıları gelir. Daha metin tabanlı olmasının ötesinde anlatı odaklı analitik yapıdadır. Blog yazılarını oluştururken mutlaka kişisel dokunuşları içermenin avantajlarını kullanmalısınız. Daha karmaşık hale gelecek bir uzun içeriği aslında bölümlere ayırarak kolay anlaşılır yapmak da en büyük sihridir.
Dergilerle başlayan süreçlerde özel makalelerin yeri de yine uzun içerik biçimleri kapsamındadır. Uzman görüşlerin yer aldığı bu tarz içeriklerde aynı zamanda iyi bir sistem yapılandırılması ihtiyaçtır. Belgesel ve podcast dışında görsel veri sunumlarının çoğu da aslında uzun içerik biçimi örnekleridir.
Kapsamlı bir içeriğin bulunuyor olması birçok yönden markalaşma katkısı getirir. Öncelikli husus SEO çalışmalarına verebileceği aralıksız yarar olurken okuyucuların okuma oranları da artar. Bir otorite konusu oluşturulan web sitelerinde mutlaka güvene dayalı bir uzun içerik silsilesi vardır. Hedef kitlenin artık bu siteyi yetkin görmesi de okunma oranlarını yükseltir. İçeriklerin daha uzun olmasıyla beraber detayları içermesi de yetkin bir imza algısını beraberinde getirir. Bu sayede uzun içerik markalaşması kavramı ortaya çıkar. Doğru stratejileri uygulayarak uzun vadeli trafik elde edilmesini sağlar.
Sıradan bir şekilde yazıp ortaya koyduğunuz uzun içerikleri daha etkileyici yapma adına sosyal medya uyarlaması gereklidir. Günümüzde milyonlarca insanın sosyal medya platformlarında yaşamını sürdüğünü söylememiz sert bir eleştiri olmayacaktır. Görülebilir olma adına da mutlaka uzun içerik stratejileri özelinde yapmanız gerekenler vardır. Bunların başında uzun içerikleri doğru ve anlamlı şekilde bölerek başlıkları bütüncül kullanmak gelir. Bir başlık kısmını paylaşsanız bile tek başına okuyucunun anlayabileceği bir bütünlüğü içermelidir. Ayrıca içeriğin mutlaka görselleştirilmesi de yine sosyal medya uyarlaması kapsamında avantajdır.
İçeriklerinizi oluştururken etkileşim sağlayabilecek kısımları eklemeyi de unutmamalısınız. Metin tabanlı içeriklerde ya da video anlatımlarında sorular sorabilir, görüşleri alabilirsiniz. Anket tarzında da var olan verilere ilişkin okuyucuların neler düşündüğünü yorumlara yazmasını isteyebilirsiniz. Bu sayede sosyal medya özelinde uzun içeriklerinizi bir topluluk tartışma alanına çevirirsiniz.
Söz konusu uzun içerik stratejileri kapsamında elbette ki planlı çalışmanın kazanımları yüksektir. Bu açıdan değerlendirmeleri soru-cevap şeklinde ilerletmek çok daha sağlıklıdır. Hem marka hem de sektörel bazda düşünerek kendiniz için konu başlıkları çıkarabilirsiniz. Hangi konularda uzun içerikleri oluşturmanın daha iyi olacağını mutlaka değerlendirmeye açmalısınız. Ayrıca hedef kitlenizin uzun içerik talebinde olup olmadığını da bilmelisiniz. Doğrudan SEO geliştirme adına yapacağınız uzun içerik hamlelerinde hangi pazarlama stratejilerini kullanacağınız da rol oynar.
Genel çerçevede ifade etmek gerekirse teknoloji içerikleri detay konusunda cazip olacağı için mutlaka uzun bir anlatım gereklidir. Sağlık ve finans sektörel taleplerinde de yine stratejilerinizi bu denklemde oluşturabilirsiniz. Ancak şüphesiz ki ziyaretçilerinizin taleplerini de geri bildirimler yoluyla hesaba katmanız yararlı olur. Daha kapsamlı ve başlıkların çok olduğu bir uzun içerik istekleri varsa daha doğru bir hamle olur. Bazı durumlarda ise kısa içerikleri tercih etme eğilimi fazla olabilmektedir.
