6 Adımda Bir Blog Yazısı Nasıl Yazılır? İnsanlar Aslında Ne Okumak İstiyor?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

6 Adımda Bir Blog Yazısı Iyi mi Yazılır? İnsanlar Aslen Ne Okumak İstiyor?​

6 Adımda Bir Blog Yazısı Nasıl Yazılır? İnsanlar Aslında Ne Okumak İstiyor?


Binlerce ve hatta milyonlar insanoğlunun büyük bir zevkle okuyacağı bir blog yazısı yazmak istemez misin? Epğer istiyorsan ki bu senin için en akıllı talep olacak o vakit doğru yerdesin. O vakit insanların okumak istedikleri bir blog yazısını “6 Adımda Bir Blog Yazısı Iyi mi Yazılır?” rehberi ile kolaylıkla oluşturabilirsiniz.

Tutarlı/İstikrarlı Okuyucu Kitlesi Iyi mi Elde Edilir?


Ilk olarak tutarlı okuyucu kitlesini tanımlayarak başlamış olalım. Tutarlı okuyucu kitlesi, blogunuzu tertipli olarak ziyaret eden doğrusu takip eden kullanıcılardır. Bu sınıflandırma da yer edinen kullanıcılar her yeni blog yayını büyük bir ilgi ile okur. Tutarlı okuyucu kitlesi kısacası sadık kullanıcılar anlama gelir.

Tutarlı bir okuyucu kitlesine haiz değilseniz organik trafik grafiğinizde dalgalanmalar gözlenir. Bu dalgalanmalar hafifçe düzeyli değildir. Ani bir yükselişi gene ani bir düşüş takip eder ve yeniden büyük sıçramalar grafikte yer almaz. Aksine ilk başta oldukca azca bir trafik alan içerikte tertipli olarak trafik artışı yaşanıyorsa bu tutarlı kullanıcılarınızın olduğu anlamına gelir.

1. Adım: Ne Hakkında Yazmak İstediğinize Karar Verin!


Aklında bir sürü mevzu olabilir. Bu oldukca düzgüsel ve oldukca güzel. Bunların hepsini not edin ve içlerinden en iyisini seçin. Eğer mevzu bulmak ya da en iyi mevzuyu bulmak sizi zorluyorsa en sevdiğiniz blogları ve hatta rakiplerizi inceleyin. Bu sayede mevzu araştırması yaparken daha süratli bir halde ilk adımı tamamlayabilirsiniz.

2. Adım: En Fazla Potansiyele Haiz Mevzuları Bularak Listeyi Daraltın!


İlk adımda aklınıza gelen ve öteki web sitelerinden esin alarak bulduğunuz konulardan bir sıralama oluşturdunuz. Sadece tüm mevzularla ilgili bir blog yazısı oluşturmanız pek akılcı olmayacaktır. Zira bu listede yer edinen konuların tamamı size başarı yada tutarlı bir okuyucu kitlesi vadetmeyecektir. Burada ipucu şu: “web sitenize uzun vadeli trafik çekmek için insanların aylar boyu aramış olduğu şeyler hakkında yazmalısınız.” Bunu yapmanın en iyi yolu, girdiğiniz tüm arama sorgularının göreceli popülaritesini gösteren Google Trends benzer biçimde parasız bir tahmin ve parasız vasıta kombinasyonunu kullanmaktır. Google Trends’i bu mevzuda iyi mi kullanacağınızı merak ediyorsanız buradan detaylara ulaşabilirsiniz.

Adım 3: Sıralama Alabilir Misiniz?


Sizin için potansiyel olarak en iyi mevzuları belirlediniz. Fakat bu gene bu içeriklerin size başarı salayacağı anlamana gelmez. Zira rekabet detayı sıralama mevzusunda en mühim belirleyicidir. Burada başta Google Keywrd Planner olmak suretiyle hem ücretli hem parasız araçlarda bu ölçebilirsiniz. Belirlediğiniz mevzular içinde anahtar kelimelerde ilk 10’da sıralanabilme ihtimali en yüksek mevzuyu bularak bu anahtar kelimede içerik oluşturmalısınız.

4. Adım: Bir Taslak Oluşturun!


Şimdiye kadar en mühim adımlardan ilk üçünü tamamladınız. Popülerliği yüksek ve Google Top 10 içinde yer alma olasılığı en yüksek anahtar kelimeyi belirlediniz. Her şeyi mahvetmek istemezsiniz değil mi? O vakit içeriğinizle ilgili bir taslak oluşturun. Alt başlıkları, hangi mevzulara değineceğinizi ve hangi görselleri kullanacağınız benzer biçimde birçok noktayı bu taslakta belirleyin.

5. Adım. İçeriğinizi Biçimlendirin ve Yayınlayın!


Artık içeriğinizi yazma ve yayınlama vakti geldi. Taslağınıza sadık kalmış olarak içeriğinizi oluşturun. Eğer bir editörün incelem imkanı var ise ne olursa olsun bunu bu adımda gerçekleştirin. Eğer yoksa arkadaşlarınızdan yazınızı gözden geçirmesini isteyen. Böylelikle üçüncü bir kişi ve kullanıcı gözüyle içeriğinizi daha iyi değerlendirme imkanı bulabilirsiniz. İçeriğinizi yayınlamadan ilkin büyük paragraf bloklarını daha kısa hale getirin. Maddeler ve listeler halinde bölümler ilave edin. En önemlisi de görsellerle içeriğinizi zenginleştirin.

6. Adım: Tıklanabilir Başlık ve URL Oluşturduğunuzdan Güvenilir Olun!


Gösterime giren herhangi bir filmimizde seyirci fragmana bakılırsa bir öngörü oluşturur. İçeriklerde de fragmanınız başlıklarınızdır. Başlıklarınız eğer dikkat çekici ve tıklanabilir değilse içeriğiniz ne kadar muhteşem olursa olsun istediğiniz performansı gösteremeyecektir. (Başlıklarınızı iyi mi daha ilgi çekici hale getirebileceğinize dair rahat ve etkili ipuçları için tıklayın.)

Aynı şekilde, URL’nizi mümkün olduğunca kısa ve açıklayıcı tutun . Bu şekilde düşünün:


Açıklayıcı ve arama sorgusuna uygun anahtar kelimeleri içerdiğinden, daha çok insan ikinci URL’ye tıklamak isteyeceği durağan(durgun) bir gerçektir.

Aslolan gerçek şu ki, yazımızın geniş ve tutarlı bir seyirci kitlesine yetişmesi için bloglama mevzusunda anahtar kelime odaklı bir yaklaşıma ihtiyacımız var. Ümit ederim, bu yazı size bunun zor bir işlem olmadığını ve neye dikkat edeceğinizi göstermiştir.
 
Üst Alt