Her geçen gün rekabetin giderek bambaşka boyutlara gelmesi 2026 yerel SEO beklentileri ya da tahminleri özelinde çalışmaları zorlaştırıyor. Her ne kadar insanlığın doğuşundan itibaren ticaretin esas kaideleri aynı gibi görünse de uygulama alanları ve yöntemleri değişir. Kısaca 2025 yılına baktığımızda ise yerel SEO açısından Google özelinde tekelleşme davalarını çok sık gördük. Bilhassa tekel karşıtı yapıların bir isyan perdesini açması ve Google artık tek güç olmamaları söylemleri hız kazandı. Buna rağmen yine de Google büyük bir gücü sürdürmeye devam ederken 2024 yılının Ağustos ayındaki Google tekel oluşturmaya çalışıyor iddiaları mahkemede tescil edildi. Yasaları ihlal eden Google özelinde çeşitli cezaların verilmesi de Amerikan yargısını tekrar güçlendirdi.
Pazarlama süreçlerine baktığımızda Google üzerinden kullanımları yerel SEO adına da çoğu zaman tek gerçektir. Türkiye verilerine bakıldığında çokça kullandığımız Google sonuçları bizlere hem bilgi hem de tarif vaat eder. Yerel işletme sahiplerinin mutlaka Google kaydıyla işlemlere başlaması da kaçınılmazdır. Buna ek olarak tüm müşteri hizmetleri yönetimi de her ne kadar tartışmalı olsa da yine Google üzerinden devam eder.
Günümüz için yerel haber kaynakları her ne kadar gerilemiş gibi gözükse de aslında önemli olmaya devam ediyor. Çünkü genel haberlerden ziyade çevremizde yaşanan durumları bilebilmek daha çok istenen bir durumdur. Ancak burada basitçe oluşturulan haber siteleri artık yerini podcast yayıncılığına bıraktı. İnsanların bir şeyi okumak ya da izlemek yerine dinleme vakti daha çok. Yürüyüş yaparken ya da yolda olduğu tüm vakitlerde podcast dinleme oranları hemen her ülkede artış eğiliminde. Merkez alma adına ABD’ye göz attığımızda 2029 yılına dek podcast dinleyicilerinin sayısının 120 milyona yaklaşacağı tahmin ediliyor. Türkiye genelinde ise podcast serüvenleri artık YouTube üzerinden bile yapılıyor. Kolayca insanların görüntüyü kapatarak cebine attığı cihazlardan dinleme yapma olanağı kablosuz kulakların sağlaması da 2026 beklentileri arasındadır. Bu çerçevede eğer bir içerik projesi isterseniz podcast üzerinden çalışmalar yapmanız iyi bir seçim olabilir.
Ortaya çıktığı ilk zamanlarda müşteri hizmetleri dediğimizde aklımıza bir masa gelir. Ürünlerin masa üzerinden satışa onay alması ya da sorunların iletilmesi, iadelerin yapılmasıdır. Ancak 2026 yerel SEO müşteri hizmetleri anlayışında da yeniliklerin habercisidir. Son yıllarda web sitelerin ve e-ticaret platformlarında canlı destek birimleri yerini aldı. Çoğu zaman yapay zekalar üzerinden de yine ürün ve hizmetlere dair sorularınızı iletmeniz mümkün oldu. Ancak müşteri hizmetleri tek başına sadece firmayı göstermez. Firmanın nitelikleri, imkanları ya da yapılanması müşteri hizmetlerini kaplamaz. Burada 2026 yerel SEO çerçevesinde müşteri hizmetleri doğrudan geri bildirimleri kast eder. Ürün veya hizmetleri alıp yararlanan kişilerin yaptıkları paylaşımları, yorumlar ve puanlamalar çok daha değerli müşteri hizmetleri kavramı haline gelecek. İlerleyen yıllarda bu durumların etkisini verilerle görebilmemiz de tahminler arasında.
Türkiye içi internet ortamında kullanıcıların yüzde 92’lik kısmı büyük bir zaman geçirdiğini ifade ediyor. Özellikle büyük platformlarda ürün satın alırken geçirilen zaman günler ve hatta ayları buluyor. Kullanıcıların bir ürün sayfasında en çok dikkat ettiği nokta ise yorum ve değerlendirme kısımları olmaya başladı. 2026 yılında yine buna dair bir artış kaçınılmaz olurken ürünün özellikleri ya da satıcının sunduğu olanaklar geri planda kalacak.
Söz konusu 2026 yerel SEO beklentileri özelinde sosyal medyanın katkısı baş gösteriyor. Hemen her işletmenin sosyal medyada var olmaya çalıştığı bir gerçek. Özellikle son beş yıldır amatör ya da profesyonel katkılarla işletmelerin bu eğilimde olduğunu fark edebilirsiniz. Artık Google buna yönelik projelerini hızlandırırken sosyal medya çalışmalarını da entegre hale getirecek. Yani işletmenin hesaplarından yapılan paylaşımları Google üzerinden görmek ve bulmak da mümkün olacak. Bu sayede Google tüm sosyal medya platformlarının takibini yaparak işletmenin profil güncellemesini markalaşma olarak tanımlayacak. Google işletme profilleri için bağlantıların kullanımı da ihtimal dahilinde.