Video anlatımlar ya da metin tabanlı blog içerikler oluşturma özelinde bir kılavuz rehberi her zaman yararlıdır. Konu bağlamında birden fazla çalışma yapmanın analizler getireceği açıktır. Konuyu anlatabilmek için derinlemesine bilgi sahibi olmayı unutmayın. Sonrasında ana hatların belirlenmesi ve başlıkları alt konular şeklinde sıralamak önemlidir. Hemen ilk başlığı yazmaya başlarsanız sonrasında tıkanma ihtimaliniz yüksektir. Bu nedenle alt başlıkları kafanızda kurgulayıp bir düzen oluşturarak içeriği düzenlemelisiniz.
İçerikte en önemli hususlardan birisi mantıksal akışın bulunuyor olmasıdır. Ayrıca tutarlı bir anlatım da başlıkları ve içerik konusuyla bağdaşmalıdır. Bir başlıkta eleştiriler getirdiğiniz bir durumu diğer kısımda övmek tam anlamıyla bir kaos içeriğini gösterir.
İçerikte var olan bilgilendirici kısımların fazlalığı da laf kalabalığı yapmadığınızı gösteren en değerli kanıttır. Ayrıca iki alt başlıkta bir görsel kullanımı da idealdir. Uzun içerikleri daha okunur yapma adına mutlaka multimedya destekleyici özelliği bulundurmalısınız. Anlatımı kolay ve ilgi çekici yapan infografiklerin kullanımı da harika sonuçlar sunar. Video içerikleri açısından ise düz, kuru bir anlatım yerine geçişleri daha merak uyandırıcı bir tarz kullanmalısınız.
Devamlı uzun içeriklerin üretilmesi her ne kadar beraberinde kazanımları getirse de yoğun bir sıkılaşmaya neden olur. Zamanın az olması hallerinde içerikte kalite düşüşleri yaşanması da söz konusudur. Bu durumlarda çok aşırı sayıda bir içerik oluşturma derdine düşmemelisiniz. Çünkü nicelikten ziyade nitelik dijital dünya için belirleyicidir. Daha az sayıda içeriği en iyi şekilde sunabilmenin tercih edilmesini tavsiye ederiz.
Söz konusu uzun içerik stratejileri kapsamında yapılan bir başka popüler yanlış ise aşırı bilgilendirici olma çabasıdır. Şüphesiz ki güvenilir kaynakların bilgilerini içeriklerinizde dile getirmek güzeldir. Ancak her bir cümlede yeni bilgilerin verilmesi aslında okuyucu tahmin ettiğinizden daha fazla yorar. Buna ek olarak devamlı bilgi araştırma stresine girmek de sizi yoracaktır. Burada bir serpiştirme yaparak bilgiyi her başlıkta birkaç tane olacak şekilde dizayn etmelisiniz.
Araştırmalar ışığında gerçekleşen uzun içeriklerde ilham sorunları olabileceği gibi yazarın çok bilmediği konulara girişmesi de bir yanlıştır. Fikir üretme baskısının sonucu olan bu durum, özensiz içeriklerin ortaya çıkmasına neden olur.
Zaman planlamasını yaparak başlayacağınız uzun içerikleri oluşturma süreçlerinde bazı püf noktalar vardır. Daha donanımlı olma adına okumalarınızı düzenli yapabilir, ekip çalışmasına güvenerek yola çıkabilirsiniz. Bununla birlikte içerikleri planlama adına Asana gibi araçları kullanabilirsiniz. Düzenleme aracı olan Pocket yardımıyla zamandan verimlilik elde etmeniz ihtimal dahilindedir. Ayrıca proje yönetimi kapsamında da Basecamp en iyileri arasındadır.
Planlı çalışmanın dışında mutlaka içeriklerinizi daha az sayıda oluşturarak kaliteden taviz vermeyeceğinizi gösterin. Bilgiye boğmadan tutarlı ve samimi dil kullanımıyla içeriklerinizi tamamlayın.
