İçerik Fikri Bulmanın Yolları Nelerdir?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

İçerik Fikri Bulmanın Yolları Nedir?​

İçerik Fikri Bulmanın Yolları Nelerdir?


Günümüzde web ve toplumsal medya kullanımı hızla artıyor. Markalar ve kişiler hedef kitlesine ulaşmak ve kitlesiyle iletişimini güçlendirmek için çabalamakta. Sadece medya araçlarındaki çeşitlilikler beklentileri ve içerik miktarını arttığı için öne çıkmak zorlaşıyor. Yeni ve örneksiz içerikler üretmek insanların ilgisini çekmek isteyenler için oldukça zor hale geliyor. Peki içerik fikri bulmanın yolları nedir? Iyi mi ilgi çekici içerikler üretilir? Sizin için içerik fikri bulmanın yollarını derledik.

İçerik Fikri Bulma Yolları


İçerik fikri bulma yolları ararken uygulayabileceğiniz birçok yöntem bulunmaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır:

Kitlenizi Düşünün


İlgi çekici içerik fikri bulmanın yolları aranırken ilk olarak mevcut ve hedef kitle belirlenip çözümleme edilmelidir. Hedef kitlenizin tercihleri, beklentileri ve gereksinimlerini iyi araştırmanız gerekir. Kitlenin beklentilerini yaratıcı halde karşılamak başarıya ulaşmış olmanızı elde edecektir. Kitleniz hakkında çözümleme yaparken;

-Kitlenizin ne tür insanlardan oluştuğu

-Kesime iletilmek istenen ileti yada içinde ne olduğu oluşturmaktaki faydanın ne olduğu

-Bu kitlenin ilgisini çeken şeylerin neler olduğu düşünülmelidir.

Analizlerden Faydalanın


Güncel mevzular ve trendde olan fikirler üstünde içerik üretmek insanların ilgisini çekmek için etkili bir yoldur. Toplumsal medya gönderileri, haberler, videolar ve blogları inceleyerek çözümleme yapmalı ve bu mevzuları ilgi çekici yöntemlerle iyi mi sunacağınız üstüne düşünmelisiniz.

Gündemi ve Takvimi Takip Edin


Yeni içerik fikirleri bulmak için uğraşıyorsanız takvimi daha yakından incelemeyi deneyebilirsiniz. Yaklaşan yada içinde bulunulan etkinlikler, tatiller, mevsimler ilgi çekecek içerikler oluşturmanıza destek olabilir.

Takvim üstünde belirlediğiniz bazı hususi vakit dilimlerine dair içerikleri evvelinde hazırlayarak iyi düşünülüp özenle hazırlanmış içerikler oluşturabilirsiniz. İleriyi düşünerek içerik mevzusu belirlemek ondan sonra içerik mevzusu belirleme sorununuzu da ortadan kaldıracaktır.

Yaklaşan mühim vaka ve günleri not ederek kendinize bir içerik takvimi hazırlayın. Gönderi konularınızı evvelinde belirlemiş olmak maksimum performans almanızı elde edecektir. Takvime nazaran çeşitli taslaklar oluşturarak vakit içinde konseptinizi geliştirebilirsiniz.

Hedef Kitlenize Problem


Yeni içerik fikirleri bulmak sizin için zorlaşmaya başladıysa bazen hedef kitlenize sorular yöneltmeyi deneyebilirsiniz. İçerikleriniz için tüketici konumunda olan kitlenizin beklenti ve gereksinimleri doğrultusunda içerikler yetiştirebilirsiniz.

Hedef kitlenize;

-İlgi alanları,

-Hangi mevzularda içerikler bekledikleri,

-Hangi ürün yada hizmetleri görmekten hoşnut olacakları,

-Çözüm aradıkları mevzular

direkt sorulabilir. Toplumsal medya anketleri, yorum bölümleri, hususi mesajlar yada soru- yanıt etkinlikleri benzer biçimde yöntemlerle etkileşim sağlanarak alınan yanıtlar doğrultusunda içerik üretilebilir.

İçerik Fikirleri Nereden Bulunur?


İçerik fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz oldukca çeşitli yöntemler vardır. Yeni içerik fikirleri için kullanabileceğiniz bazı kaynaklar şunlardır:

1.Google Netice Sayfası​


En oldukca tercih edilen arama motoru olan Google, içerik fikri bulma mevzusunda size destek olacaktır. Google arama çubuğuna ilgilendiğiniz mevzularla ilgili kelimeler yazarak “İnsanlar bunu da sordu” kısmına göz atabilirsiniz. Google algoritması insanların benzer mevzularda en oldukca araştırmış olduğu soruları listeleyecektir. Bu sorulara yanıt durumunda içerikler yetiştirebilirsiniz. Ek olarak Google arama sayfasının sonunda bulunan “İlgili Aramalar” kısmına de göz atabilirsiniz.

2.Google Haberler​


Google haberler ile güncel trend mevzulara erişebilirsiniz. İçerik üretmeyi düşündüğünüz mevzuyu arama kısmına yazabilir yada sol taraftaki bölümden kategori seçip sonuçlara nazaran yeni fikirler edinebilirsiniz.

google-news-1024x538.jpeg


3.Google Analytics​


Google Analytics verileri kullanıcı tercihlerini incelemek için iyi bir yöntemdir. Davranış/ Site İçeriği/ Tüm Sayfalar bölümünden, kitlenizin en sık ve uzun soluklu zaman geçirdiği siteleri inceleyebilirsiniz. Başarıya ulaşmış rakiplerin sayfalarını inceleyerek en fazla etkileşim alan mevzular üstünde kendinize içerik stratejisi üretmelisiniz.

google-analytics.png


4.Semrush​


Semrush, trend anahtar kelimeler bulmak için kullanabileceğiniz bir yöntemdir. Semrush üstünde gelen arama sonuçlarına nazaran sık aranan mevzuları belirleyip bu mevzularda içerikler yetiştirebilirsiniz.

semrush-1024x683.jpeg
 
Üst Alt