Mass Following Ve Mass Liking Nedir?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Mass Following Ve Mass Liking Nedir?​

Softaculous Nedir


Toplumsal medya bugün bir on yıl öncesine gore oldukca daha çok şey anlatmaktadır. On yıl öncesi göz önüne getirilip düşünüldüğünde ve sonrasında bugün gelinen noktaya bakıldığında akıl almaz bir ilerleme yaşanmıştır. Siyasetten magazine yaşamın neredeyse her alanında toplumsal medyadan izler bulmak mümkündür. Tek taraflı iletişimi bitirip oldukca taraflı bir iletişimi getiren ve devrim sayılabilecek bu gelişme radyo, tv, gazete benzer biçimde kitle kontakt araçlarına büyük bir darbe vurmuştur. Ünlülük algısı değişmiş, kendi starlarını yaratan yeni alanlar açılmış ve her insanın bir halde her insana kendini ifade etmesi mümkün kılınmıştır. Öyleki ki artık politikacılar bir çok süre basın toplantısı yapmak yerine tweet atmakta, magazin figürleri haklarındaki iddialara Instagram hesaplarından yanıt vermektedirler.

İnsan dahil olduğu her alanı kendine benzetmekte pek mahirdir. Toplumsal medya da başlangıçta tenha bir adayken akın akın göç aldıktan sonrasında başka bir şeye dönüşmüştür. Bir çok toplumsal medya platformu başlangıçtaki kullanım amacından çıkmıştır. Ya da pek oldukca toplumsal medya mecrasını bizzat kullanıcıları başka bir noktaya çekmiştir. Öyleki ki Instagram başlangıçta bir tek fotoğraf paylaşma maksatlı bir uygulamayken insanların ekran görüntülerini Instagram hesaplarına yüklemeleriyle vaka bambaşka bir hal almıştır. Devamında platforma gelen pek oldukca güncelleme de insanların trend talepleri doğrultusunda olmuş, kullanıcıyı başka platformlara kaptırmamak adına devamlı olarak bir yenilik ve trend olma durumu ortaya çıkmıştır.

Dünden Bugüne Toplumsal Medya​


Tam olmasa da Twitter da gene başlardaki kullanım amacından çıkan toplumsal medya platformlarından bir tanesidir. Öyleki ki senelerce 140 karakter olan ve platformla özdeşleşen tweet sınırı bugün artık 280 karakter olmuş durumdadır. Öteki uygulamalardan geri kalmamak adına story hususi durumunu bile devreye alan Twitter bu özellik tutmayınca kaldırmıştır. Instagram, Twitter, Feysbuk, Snapchat, Tiktok derken toplumsal medya platformlarının arasındaki rekabet her geçen gün daha da kızışmaktadır. Mecralar devamlı olarak birbirlerinin beğenilen özelliklerini kopyalamaktadırlar. Instagram, Youtube olma yolunda IG TV’yi çıkarırken Youtube da Instagram’ın story özelliğine benzer olan Hikayeler hususi durumunu yayına almıştır. Gene Youtube Tiktok’tan Shorts hususi durumunu kopyalamıştır. Instagram esasen Snapchat’ten story ve Tiktok’tan Reels hususi durumunu oldukca evvelinde kopyalamıştı.

Toplumsal medya platformları arasındaki bu rekabet kullanıcılara pozitif yönde olarak yansımaktadır. Sadece rekabet bir tek platformlar içinde yaşanmamaktadır. Bu platformların kullanıcıları arasındaki rekabet de minimum platformların arasındaki rekabet kadar yoğundur. Tiktok’tan Instagram’a, Youtube’a kadar her platformda bir öne çıkma, kendini gösterme ve sonunda bundan kazanç sağlama savaşı vardır. Her bir mecranın kendine hususi keşfet algoritması bulunmaktadır ve kullanıcılar için keşfete çıkabilmek dirimsel bir unsur olmaktadır. Kullanıcılar markalardan fenomenlere, mahalli işletmelerden internasyonal şirketlere kadar oldukca geniş bir aralıkta olduğundan buradaki yarış da oldukca heyecanlı geçmektedir ve süre her şeyden kıymetli olduğundan kimi zaman kestirme yollardan gitmek tercih edilebilmektedir.

Mass Following Ve Mass Liking Nedir?

Mass Following Nedir?​


İşte Mass Following bu kestirme yollardan biridir. Zamana yayılan toplumsal medya yönetimiyle organik yollardan takipçi toplamak her insanın işine gelmemektedir. Bir çok şahıs ya da işletme süratli büyümenin derdindedir. Hesapları takip ederek takipçi elde etmek en klasik yöntemlerden biridir. Sadece bu işlem manuel olarak yapıldığında belli bir sayıdan sonrasında Instagram, Twitter yada öteki platformlar işleme onay vermemekte ve hatta kullanımınızı kısıtlamaktadırlar. Bu aşamada mass following doğrusu toplu takip etme devreye girmektedir. Çeşitli programlar yada uygulamalar bu işlemi herhangi bir engele takılmadan otomatikman gerçekleştirmektedirler. Bu da hem zamandan hem de emekten kazanmayı arzu edenlerin işine gelmektedir.

Mass Liking Nedir?​


Toplumsal medyada hem zamandan hem de emekten kazanmayı arzu edenlerin işine gelen bir öteki vaka da mass liking doğrusu toplu beğenmedir. Tıpkı mass following vakasında olduğu benzer biçimde burada da işlem manuel olarak gerçekleştirildiğinde platformlar bir süre sonrasında sizi kısıtlamaktadır. Bu aşamada mass liking doğrusu toplu beğenme devreye girmektedir. Uygulama yada programlar otomatikman beğeni işlemini gerçekleştirmekte ve herhangi bir kısıtlamaya takılmamaktadırlar. Mass liking vakasında bilhassa belli başlı etiketler belirlenerek bu etiketlerde paylaşım meydana getiren hesapların gönderileri beğenilmekte ve ilgili alanlardan potansiyel takipçi-müşteri kazanılmaktadır.

Mass following ve mass liking doğrusu toplu takip etme ve toplu beğeni bilhassa Instagram olmak suretiyle birçok toplumsal medya platformunda yoğun olarak kullanılmaktadır.
 
Üst Alt