İnternetWebmaster

5 Basit Adımla Siteye Hit Çekebilirsiniz

Bir siteye sahip olmaktan daha önemlisi, siteye hit çekmek konusunda başarılı olmanızdır. Uzun zamandır aklınızda, kurmayı düşündüğünüz konuyu buldunuz, bu konu hakkında birkaç kaliteli fotoğraf çektiniz hatta genel içerik tasarımınız hakkında bile beyin fırtınası yaptınız.

Yoğun bir heyecanla ilk gönderinizi yazıp, kendi gözünüzde harikulade bir şekilde yayınladınız. Fakat sonrasında yaptığınız ölçümlemelerde, saatlerce günlerce emek verdiğiniz içeriğin kimse tarafından okunmadığına şahit oldunuz. Bu durumda bir konuya daha dikkat ettiniz, siteniz trafik konusunda çok tutarlı çünkü her gün ki hiti 0.

Hemen siteye hit çekmek konulu bir büyük çaplı araştırmaya giriştiniz. Üstelik, hayallerinizi silip atmanızın sonucunda, bu araştırmayı kaynak gösterebileceksiniz. Bir nevi son kez pes etmeden önce nerede hata yapmış olabileceğinizi düşüneceksiniz. Aslında bu durum için çok kasmamanız gerektiğine de şahit olacaksınız. Sadece beş adımla blogunuza yeterli trafik çekebilirsiniz.

hit

Anahtar Kelime Rekabeti Siteye Hit Çekmek Amacıyla Önemli

İnternet sitenize, siteye hit çekme sayesinde gelen trafik oranını nasıl arttırabileceğinizi öğrenmenin ilk koşulu, anahtar kelime stratejileri üretmektedir. Konularınıza tam ve yeterli anahtar kelime araştırması yaptığınızdan, bu işe ciddi bir şekilde sarıldığınızdan emin olmalısınız.

Bazı webmaster araçlarını ya da Google Adwords’ün hizmet verdiği Anahtar Kelime Planlayıcısı hizmetini kullanabilirsiniz. Sunduğunuz ürün ya da hizmet her neyse, insanların arama motorlarında ne türden arama yapacaklarını anlamanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca, kendi sektörünüzde hangi anahtar kelimelerde rekabetin yükseldiğini, en popüler anahtar kelimeleri ve hangi kelimelerde öne çıkabileceğinizi gözlemleyebileceksiniz.

Örnek vermek gerekirse, diyelim ki bir gelinlik dükkanınız var. Anahtar kelimeleriniz büyük ihtimalle “2019 gelinlik modelleri” “trend gelinlik modelleri” “ucuz gelinlik modelleri” gibi siteye hit çekme işlevi  görecek şeyler olacaktır.

anahtar kelime

Peki Anahtar Kelime Yerleşimi Nasıl Olmalı?

İstediğiniz yani siteye hit çekme içi referans trafik miktarını, hiçbir zaman içeriğinizi rasgele düzenleyerek alamazsınız. Anahtar kelimelerinizi resim dosyalarınızın adlarına, başlıklarına, alt etiketlerine, video açıklamalarına hatta altyazılarına koymanız gerekebilmektedir.

Bunun yanında anahtar kelimeleriniz, yerel arama yapan kullanıcıların ulaşabilecekleri derecede uygun şekilde optimize edilmelidir. İlk olarak ana anahtar kelimeniz üzerinde yoğunlaşmalısınız. Yani “gelinlik” ardından işletmenin bulunduğu şehir “Ankara gelinlikci” takiben bulunduğu muhit “Ankara Sincan gelinlikci” gibi birkaç uzun kuyruklu anahtar kelime öbekleri eklemenizde büyük getiri sağlayacaktır.

sosyal

Sosyal Medyada Aktif Paylaşım

Bu durum indeksleme hızınıza da olumlu yönde etki sağlayacaktır. Sosyal medya platformlarının sahip oldukları trafik, gözden kaçırılmayacak kadar değil. Uygun takipçi kitlenizi edindikten sonra, tutarlı paylaşımlarınızla sadece sosyal medya getirilerinden bile yüksek kazançlar elde edebilirsiniz.

Sitenizdeki içeriğinizi tamamladıktan sonra, ilk olarak Facebook, Instagram, Twitter ve Linkedin gibi yayın organlarından paylaşabilirsiniz. Bu mecralarda hit elde edebilmek için gerçekten de içeriğinizle bütünleşebilecek türden, kaliteli resimlere ihtiyacınız olacaktır.