Elbette ki bu tarz bir sosyal medya penceresinin eksi yönleri de bulunuyor. En başta işletme profillerinin bir paylaşım odağı haline getirmesine zemin hazırlıyor. Temelde baktığımızda Google üzerinden bir işletmeyi arattığımızda iletişim, konum bilgilerini talep ederiz. Ancak sosyal medya paylaşımları bizim için dikkat çekici olmaz. Böyle bir durumda tanıtım odaklı bir çalışmanın topluluk kurallarını ihlal anlamına gelmesi de söz konusudur.
Tek Güç Google Perspektifi
Pazarlama süreçlerine baktığımızda Google üzerinden kullanımları yerel SEO adına da çoğu zaman tek gerçektir. Türkiye verilerine bakıldığında çokça kullandığımız Google sonuçları bizlere hem bilgi hem de tarif vaat eder. Yerel işletme sahiplerinin mutlaka Google kaydıyla işlemlere başlaması da kaçınılmazdır. Buna ek olarak tüm müşteri hizmetleri yönetimi de her ne kadar tartışmalı olsa da yine Google üzerinden devam eder.
Yerel Haber Yenilikleri
Günümüz için yerel haber kaynakları her ne kadar gerilemiş gibi gözükse de aslında önemli olmaya devam ediyor. Çünkü genel haberlerden ziyade çevremizde yaşanan durumları bilebilmek daha çok istenen bir durumdur. Ancak burada basitçe oluşturulan haber siteleri artık yerini podcast yayıncılığına bıraktı. İnsanların bir şeyi okumak ya da izlemek yerine dinleme vakti daha çok. Yürüyüş yaparken ya da yolda olduğu tüm vakitlerde podcast dinleme oranları hemen her ülkede artış eğiliminde. Merkez alma adına ABD’ye göz attığımızda 2029 yılına dek podcast dinleyicilerinin sayısının 120 milyona yaklaşacağı tahmin ediliyor. Türkiye genelinde ise podcast serüvenleri artık YouTube üzerinden bile yapılıyor. Kolayca insanların görüntüyü kapatarak cebine attığı cihazlardan dinleme yapma olanağı kablosuz kulakların sağlaması da 2026 beklentileri arasındadır. Bu çerçevede eğer bir içerik projesi isterseniz podcast üzerinden çalışmalar yapmanız iyi bir seçim olabilir.
2026 Yerel SEO Müşteri Hizmetleri
Ortaya çıktığı ilk zamanlarda müşteri hizmetleri dediğimizde aklımıza bir masa gelir. Ürünlerin masa üzerinden satışa onay alması ya da sorunların iletilmesi, iadelerin yapılmasıdır. Ancak 2026 yerel SEO müşteri hizmetleri anlayışında da yeniliklerin habercisidir. Son yıllarda web sitelerin ve e-ticaret platformlarında canlı destek birimleri yerini aldı. Çoğu zaman yapay zekalar üzerinden de yine ürün ve hizmetlere dair sorularınızı iletmeniz mümkün oldu. Ancak müşteri hizmetleri tek başına sadece firmayı göstermez. Firmanın nitelikleri, imkanları ya da yapılanması müşteri hizmetlerini kaplamaz. Burada 2026 yerel SEO çerçevesinde müşteri hizmetleri doğrudan geri bildirimleri kast eder. Ürün veya hizmetleri alıp yararlanan kişilerin yaptıkları paylaşımları, yorumlar ve puanlamalar çok daha değerli müşteri hizmetleri kavramı haline gelecek. İlerleyen yıllarda bu durumların etkisini verilerle görebilmemiz de tahminler arasında.
Türkiye içi internet ortamında kullanıcıların yüzde 92’lik kısmı büyük bir zaman geçirdiğini ifade ediyor. Özellikle büyük platformlarda ürün satın alırken geçirilen zaman günler ve hatta ayları buluyor. Kullanıcıların bir ürün sayfasında en çok dikkat ettiği nokta ise yorum ve değerlendirme kısımları olmaya başladı. 2026 yılında yine buna dair bir artış kaçınılmaz olurken ürünün özellikleri ya da satıcının sunduğu olanaklar geri planda kalacak.
Sosyal Medyanın SEO Rolü
Söz konusu 2026 yerel SEO beklentileri özelinde sosyal medyanın katkısı baş gösteriyor. Hemen her işletmenin sosyal medyada var olmaya çalıştığı bir gerçek. Özellikle son beş yıldır amatör ya da profesyonel katkılarla işletmelerin bu eğilimde olduğunu fark edebilirsiniz. Artık Google buna yönelik projelerini hızlandırırken sosyal medya çalışmalarını da entegre hale getirecek. Yani işletmenin hesaplarından yapılan paylaşımları Google üzerinden görmek ve bulmak da mümkün olacak. Bu sayede Google tüm sosyal medya platformlarının takibini yaparak işletmenin profil güncellemesini markalaşma olarak tanımlayacak. Google işletme profilleri için bağlantıların kullanımı da ihtimal dahilinde.
Elbette ki bu tarz bir sosyal medya penceresinin eksi yönleri de bulunuyor. En başta işletme profillerinin bir paylaşım odağı haline getirmesine zemin hazırlıyor. Temelde baktığımızda Google üzerinden bir işletmeyi arattığımızda iletişim, konum bilgilerini talep ederiz. Ancak sosyal medya paylaşımları bizim için dikkat çekici olmaz. Böyle bir durumda tanıtım odaklı bir çalışmanın topluluk kurallarını ihlal anlamına gelmesi de söz konusudur.