Blogumu Nasıl Tanıtırım? 4 Etkili Yöntemle Blogunuzu Tanıtın!

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Blogumu Iyi mi Tanıtırım? 4 Etkili Yöntemle Blogunuzu Tanıtın!​

Blogumu Nasıl Tanıtırım? 4 Etkili Yöntemle Blogunuzu Tanıtın!


Yüzlerce ve hatta binlerce blog içinde blogunuzu tanıtmak, arama motorlarında üst sıralara taşımak ve daha çok ziyaretçi elde etmek size zor görünebilir. Sadece doğru bir strateji ve yeteri özeni gösterdiğiniz vakit bunu kolayca başarabilirsiniz.

“Blogumu Iyi mi Tanıtırım?” sorusunun yanıtını ararken bu içeriğe ulaşmadan ilkin aradığınız şey tam olarak birazdan okuyacağınız ipuçlarıydı. Yukarıda da bahsettiğim şeklinde blogunuzu tanıtmak zorlayıcı olabilir fakat doğru bir strateji ile olanaksız hiçbir şey yoktur. Blogunuzu tanıtmanızı sağlayacak kısaca yönelttiğiniz “Blogumu Iyi mi Tanıtırım?” sorusunun yanıtını etkili yöntemlerle bu içeriklerle paylaşacağız.

Blogunuzu Tanıtmanızı Sağlayacak Etkili Yöntemler


Sizlerle paylaşacağım ipuçlarını okurken alt başlıklar ilk bakışta oldukça yüzeysel gelebilir. Sadece birazcık daha derinliklere indiğinizde hakikaten aradığınız şeyi bulacağınıza inanırım.

1- Feysbuk Reklamları


Blogunuzu tanıtmak istiyorsanız bunun için ilk olarak belli bir bütçe ayırmanız icap ettiğini bilmelisiniz. Hatta daha rahat şekliyle şöyleki açıklayalım: Blogunuz yada web sitenizle hedef kitlenize ulaşmak istiyorsanız bunun bazı maliyetleri olacaktır. Eğer reklam emekleri, tanıtımlar yada SEO için belli bir bütçeniz yoksa karşınıza istemediğiniz iki netice çıkar. Ya hedefinize ulaşamadan yolun başlangıcında yenilgiye uğrarsınız ya da nakitten değil vakitten harcayarak kısa sürede başaracağınız şeyleri aylarca beklemek zorunda kalırsınız. Hatta o şekilde ki aylarca uğraşsanız bile istediğinizi elde edemezsiniz.

Feysbuk reklamları size güvence bir tıklama oranı sunar. Ne şekilde mi? Fazlaca rahat bir açıklaması var. Mesela teknoloji blogunuz bulunduğunu varsayalım. Yeni çıkan bir cep telefonu modeli ile ilgili bir içerik hazırladınız. İçeriği yayınladıktan sonrasında öylece kendiliğinden yükselmesini ve daha çok ziyaretçinin içeriğini okumasını beklemeniz akılcı olmayacak. Bununla ilgili bir şeyler yapmanız gerekir. Aklınıza ilk gelen şey forumlarda içeriğinizi paylaşmak olabilir. Sadece buradan ne kadar tık gelebilir? Bir ihtimal 5 bir ihtimal 10 kim bilir 50… Bunun içinde uğraşmanız gerekir. İçeriğinizle ilgili forumları bulmak ve bu forumlarda içeriğinizi paylaşacak ilgili paylaşımları bulmak bir ihtimal da saatlerinizi alacak.

Niçin oldukça fazla vakit kaybederek azca tıklanmayı tercih edesiniz ki? Bunun aksine Feysbuk reklamları size hem zamandan tutum etmenizi hem de daha büyük kitlelere içeriğinizi ulaştırmanızı sağlayacak bir olanak sunar. Size belli bir ücret karşılığında belli bir oranda tıklanma garantisi sunar. Elbetteki içeriklerinizi forumlarda yada başka platformlarda paylaşmanız gerekir. Sadece yalnız bunu yapmış olup ve arkanıza yaslanıp blogunuzun tanınmasını beklemek vakit kaybından başka bir şey değildir.

2- İçeriklerinizi Mevcut Hedef Kitleniz ile Tanıtın!


İlk bakışta ne demek istediğimi anlamamış olabilirsiniz. Aslen işin özeti şu: İçerikleriniz paylaşılabilir olmalı. Tertipli olarak blogunuzu ziyaret eden ve içeriklerinizi okuyan kullanıcılara içeriklerinizi paylaşmasına yöneltin. Bu sayede etkili bir halde içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırabilir ve blogunuzu tanıtabilirsiniz.