İnsanları, paylaşımlarınıza tıklamaları için teşvik etmelisiniz. Bu sayede olabildiğince fazla hit elde edebilirsiniz. Sosyal medyada yayınlayacağınız içeriğiniz, arkadaşlarınızın paylaşması için kolaylık sağlayacaktır. Bu sayede ana içeriğiniz, dal blokları halinde bir hastalık gibi yayılmaya başlayacaktır. Bütçenizin yeterli olduğu takdirde, sosyal medya reklamları da çıkmanız, gözle görülür bir ivme yaratacaktır.

yorum

Yorum Yapılmasına İzin Verin

Buraya kadar, sitenize içerik kitlesi edinebilmeniz için uygun bloglama stratejileri hakkında bahsettik. Ancak içeriğiniz resimde görüldüğü kadar kullanıcıları memnun etmediyse, zaman kaybetmeden çıkma eğilimine girecekler. Şimdiki etapta sadık kullanıcı kitlenizi nasıl elde edebileceğinize odaklanacağız. Bunun yegâne koşulu, kullanıcılarınız ile içerikleriniz arasındaki etkileşimi arttırmanız gereğidir.

Yorumlar bölümü, nitekim bütün geri bildirimlere en yardımcı ögelerdir. Kendi sitenizdeki yorum alanlarının aktif kullanılmasına izin vermeli, sizlerde rakip sitelerin yorum alanlarında vakit geçirmelisiniz. Google 2019 yılında SEO konusunda yakalamış olduğu sinerjiyle birlikte, yorum backlink satışları üst noktalara tırmandı.

Kullanıcılar, sitenize yorum bıraktığında yorumları yanıtsız bırakmamalısınız. Çünkü her kullanıcı, zaman geçirdiği platformda değerli görülmeyi beklemektedir. Bu nedenle de saçma yorumlara dahi, geri dönüşler sağlamanız avantajlar yaratacaktır. Geri bildirim gönderdiğiniz, diğer üyelerin olumlu bakış açılarına yol açacak, herkes etkileşimde bulunmak isteyecek ve bir sonraki gönderiniz iple çekilecektir.

Okuyucular, bu sayede kayıt olduktan sonraki varlığınızı unutturmanızdan şikâyet etmeyecekler, tıpkı samimi bir dostmuşsunuz gibi hissedecekler. Bin yıllık pazarda başarı istiyorsanız, şeffaflığınızı kanıtlamanız ve bu konuda teşvikçi olmanız gerekecektir.

bağlantı

Kaliteli Backlink Kaynakları Edinin

Web sayfanızın, trafik hacmini büyütmek istediğiniz takdirde, sayfalarınızdaki harici ve dahili bağlantıların, kullanılabilir olduğundan emin olunuz. Ayrıca her yeni gönderinizde, bir önceki ya da alakalı gönderilerinize atıflarda bulunup, bağlantılar ekleyiniz. Bu durum kullanıcıların sitenizde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacak ve konusuyla bir bütün olduğunuzu kanıtlayacaktır.

Bu konuda otoriter bağlantılar sağlayamayabilirsiniz. Kendinizin yetemeyeceği hususlarda özel bir şirket, bütün bunları başarmanıza aracılık edebilecektir. Trafik ve indeksleme aşamalarında istenilen seviyeye gelmek backlinklerde biraz daha yavaş ilerlemektedir. Bu nedenle geleneksel e-posta pazarlama bülteni stratejisi, buna eş değer olabilecektir.

tutarlı

İçeriklerinizi Tutarlı Olarak Yayınlayın

Senede bir yazı giren sitelere denk gelmiyor değilsiniz. Kendi sitenizi büyütebilmeniz ve sektörünüzde hâkim olduğunuzu yansıtan bir profil çizebilmeniz için istikrarlı olarak paylaşımlarınızı sürdürmelisiniz. Çünkü internet dünyasında sürdürülebilirlik, taviz verilmeyecek bir konudur. En az o da çok yoğunsanız, haftada bir yazı yazınız.

Kesin bir başarı beklentisindeyseniz bu sayıyı 10-30 arasında tutabilirsiniz. Bu şekilde beklenenden daha hızlı bir trafik çekebileceksiniz. Ne yazacağınız konusunda kararsız kalıyorsanız, içerik takvimi oluşturmanız yarar sağlayacaktır. Hafta sonlarında mümkün olduğunca çok yazmaya çalışın. Bu sayede hafta içi yoğunluğunuzu, normal yaşantınıza ayırabilirsiniz. Önceden kayıt ettiğiniz yazıları, otomatik gönderi eklentileri sayesinde planlayarak bir haftalık zaman tasarrufu elde edebilirsiniz.