Uzun İçerik Biçimleri
Bir konu bütünlüğü adına içeriklerin hazırlanmasında hangi biçim sorusu önceliklidir. Bu kapsamda yaygın olanlarının başında blog yazıları gelir. Daha metin tabanlı olmasının ötesinde anlatı odaklı analitik yapıdadır. Blog yazılarını oluştururken mutlaka kişisel dokunuşları içermenin avantajlarını kullanmalısınız. Daha karmaşık hale gelecek bir uzun içeriği aslında bölümlere ayırarak kolay anlaşılır yapmak da en büyük sihridir.
Dergilerle başlayan süreçlerde özel makalelerin yeri de yine uzun içerik biçimleri kapsamındadır. Uzman görüşlerin yer aldığı bu tarz içeriklerde aynı zamanda iyi bir sistem yapılandırılması ihtiyaçtır. Belgesel ve podcast dışında görsel veri sunumlarının çoğu da aslında uzun içerik biçimi örnekleridir.
Uzun İçerik Markalaşması
Kapsamlı bir içeriğin bulunuyor olması birçok yönden markalaşma katkısı getirir. Öncelikli husus SEO çalışmalarına verebileceği aralıksız yarar olurken okuyucuların okuma oranları da artar. Bir otorite konusu oluşturulan web sitelerinde mutlaka güvene dayalı bir uzun içerik silsilesi vardır. Hedef kitlenin artık bu siteyi yetkin görmesi de okunma oranlarını yükseltir. İçeriklerin daha uzun olmasıyla beraber detayları içermesi de yetkin bir imza algısını beraberinde getirir. Bu sayede uzun içerik markalaşması kavramı ortaya çıkar. Doğru stratejileri uygulayarak uzun vadeli trafik elde edilmesini sağlar.
Sosyal Medyaya Uyarlaması
Sıradan bir şekilde yazıp ortaya koyduğunuz uzun içerikleri daha etkileyici yapma adına sosyal medya uyarlaması gereklidir. Günümüzde milyonlarca insanın sosyal medya platformlarında yaşamını sürdüğünü söylememiz sert bir eleştiri olmayacaktır. Görülebilir olma adına da mutlaka uzun içerik stratejileri özelinde yapmanız gerekenler vardır. Bunların başında uzun içerikleri doğru ve anlamlı şekilde bölerek başlıkları bütüncül kullanmak gelir. Bir başlık kısmını paylaşsanız bile tek başına okuyucunun anlayabileceği bir bütünlüğü içermelidir. Ayrıca içeriğin mutlaka görselleştirilmesi de yine sosyal medya uyarlaması kapsamında avantajdır.
İçeriklerinizi oluştururken etkileşim sağlayabilecek kısımları eklemeyi de unutmamalısınız. Metin tabanlı içeriklerde ya da video anlatımlarında sorular sorabilir, görüşleri alabilirsiniz. Anket tarzında da var olan verilere ilişkin okuyucuların neler düşündüğünü yorumlara yazmasını isteyebilirsiniz. Bu sayede sosyal medya özelinde uzun içeriklerinizi bir topluluk tartışma alanına çevirirsiniz.
Uzun İçerik Stratejilerinde Faktörler
Söz konusu uzun içerik stratejileri kapsamında elbette ki planlı çalışmanın kazanımları yüksektir. Bu açıdan değerlendirmeleri soru-cevap şeklinde ilerletmek çok daha sağlıklıdır. Hem marka hem de sektörel bazda düşünerek kendiniz için konu başlıkları çıkarabilirsiniz. Hangi konularda uzun içerikleri oluşturmanın daha iyi olacağını mutlaka değerlendirmeye açmalısınız. Ayrıca hedef kitlenizin uzun içerik talebinde olup olmadığını da bilmelisiniz. Doğrudan SEO geliştirme adına yapacağınız uzun içerik hamlelerinde hangi pazarlama stratejilerini kullanacağınız da rol oynar.
Genel çerçevede ifade etmek gerekirse teknoloji içerikleri detay konusunda cazip olacağı için mutlaka uzun bir anlatım gereklidir. Sağlık ve finans sektörel taleplerinde de yine stratejilerinizi bu denklemde oluşturabilirsiniz. Ancak şüphesiz ki ziyaretçilerinizin taleplerini de geri bildirimler yoluyla hesaba katmanız yararlı olur. Daha kapsamlı ve başlıkların çok olduğu bir uzun içerik istekleri varsa daha doğru bir hamle olur. Bazı durumlarda ise kısa içerikleri tercih etme eğilimi fazla olabilmektedir.