Mevcut kitleniz her yeni içeriğinizi okuyan, tertipli olarak blogunuzu ve toplumsal medya hesaplarınızı takip eden kullanıcılardır. Her biri her yeni gösterilen içinde ne olduğu yeni kullanıcılara ulaştıracak potansiyel bir tanıtım aracıdır. Blogunuzda yayınlayacağınız her yeni içerik paylaşılabilir kısaca ilgi çekici ve kaliteli olduğu sürece değişik platformlarda kullanıcılar içeriklerinizi paylaşır. Bu durumda her yeni içeriğiniz yeni kullanıcılara ulaşır ve blogunuzun tanınmasını sağlar. Mesela twitter hesabınızda içeriğinizi hedef kitlenize sunduğunuzda takipçileriniz içerikleriniz retweetler. Böylece her kullanıcı kendi takipçi listesine içeriğinizi sunmuş olur. Böylece içerikleriniz sizi takip eden kullananların yanı sıra değişik kitlelere de erişme imkanı bulmuş olur. Bu durum yalnızca Twitter değil tüm toplumsal medya platformları için geçerlidir. Bu yüzden içeriklerinizi kesinlikle toplumsal medya platformlarında yayınlamanız gerekir.

3- Kaliteli ve Benzersiz İçerikler Yaratın!


Neredeyse sizlerle paylaştığımız tüm içeriklerimizde kaliteli ve benzersiz içeriğin ne kadar mühim olduğunda bahsettik. Bir blog tanıtımı için de her zamanki şeklinde içeriklerin niteliği önemlidir. Kullanıcılarınıza içerikleriniz ile aradıkları detayları sunuyor musunuz? İçerikleriniz örneksiz mü? Kullanıcıları içerikleriniz ile etkileyebiliyor musunuz? şeklinde sorular çoğaltılabilir. Sadece bu soruların cevabı devamlı evet olmaz. Probleminin cevabı evet olduğunda içeriğiniz ve blogunuz hepimiz tarafınca konuşulan ve büyük bir hedef kesime haiz bir blog olacaktır.

Blogunuzun tanınmasını elde eden bir içerik oluştururken rakiplerinizden kısaca aynı mevzuda yazılan en iyi içeriklerden değişik olmalısınız. Bunun içinde aynı anahtar kelimede arama sonuçlarında ilk 10’da yer edinen içerikleri incelemelisiniz. Mevcut içeriklerde nelerin noksan bulunduğunu, hangi noktalara değinirseniz büyük bir farklılık yaratabileceğinizi ve kullanıcılara aradıkları net bilgiyi iyi mi sunacağınızı bu sayede öğrenebilirsiniz.

4- Forum ve Benzer Çevrim İçi Topluluklarda Etken Olun!


Bulunduğunuz sektör ya içerik ürettiğiniz mevzu ile ilgili insanları forumlar, Feysbuk grupları ve benzer birçok yerde bulabilirsiniz. İçeriklerinizi buralarda paylaşmak ve insanlara ulaştırmak blogunuzu tanıtmak için bir fırsat olacak. Sadece bu mevzuda devamlı olduğu şeklinde bir yol haritası belirlemeniz gerekir.

Mesela gene bir markaya ilişkin son çıkan cep telefonu modeli ile ilgili bir içerik oluşturduğunuzu farz edelim. Bu durumda ilk yapmanız ihtiyaç duyulan ilk olarak teknoloji ve ilgili cep telefonu ile ilgili Feysbuk grubu yada forumları bulun. Yapacaklarınız bununla sınırı olan değil. İçeriklerinizi her gönderi altına paylaşmanız başarı göstermiş bir strateji değildir. Bunun yerine ilk olarak içeriğinize mevzu olan cep telefonu modeli ile ilgili insanların paylaştıkları gönderileri bulun. Kesinlikle bu model ile ilgili insanoğlu bir şeyleri merak ediyor olacaktır. Bir de eğer popüler bir markaysa ve hepimiz tarafınca merak mevzusu olan bir modelse başarı göstermiş bir emek harcama yapmış olacaksınız.

Son olarak yeniden içerik mevzusuna değinmek isterim. İçeriklerinizin başlıkları, meta açıklarımı ve kendisi ne kadar dikkat çekici olursa yukarıda uygulayacağınız adımlar o denli etkili olacaktır. Bu yüzden devamlı benzersiz ve kaliteli içerikler üretin. Görsellerle içeriklerinizi zenginleştirin ve son olarak etkisinde bırakan bir başlık ile son noktayı koyun. Bu içeriğimizin yanı sıra bloglar için SEO ipuçlarına yer verdiğimiz Bloglar İçin SEO İpuçları ve Stratejileri başlıklı içeriğimize de göz atabilirsiniz.
 
Üst Alt