Hashtag Nedir, Nasıl Kullanılır?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Hashtag Nedir, Iyi mi Kullanılır?​

hashtag


Hashtag mevzusunda toplumsal medya kullanan hepimiz küçük da olsa düşünce sahibidir. Twitter ile beraber yaşamımıza giren bu kavram öteki toplumsal medya platformlarında da kullanılmaya başladıktan sonrasında artık bir yazışma aracı haline gelmiştir. Kullanıcılarla iletişime geçebilmek, etkileşimi çoğaltmak ve hedef kesime erişebilmek şeklinde SEO açısından mühim birçok mevzuda destek olan hashtag nedir ve iyi mi kullanılır şeklinde sorularınıza bu yazımızda yanıt vermeye çalışacağız.

Hashtag Nedir?


Hashtag toplumsal medyada # sembolü ile kullanılan öbekler ya da etiketlerdir. Nerede ise her mevzuda kullanılan hashtag #tbt, #seo, #moradam şeklinde kullanılır. Bilhassa twitter da karşımıza fazlaca sıkan hashtag, gündeme dair birçok mevzu hakkında oluşturulabiliyor. Bununla beraber Instagram şeklinde öteki toplumsal medya platformlarında da sıkça karşımıza çıkıyor. mesela bir fotoğraf paylaştığınızda #seo etiketiyle paylaştığınızda mevzuyla ilgili öteki içerikler içinde fotoğraflarınız yerini alacaktır. Bu etiketi aratan kullanıcılar sizin hakkınızda ister informasyon sahibi olsun ister olmasın bu sayede size ulaşabilecektir.

Hashtag kullanımının birçok faydası vardır. Bu tarz şeyleri şu şekilde sıralayabiliriz.

  1. Hedef kitlenize ulaşmak
  2. Takipçi sayısı çoğaltmak
  3. Etkileşimi düzeyini yükseltmek
  4. Markanızı ya da web sitenizi tanıtmak

Iyi mi Kullanılır?


Hashgtag içeriklerinize ilgili kelimeleri ilave ederek anahtar kelimenizde içerik arayan kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Sadece bunun için hashtagleri iyi mi kullanacağınıza dikkat etmeniz gerekir. Eğer bu etiketlerin kullanımı mevzusunda kafi informasyon sahibi değilseniz hashtaglerin kullanımı mevzusunda hata yapabilir ve amaca ulaşamazsınız.

Haghtag mevzusunda ilk olarak ilgi düzeyine dikkat etmeniz gerekir. Mesela SEO ile ilgili bir paylaşım yapacaksınız SEO ile ilgili hashtagler kullanmanız gerekir. Dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan bir öteki mevzu ise hashtag uzunluğudur. Fazlaca uzun hashtagler başarısız sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Bu yüzden en fazla 7-8 karakterden oluşan hashtag kullanmanızı tavsiye ederiz. Hashtagler eğer tek kelimeden oluşuyorsa minik harfleri tercih edebilirsiniz. Sadece birden fazla kelimeyi birleştiren bir söz öbeği ise baş harflerin büyük olması yanlış anlam çıkarılmasının önüne geçecektir. Hashtaglerin kullanım sayısı mevzusunda bir fazlaca örneğe rastlamak mümkün. Hatta tüm metni hashtagler ile yazan kullanıcılara da rastlayabilirsiniz. Sadece bu oldukça yanlış bir kullanım şeklidir. Ortlama 3-4 hashtag bir gönderi için idealdir.

Gündemde yer edinen mevzulara ilişkin hashtagleri ilgisiz içeriklerle kullanmanız negatif etkiye yol açacaktır. Gündem konusunu alakasız içerikler paylaşmanız kullananların hoşuna gitmeyeceği şeklinde etkileşim düzeyiniz de negatif etkilenecektir. Hashtag kullanımında espritüel bir dil kullanabilirsiniz. Kullanıcılar kendilerini güldüren ve gülünç buldukları içerikleri daha fazlaca beğenmektedir. Bu sayede etkileşim düzeyiniz ve takipçi sayınızı artırma şansı yakalayabilirsiniz. Hususi günlerde ya da etkinlikler için ilgili hashtaglerin kullanımından kaçınmamalısınız. Mesela Kurban Bayramında bir bayram mesajı ile ilgili hashtagleri kullanmalısınız. Bu hem mevcut takipçilerinizin ilgisini artıracak hem de takipçi sayınızı arttırmanıza destek olacaktır.

Neredeyse 10 yılı aşkın süredir bilhassa markalar için parasız bir reklam ya da yazışma aracı görevi olan hashtagler markanızın tanınması, etkileşimin artması ya da hedef kitlenize ulaşmanız şeklinde birçok mevzuda sizlere destek olmaktadır. Sizlere hashtaglerin kullanımından bahsettiğimiz içeriğimiz de yer edinen kriterlere uygun hashtag kullanımı ile markanızı tanıtabilir ve toplumsal medya platformlarında etkinliğinizi rahatça artırabilirsiniz.
 
Üst Alt