Uzun İçerik Oluşturma Kılavuzu
Video anlatımlar ya da metin tabanlı blog içerikler oluşturma özelinde bir kılavuz rehberi her zaman yararlıdır. Konu bağlamında birden fazla çalışma yapmanın analizler getireceği açıktır. Konuyu anlatabilmek için derinlemesine bilgi sahibi olmayı unutmayın. Sonrasında ana hatların belirlenmesi ve başlıkları alt konular şeklinde sıralamak önemlidir. Hemen ilk başlığı yazmaya başlarsanız sonrasında tıkanma ihtimaliniz yüksektir. Bu nedenle alt başlıkları kafanızda kurgulayıp bir düzen oluşturarak içeriği düzenlemelisiniz.
İçerikte en önemli hususlardan birisi mantıksal akışın bulunuyor olmasıdır. Ayrıca tutarlı bir anlatım da başlıkları ve içerik konusuyla bağdaşmalıdır. Bir başlıkta eleştiriler getirdiğiniz bir durumu diğer kısımda övmek tam anlamıyla bir kaos içeriğini gösterir.
İçerikte var olan bilgilendirici kısımların fazlalığı da laf kalabalığı yapmadığınızı gösteren en değerli kanıttır. Ayrıca iki alt başlıkta bir görsel kullanımı da idealdir. Uzun içerikleri daha okunur yapma adına mutlaka multimedya destekleyici özelliği bulundurmalısınız. Anlatımı kolay ve ilgi çekici yapan infografiklerin kullanımı da harika sonuçlar sunar. Video içerikleri açısından ise düz, kuru bir anlatım yerine geçişleri daha merak uyandırıcı bir tarz kullanmalısınız.
Uzun İçerik Stratejilerinde Yanlışlar
Devamlı uzun içeriklerin üretilmesi her ne kadar beraberinde kazanımları getirse de yoğun bir sıkılaşmaya neden olur. Zamanın az olması hallerinde içerikte kalite düşüşleri yaşanması da söz konusudur. Bu durumlarda çok aşırı sayıda bir içerik oluşturma derdine düşmemelisiniz. Çünkü nicelikten ziyade nitelik dijital dünya için belirleyicidir. Daha az sayıda içeriği en iyi şekilde sunabilmenin tercih edilmesini tavsiye ederiz.
Söz konusu uzun içerik stratejileri kapsamında yapılan bir başka popüler yanlış ise aşırı bilgilendirici olma çabasıdır. Şüphesiz ki güvenilir kaynakların bilgilerini içeriklerinizde dile getirmek güzeldir. Ancak her bir cümlede yeni bilgilerin verilmesi aslında okuyucu tahmin ettiğinizden daha fazla yorar. Buna ek olarak devamlı bilgi araştırma stresine girmek de sizi yoracaktır. Burada bir serpiştirme yaparak bilgiyi her başlıkta birkaç tane olacak şekilde dizayn etmelisiniz.
Araştırmalar ışığında gerçekleşen uzun içeriklerde ilham sorunları olabileceği gibi yazarın çok bilmediği konulara girişmesi de bir yanlıştır. Fikir üretme baskısının sonucu olan bu durum, özensiz içeriklerin ortaya çıkmasına neden olur.
Hayat Kurtaran Uzun İçerik Püf Noktaları
Zaman planlamasını yaparak başlayacağınız uzun içerikleri oluşturma süreçlerinde bazı püf noktalar vardır. Daha donanımlı olma adına okumalarınızı düzenli yapabilir, ekip çalışmasına güvenerek yola çıkabilirsiniz. Bununla birlikte içerikleri planlama adına Asana gibi araçları kullanabilirsiniz. Düzenleme aracı olan Pocket yardımıyla zamandan verimlilik elde etmeniz ihtimal dahilindedir. Ayrıca proje yönetimi kapsamında da Basecamp en iyileri arasındadır.
Planlı çalışmanın dışında mutlaka içeriklerinizi daha az sayıda oluşturarak kaliteden taviz vermeyeceğinizi gösterin. Bilgiye boğmadan tutarlı ve samimi dil kullanımıyla içeriklerinizi tamamlayın.