Teknoloji

Apple CES’e katılan rakiplerine DİSS attı!

Apple, Las Vegas’ta bir reklam panosuyla CES 2019 ‘a katılacak firmalara meydan okudu

Apple, CES 2019’da resmi olarak katılım sağlamıyor ancak her yıl düzenlenen etkinliğin gizliliği hakkında bir reklam panosunu kullanarak yeni bir polemiğe sebebiyet verdi.

Chris VELAZCO tarafından fotoğraflanan bilboard CES 2019 ‘un gerçekleştirileceği Las Vegas Kongre Merkezi’ne doğru bakan Marriott SpringHill Suites tarafına yerleştirilmesi oldukça dikkat çekti.

Yoğun olarak siyah rengin kullanıldığı reklam panosu, en son iPhone modellerinin arkasında durmakta.

“iPhone’unuzda olan, iPhone’unuzda kalır.” mesajı içeren reklam metni büyük oranda, “Vegas’ta olanlar, Vegas’ta kalır.” mantığıyla yayınlandı.

Reklam panosunda ayrıca, ziyaretçilerin “Apple ürünleri gizliliğinizi korumak için tasarlandı.” yazan bir metinle karşılandığı Apple’ın Gizlilik adıyla resmi web sitesinde bulunan bir sayfanın da linkini içeriyor.

Apple’ın müşterileri için gizliliğe odaklanması yeni bir şey değil, çünkü şirket daha önce de kullanıcılarının kişisel bilgilerinden değil, sadece donanım ve yazılım satışından para kazandığını iddia etti.

Örneğin, Apple bu yılın başlarında, kanun ya da ceza soruşturmalarıyla ilgili veri ve bilgi taleplerinde yardımcı olmak için yeni politikalar belirledi.

Bunlara rağmen şirket yeni planlarında da müşterilerinin gizliliğini ve verilerini korumaya devam edeceğine söz verdi.

Reklam panosu Apple’ın resmi olarak orada bulunmadan CES 2019’a gölge düşürmesine yardımcı olmakta.

Apple genelde bu tür etkinliklere katılmak yerine, yeni ürünler ve hizmetler başlatmak için kendi etkinliklerini oluşturmakta. Ancak, Apple’ın çalışanları etrafa bakmaları, şirketin rakiplerini; iPhone’lar ve Mac bilgisayarlarla çalışan ürünleri kontrol etmesi için fuara gönderdiği de bilinmektedir.

Bize göre mesaj çok açık.

CES 2019’da sergilenen birçok yeni cihaz bulunacak, ancak tahminlere göre bazılarının arkasındaki şirketler Apple’ın gizliliğe aşırı odaklandığı kadar uymayacak ve kullanıcı verilerini paylaşabilecekler.

Kullanıcılar, kişisel bilgilerini satabilecek aygıt veya hizmetlerde ne kadar rahat olacaklar?